Strona 37 z 48

: 08 sie 2016, 15:20
autor: Zielony
Nie lepiej wozić piankę w spraju? Ja kiesyś w transalpie przebiłem przód i wracałem na piance 20km i było ok wolniejsza jazda ale opona twarda.

: 08 sie 2016, 15:34
autor: robas
Zielony pisze:Nie lepiej wozić piankę w spraju? Ja kiesyś w transalpie przebiłem przód i wracałem na piance 20km i było ok wolniejsza jazda ale opona twarda.
Poszły 2 (słownie dwie) pianki :-D

: 08 sie 2016, 18:03
autor: Zielony
Widzisz ja to nawet opony porządnie nie potrafię przebić :)

: 08 sie 2016, 18:05
autor: pawel
Pianka... to jest pomysł.

: 29 sie 2016, 9:40
autor: larry
genialny pomysł!

: 01 wrz 2016, 9:56
autor: pawulon182
Zmieniłem uszczelniacz wałka zmiany biegów I juz nie mam automatycznej olejarki łańcucha :(

: 01 wrz 2016, 16:36
autor: bonzo
Nasuwa się pytanie: naprawiłeś czy zepsułeś? :mrgreen:

: 03 wrz 2016, 21:30
autor: TexaS
Smarowanie łańcucha. Standardowo co 500km.

: 04 wrz 2016, 17:30
autor: pawulon182
bonzo pisze:Nasuwa się pytanie: naprawiłeś czy zepsułeś? :mrgreen:
Naprawiłem w sensie wymieniłem ww uszczelniacz co spowodowało zanik kapania oleju na łańcuch więc zepsułem "olejarkę" łańcucha :) Swoją drogą czy to nie byłby genialny plan żeby olejem z silnika smarować łańcuch? Nic to, czas sie przeprosić ze sprajami czy pędzelkiem i słoikiem z przepracowanym 10W40

: 05 wrz 2016, 10:18
autor: BZ
Hej,

Ciekawostka, w Jawie 250 typ 353/04 (1958-1962) występował podobny patent. Do osi wahacza była doprowadzona taka mała rurka ze skrzyni biegów, w ten sposób wahacz był smarowany olejem skrzyniowym. Minus był taki, że ta delikatna rureczka ulegała uszkodzeniom i olej spieprzał na zewnątrz, co potrafiło doprowadzić do katastrofalnych uszkodzeń skrzyni.

Pozdrawiam,
Bartek

: 06 wrz 2016, 17:54
autor: pawulon182
Ha, to ja wracam do zepsutego uszczelniacza :) Bardziej przewidywalny niż rurka ze skrzyni :mrgreen:

: 07 wrz 2016, 21:21
autor: vincent1979
No to i ja sie pochwale co zrobilem w swoim motocyklu na poczatku września:
- wymiana wszystkich plynow (hamulcowy, chlodniczy, olej motul 7100).
- wymiana opon na metzeler sahara 3,
- nowe wzmacniane dętki Michelin,
- wymiana klockow hamulcowych przod i tyl.
- wymiana gum zabieraka,
- wymiana lancucha i zebatek,
- wymiana lozysk glowki ramy (górne było ok, dolne mial już ślady zużycia),
- regulacja zaworow (mimo ze moto ma 13000km, zawory byly juz out of spec),
- smarowanie cięgien,
- wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach,
- wymiana filtra powietrza ( przy 13000km byl juz nieźle zabrudzony),
- wymiana wszystkich łożysk i uszczelniaczy koła tylnego (szczególnie łożysko zębatki tylnej było już nieźle zmęczone, wyczuwalny był luz),
- nowa świeca irydowa,

Z moich obserwacji potwierdzam, iż łożysko dolne główki ramy mimo małego przebiegu motocykla (13000km) nosilo ślady zużycia i kwalifikowało się do wymiany.
poprzednik jeździł na oleju motul 5100, zmiana biegów był głośna. Ja zmieniłem na 7100 i w mojej opini róznica jest zauważalna.
Poprzedni właściciel jeździl na oryginalnym napędzie, który miał już 13000km, po zmianie na mowy napęd zauważyłem znaczącą poprawę w jakości jazdy, mniej szarpanięć.
Obniżyłem również ustawienia CO z 20 na 0 i poprawiła się elastyczność silnika w dolnym zakresie obrotów.

Dorzucam pare zdjęc jak serwisowałem moją maszynę:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Aa1y ... JhVLHs_cql
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1m~L ... OrnkCYv~Xm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/haEP ... B1wyZXlKmP
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Wq6c ... pRuSs5978t
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EvUY ... mHmwAb5MLG
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/XWa6 ... 7AXmMeNcGn
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WVyt ... 8yDkhYrJsE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/IHVK ... IaA7XZGpLY
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/PVrE ... fOKvYzv7gb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v~rs ... L7svLbXMvN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oSVU ... sYE3wKnTd8
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v1zM ... CFH3tvfYWU
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zOxi ... ZOGL7BfWvw

: 08 wrz 2016, 7:13
autor: tosiek
Kasowanie luzu główki ramy to czynność serwisowa, którą powinno się przeprowadzać co roku, tak jak wymiana oleju czy filtra. Zaniedbanie tego powoduje szybsze zużycie łożysk. A te 13k przebiegu to od nowości?

: 08 wrz 2016, 10:19
autor: vincent1979
zgadza się, od nowości

: 08 wrz 2016, 12:58
autor: arkadius0
tosiek pisze:Kasowanie luzu główki ramy to czynność serwisowa, którą powinno się przeprowadzać co roku, tak jak wymiana oleju czy filtra. Zaniedbanie tego powoduje szybsze zużycie łożysk. A te 13k przebiegu to od nowości?
Jak trzeba kasować luz, tzn. albo łożyska już się zużyły, były źle zostały osadzone bieżnie.
Jedyne kasowanie luzu przeprowadza się powiedzmy po 1000 km przebiegu, po zmianie łożysk. Właśnie dlatego, że bieżnie się mogły przesunąć.
Łożyska główki ramy należy dokręcić z odpowiednim momentem i przez cały ich żywot nic nie regulujemy. chyba, że rozkręcić kontrolnie, oczyścić i przesmarować.
Oczywiście w warunkach garażowych, zazwyczaj bez klucza dynamometrycznego dochodzi do zbyt słabego skręcenia lub czasem wręcz zbyt mocnego, co w efekcie może doprowadzić do uszkodzenia bieżni juz po tych 1000km.