XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Odwyk Tenerki :)

Alternatywa dla ShoutBox'a
Chcesz napisać o czymś co całkowicie nie pasuje do innego działu - Pisz tutaj!
Pietia
Posty: 118
Rejestracja: 27 lut 2013, 9:15
Lokalizacja: Katowice

Panowie rozumiem że problem zanieczyszczeń w Airboxie wynika z nieszczelności bocznych pokryw?
Czyli wymiana na inny filtr np. gąbkowy nie załatwi sprawy.

Czy ktoś po za kosmal1098 w jakiś sposób uszczelniał pokrywy?
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

Dobry Chłopak pisze:Tymczasem przyszły graty
Zastanawiam się jeszcze nad patentem z uszczelką jaki opisał Chenko na XT660.COM
Wydaje mi się, że najprostsze rozwiązanie to zakup filtra gąbkowego. Ja mam wywalony smok, a filtr OTR pięknie przylega do krawędzi airboxa.
Problem polega na tym, jak zabezpieczyć pokrywy airboxa-jest jakiś silikon, który uszczelni pokrywy, ale jednocześnie da się je potem rozłączyć od puszki...?
pozdrawiam trolik
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

kosmal1098 pisze:Obrazek
Miałem podobnie na papierowym
Przy wymianie uszczelniłem boczne pokrywy na smar i obleciałem tak ukraine,albanie i parę krótkich wypadów
Idę sprawdzić do garażu czy zdało egzamin
I jak?
Smar zadziałał?
pozdrawiam trolik
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Boczne pokrywy uszczelnisz na lepki smar do łozysk ślizgowych (dobrze przywiera i przybiera forme "nitek"). Odkąd go zastosowałem zero syfu w airboksie bo zatrzymuje sie na nieszczelności gdzie smar działa jak klej.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

U mnie w airbox-ie czysto, ale nie zaszkodzi posmarować :D
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

pawulon182 pisze:Boczne pokrywy uszczelnisz na lepki smar do łozysk ślizgowych (dobrze przywiera i przybiera forme "nitek"). Odkąd go zastosowałem zero syfu w airboksie bo zatrzymuje sie na nieszczelności gdzie smar działa jak klej.
Możesz powiedzieć jakąś konkretną nazwę smaru? Ja jestem w tych spraw kompletnym lajkonikiem...
pozdrawiam trolik
Pietia
Posty: 118
Rejestracja: 27 lut 2013, 9:15
Lokalizacja: Katowice

Czy przy zmianie filtra na gąbkowy oraz wywaleniu "smoka" który zaciąga powietrze nie trzeba dokonywać innych zmian?
Jaki to będzie miało wpływ na jakoś mieszanki paliwa dostarczanej do silnika?
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

trolik pisze:
pawulon182 pisze:Boczne pokrywy uszczelnisz na lepki smar do łozysk ślizgowych (dobrze przywiera i przybiera forme "nitek"). Odkąd go zastosowałem zero syfu w airboksie bo zatrzymuje sie na nieszczelności gdzie smar działa jak klej.
Możesz powiedzieć jakąś konkretną nazwę smaru? Ja jestem w tych spraw kompletnym lajkonikiem...
pozdrawiam trolik
Tego typu szuwaksy stosuje się w amortyzatorach np. rowerowych. Może być RSP (czerwona tuba), Manitou specjal grease, RS judy butter albo tzw Military grease. Generalnie jak rozsmarowany między palcami zostawia ciagnące sie nitki i nie złazi z palców przy tym to ten :) Pewnie jakikolwiek inny też ogarnie więc nie ma co drążyć za głeboko lecz akurat tego typu smar ma pożądane właściwości jak dla mnie.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
MadMan
Posty: 55
Rejestracja: 02 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Suchedniów

A od ciepła nie spływa/kapie Wam z tych boczków ?
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Nie zauważyłem takich objawów.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
Dobry Chłopak
Posty: 115
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
Lokalizacja: Pruszków

Silnik złożony do kupy, jutro wraca w ramę a ja mam pierwszy patent na filtr powietrza. Chłopaki z Olek Motocykle znaleźli filtr od Quada Suzuki LTZ 400

Obrazek

Obrazek

Do aiboxa wchodzi pięknie, szczelnie wypełnia miejsce po standardowym, kosztował 50PLN. Zrobię jeszcze koszyczek i pochwalę się efektami.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 20:53 przez Dobry Chłopak, łącznie zmieniany 1 raz.
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Koniecznie daj znać czy ten filtr gąbkowy wpłynął odczuwlanie na osiągi czy inne parametry pracy silnika mierzone organoleptycznie. To obiecujący temat :)
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

Widzę mały problem z tym filtrem. Mianowicie mój filtr OTR ma kołnierz od góry, który pięknie przylega do górnej płaszczyzny airboxa dodatkowo zabezpieczając przed przedostawaniem się syfu do środka. Sugeruję przemyśleć zrobienie takiego kołnierza
pozdrawiam trolik
Awatar użytkownika
Dobry Chłopak
Posty: 115
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
Lokalizacja: Pruszków

trolik, takiego "kołnierza" właśnie mi brakuje ale pracuje nad tym ;)
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

Dobry Chłopak pisze:trolik, takiego "kołnierza" właśnie mi brakuje ale pracuje nad tym ;)
Jak już wymyślisz to pokaż całość. Może kupię jeden od Ciebie :-)
pozdrawiam trolik
ODPOWIEDZ