Rut pisze:Ja będę zakładał te opony w nadchodzącym tygodniu i robił pierwsze testy w weekend. Jeżeli Ci się nie spieszy, to za około tydzień powinienem mieć pierwsze wrażenia. To bardzo świeży model więc z opiniami na ich temat póki co może być krucho.
Niestety z braku czasu nie pojeździłem na nich zbyt dużo - jakieś 500 km. Pierwsze wrażenia są takie, że na suchym asfalcie trzymają bardzo dobrze, najlepiej ze wszystkiego na czym do tej pory jeździłem (nie było tego dużo: TKC80, Turance). Co do szutrów to tutaj mam wrażenie, że tylne koło zrywa przyczepność szybciej niż nawet Turance, za to przednie zachowuje się całkiem stabilnie, jednak ta opinia może ulec weryfikacji w czasie - przejechałem po szutrach ledwie parę km. Po mokrym jeszcze nie jeździłem.
Dziś w końcu kupiłem tylny lać. Na oponeo dobrymi opiniami oznaczała się Metzeler Sportec M3. Cena też OK :399PLN.
W poniedziałek przyjdzie kurier, we wtorek założę, w środę dam znaka jak się sprawuje
Napiszę dwa zdania o Mitas E10. Wyjątkowo nie będzie to o przyczepności czy też żywotności opony.
Wczoraj złapałem kapcia na tyle, gwóźdź. Z braku łyżek, łatek czy dętki, szukałem wulkanizacji, niestety ze względu na niedziele i lenistwo naszego narodu się nie udało. Jako że opona w swojej konstrukcji twarda to zdecydowałem się jechać z prędkością 45km/h - i tak 20km do stacji, zastosowałem "koło zapasowe Holts 400ml" zwane też "oponą w szpreju" tym samym kolejne 40km dotrurlałem się do domu. Przez pierwsze 20km jechało się spoko, potem powietrze zeszło całkiem ale dało radę kontynuować jazdę. Dziś oglądałem oponę od środka były lekkie ślady od środka ale bez uszkodzeń kortu opony.
Bajros, no to duzy + dla Mitaskow
Ja zakupilem w koncu Metzeler enduro 3 sahara na przod, oraz Heidenau K60 Scout 140/80-17 na tyl.
Metzelerke kupilem na inopony.pl w calkiem niezlej cenie bo 303zl a za Scouta przyszlo mi dac 369zl na alledrogo...nigdzie indziej taniej nie znalazlem... obie oponki z 2015r.
jak sie sprawuja...dam znac jak troche pojezdze
Mój przyczynek do tematu. Oponę maxxis supermax tył założyłem przy przebiegu 60 000 km. a zmieniłem na następną przy stanie licznika 91 000 km. czyli służyła mi bezproblemowo przez 31 000 km.
Pany co wsadzić do xt125 (oryginalnie jest pirelli scorpion 90/90-21 120/80-18) żeby dobrze się latało po szutrach, lasach, lekki piach (generalnie okolice przy jeziorach). Ładować się w Mitas E09 czy może jakiś model Mitas c-.. będzie lepszy ? Potrzebuje zarówno przód jak i tył. Asfalt tylko jako dojazd. Czy może coś innego niż Mitas?
Kończy mi się mitas e-09 z tyłu, z przodu zostało mi jeszcze trochę TKC-80, w planach mam zmianę na tył, ale chyba nie chcę już mitasa. Na czarnym się przyzwyczaiłem i daje rade nawet w długich trasach po mokrym, w terenie natomiast jest różnie, śliska trawa, jakaś glina czy nawet mokre kamienie nadal potrafią mnie zaskoczyć nieprzyjemnie - opona zakleja się szybko, jest mega śliska. W planach mam jazdę tak 70% off 30 jednak asfalt - choćby dojazd na zloty czy inne takie.
Może ktoś miał podobny dylemat i coś może podpowiedzieć.
Czytałem trochę o
Michellin AC10
Michellin Enduro Copetition III lub IV
Michellin T63
Pirelli Scorpion XC
Mitasy różne
Najbliżej chyba mi do enduro competition III, ale może polecicie inne warianty?
Pytanie też czy zostawiać to TKC na przodzie czy zmienić obydwie opony na jeden typ.
czy ktoś nacinał bieżnik przedniej opony k60 scout? Jest tragiczna w głębokim piachu i błocie! Już dwa paciaki zaliczyłem, a na starych tourance nie leżałem.... czy stary wzór heidenau k60 front nie był lepszy?