Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

tomi-ei pisze:W KOŃCU KUPIŁEM R-KĘ PO TO ŻEBY JEZDZIĆ W TERENIE
Jeśli masz zamiar jezdzić w terenie to chyba lepiej było by coś z kostką wybrać ale taką żeby też można było po asfalcie śmigać. Jeśli ja miałbym coś polecić to TKC Continental albo Metzeller Karoo te na których ja śmigam.
Linki do Karoo:
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... 3,szi.html
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... 9,szi.html
A tu masz link do TKC 80:
http://www.conti-bike.pl/product_info.p ... 5d3f4401a3
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

tomi-ei pisze:OK , DZIĘKI BARDZO , MAM JUŻ JASNOŚĆ , BĘDZIE ROZMIAR SERYJNY 130/80-17 , ZDECYDOWAŁEM SIĘ JUŻ NAPEWNO NA ZMIANĘ SERYJNYCH METZELER TOURANCE NA METZELER ENDURO SAHARA 3. W KOŃCU KUPIŁEM R-KĘ PO TO ŻEBY JEZDZIĆ W TERENIE. POCZYTAŁEM TROCHĘ O TYCH OPONACH NA INNYCH FORACH GŁÓWNIE NA FORUM HONDY AFRICA I OPINIE JAK NAJBARDZIEJ OK. CO PRAWDA PRZEJECHAŁEM DOPIERO 150 KM

i można jechać pewnie w teren :-D
Opinie z forum Hondy Africa, to raczej nie ta bajka- Africa i teren :-P
Wzór tego bieżnika jest identyczny z moim haidenuem i na nim w ostrzejszy teren to porażka. Od moich są bardziej miękkie i lepiej prowadzą się na asfalcie, a w terenie podejrzewam podobne lub nieco lepsze. ;-)
Tak jak wspomina Bonzo w teren musi być kostka i tyle. :-/
Na pewno będą lepsze od seryjnych, ale nie spodziewaj się, że przód nie będzie w koleinach Ci uciekał. Ja latam w terenie Huską 450 tylko na kostkach, totalna różnica jest już między oponami FIM enduro a crossowymi z wysoką kostką, a co dopiero opony - turystyczne enduro - !
Radziłbym Ci te, które poleca Bonzo lub Mitasy E09, w terenie o niebo lepsze i na asfalcie dasz radę. :-D
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

W razie w.. mam Mitasy e09 do sprzedania nówki nie śmigane ;/ Niestety za rzadko będę wjeżdżał w teren by je zakładać. W przyszłym tyg BIGos założy E07

[ Dodano: 2010-03-07, 16:25 ]
Cena za komplet E09 260zl+przesyłka
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

JEZDZIŁEM NA KOSTKACH CO PRAWDA FULL CROSS I JAKIEKOLWIEK PRZEJAZY PO ASFALCIE TO PORAŻKA, MOŻE NIE DO KOŃCA JASNO WCZEŚNIEJ OKREŚLIŁEM MOJE PREFERENCJE, POTRZEBUJĘ OPON COŚ POMIEDZY CROSS KOSTKĄ , A METZELER TOURANCE, JAZDA PÓŁ NA PÓŁ SZOSA TEREN. TEREN NA XT660R W MOIM ROZUMIENIU TO JAZDA POZA SZOSĄ ALE NIE KONIECZNIE KOPNY PIACH CZY WYSOKIE HOPKI, XT-ek TO NIE TEN PRZEDZIAŁ WAGOWY. POTRZEBUJĘ W PEŁNI UNIWERSALNEJ OPONY POMIEDZY TERENEM A SZOSĄ, CO DO SAHAREK TO JAK ZAUWAŻYŁEM , ŻE SERYJNIE ZAKŁADAJĄ DO KTM-a 690 Enduro TAK WIĘC BIORĄC CHARAKTERYSTYKĘ TEGO MOTO DLA XT-EKA BEDZIE TO DOBRA ALTERNATYWA W TEREN, OCZYWIŚCIE ROZSĄDNY TEREN.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2010, 17:26 przez tomi-ei, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja nie proponuję Ci kostki crossowej ani enduro FIM, tylko „kostkę” enduro turystyczne- taką jaką proponuje Ci Bonzo lub jak wspomniałem Mitas E09. Jest super w teren i na asfalt. ;-)
Aha i przedział wagowy XT, możesz mi wierzyć, że kilka osób z tego forum robi R takie rzeczy w terenie, które nie wszyscy zrobiliby lżejszym crossem :-/
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

tomi-ei nie ważne co za producent i tak każdy po zakupie zmienia na to co mu odpowiada ;-)
Jeśli już patrzysz na inne fora to zerknij sobie tu: http://www.advrider.pl/viewtopic.php?f=24&t=3878
i tu:
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=3545
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

OK PANOWIE, ZACZYNAM WERTOWANIE OPINI PONOWNIE -
( przyznam , że przy wyborze opon full cross nie ma tyle problemów )


w sprawie wyboru opon zapraszam do ankiety: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=874
tomi-ei
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

tomi-ei pisze:OK PANOWIE, ZACZYNAM WERTOWANIE OPINI PONOWNIE -
tomi-ei, bardzo proszę o nie pisanie wielkimi literami, zgodnie z wszechobowiązującą netetykietą wypowiedzi pisany wielką literą oznaczają krzyk.
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

dobrze, przyjęte do wykonania
Awatar użytkownika
piecia
Posty: 81
Rejestracja: 19 sie 2009, 20:53
Lokalizacja: Campinas /Odolanów
Kontakt:

tu jest ciekawe zestawienie opon Pirelli
Dla XTX ciekawa propozycja to MT 60 RS miałem już taka oponkę i spisywała się wyśmienicie w terenie i na asfalcie
http://www.pirellityre.com/en_IT/browse ... tgamma.pdf
Awatar użytkownika
Yahoo
Posty: 145
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk (Sudety)

Wojtek co miałeś założonego na ostatnim zlocie?
Obrazek
Od dawna noszę się z zamiarem zmiany ogumienia i szczerze napiszę, że po tylu opiniach troszkę (deczko :-/ ) zgłupiawszy.
Preferuję jazdę szosa/teren: 57%/43% z tendencją 63%/ 37% (ale jazda??? - nie śmiejcie się skąd te obliczenia ; to tak na "mniej więcej" - czego "mniej", czego "więcej"- to w zależności od sytuacji różnie bywa :shock: ).
Zapewne Wszyscy przeżywamy podobne dylematy.
Nasuwa się jeden wniosek; NIE MA opony uniwersalnej, jednak po analizie Waszych postów i doświadczeń znalazłem chyba coś dla siebie???
Mój faworyt:
METZELER Enduro 3 Sahara
Obrazek
-kurna olek- drogie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: - czy warte są swojej ceny ????????????????? :roll:
lub:
Mitas: E07
Obrazek
-------------------------------------
- Co lepsze? W takiej sytuacji chyba Saharki? :roll:
Jeszcze jedno; - czy przy zmianie oponek, warto się pokusić o jednoczesną zmianę dętek? (moje chyba z AD 2004 :oops: ???)
- Ceną wielkości jest odpowiedzialność...
...towarzyszką mądrości jest cierpliwość.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Yahoo ja jeżdżę na Heidenau K60 150/70R17 ale ja mam felgę od X a więc trochę szerszą 4,25 a R ma 2,75. Przód standardowy 90/90/21 też k60.
Ja następne to chyba TKC80 lub Karoo lub Mitas E09
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

Yahoo pisze: -kurna olek- drogie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: - czy warte są swojej ceny ????????????????? :roll:
-------------------------------------
- Co lepsze? W takiej sytuacji chyba Saharki? :roll:
Jeszcze jedno; - czy przy zmianie oponek, warto się pokusić o jednoczesną zmianę dętek? (moje chyba z AD 2004 :oops: ???)
tutaj masz link do ankiety co wybierają forumowicze przy założeniu 50/50
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=874

przejechałem na Saharkach już ponad 2300 km więc coś napiszę, zrobię porównanie z oryginałami czyli Tourance:
plusy:
w terenie niebo a ziemia, Saharki dają radę nawet w kopnym piachu, na szutrze i delikatnym piachu super, co prawda przydałoby się zmniejszyć ciśnienie jeszcze o około 0.5 ale nie jestem pewny czy wentyl to wytrzyma ( aktualnie mam 1.8 i to jest chyba optymalnie dla 50/50 ), przy następnej zmanie tylnej opony z tyłu założę 140 i grubszą detkę od crosówki w terenie powinno być trochę lepiej, co do zużycia, w necie piszą różnie jednym szybko schodzą innym nie, u mnie wygląda to tak po przebiegu 2300 km, przód prawie nie widać zużycia może zeszło 5%, tył jakieś 15-20% czyli nie jest najgorzej, szacuję że spokojnie do 8000km wytrzymają może i więcej
minusy:
dużo głośniej na asfalcie od Tourance - jednak tylko do 80 km/h, ale przy takiej rzeżbie bieżnika inaczej być nie może oraz jednak dość wysoka cena zakupu, innych minusów nie odnotowałem

czy mogę polecić: jeżeli cena zakupu nie stanowi problemu to zdecydowanie tak, dla potwierdzenia właściwości terenowych tych opon to zaznaczę iż KTM do swojego 690 Enduro właśnie seryjnie zakłada Saharki, kilka postów powyzej załączyłem filmik z KTM-em w roli głównej

oczywiście dętki do wymiany najlepiej tak jak pisałem na tył założyć grubszą ze wzmacnianym wentylem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c64 ... fedbf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d56 ... f0641.html
Ostatnio zmieniony 03 maja 2010, 9:28 przez tomi-ei, łącznie zmieniany 2 razy.
tomi-ei
Awatar użytkownika
piecia
Posty: 81
Rejestracja: 19 sie 2009, 20:53
Lokalizacja: Campinas /Odolanów
Kontakt:

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to oddam tanio ( koszt dobrej flaszki) oponę na przód MT 60 RS CORSA w bardzo dobrym stanie i zostanie do zakupienia tylko tył.
Awatar użytkownika
Yahoo
Posty: 145
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk (Sudety)

Dzięki Wojtek i Tomi-ei za info. :lol:

Jeszcze małe pytanko (raczej dwa):
:-/ Tomi-ei, jak zachowują się Saharki na mokrym asfalcie np. przy hamowaniu, pokonywaniu zakrętów (-czy nie mają tendencji do uślizgów i jakiś nieprzewidywalnych zachowań ?).
:-/ Gdzie zmieniacie oponki? Do serwisu moto mam km. bezmała wiele, a w serwisie samochodowym zmienią mi, .... jak przywiozę koła.
Czy jest o wiele ciekawszy, praktyczniejszy sposób na rozwiązanie takiego problemu?
- Ceną wielkości jest odpowiedzialność...
...towarzyszką mądrości jest cierpliwość.
ODPOWIEDZ