Strona 2 z 4

: 29 wrz 2015, 14:28
autor: Herflick
You're one in the miliooooon ooooho :)

: 29 wrz 2015, 17:00
autor: tuareg
Herflick pisze:You're one in the miliooooon ooooho :)
Herflik trafiłeś w dyche z tytułem tej pionenki :mrgreen:

: 03 paź 2015, 19:08
autor: geni
Nie trafił ;) - okazuje się, że będą dwie. Jedna jeszcze w tym roku, a druga w styczniu.

: 05 paź 2015, 20:41
autor: tuareg
geni pisze:Nie trafił ;) - okazuje się, że będą dwie. Jedna jeszcze w tym roku, a druga w styczniu.
mówisz o tej dla Delirium?

: 05 paź 2015, 21:06
autor: gajowy
od 1.01.2017 wszyscy producenci muszą dostosować motocykle na runek UE do wymogów unijnych m.in obowiązkowy ABS w motocyklach powyżej 125ccm
żaden dealer nie chce zostać ze sprzętem, sztuk bez ABS jest jak na lekarstwo, i dot. to z pewnością innych modeli motocykli, za rok nie będzie ich wcale

: 05 paź 2015, 23:48
autor: delirium
gajowy pisze:od 1.01.2017 wszyscy producenci muszą dostosować motocykle na runek UE do wymogów unijnych m.in obowiązkowy ABS w motocyklach powyżej 125ccm
żaden dealer nie chce zostać ze sprzętem, sztuk bez ABS jest jak na lekarstwo, i dot. to z pewnością innych modeli motocykli, za rok nie będzie ich wcale
napewno to nie bedzie dokładnie tak, motocykle szosowe owszem ale nigdy np wr250r czy crf250l
nie bedą wyposażone w ABS. Nikt by ich wiecej nie kupił.

p.s.
nawiasem mówiąc te durne wpływy unijne zaczynają mnie już irytować.

: 06 paź 2015, 8:00
autor: SayTen
Nie będzie problemu z zakupem yz-, jeżeli motocykl będzie chciał mieć homologację drogową, to będzie miał. Przykładem modelu niedostępnego w Europie jest klr650, który na papierze przypomina tenerę, jest super popularny za oceanem, nowy, na nasze pieniądze kosztowałby 20k, ale nie ma euro3, więc nie może być zarejestrowany.

Pytanie, czy odłączany ABS zalatwi sprawę. Drugie, czy system z regulowaną czułością zalatwi temat- mustistrada ma podobno offroadowy abs...

: 06 paź 2015, 9:55
autor: delirium
SayTen pisze:
Pytanie, czy odłączany ABS zalatwi sprawę. Drugie, czy system z regulowaną czułością zalatwi temat- mustistrada ma podobno offroadowy abs...
a wiesz ile ono waży? w tenere z abs to 7 dodatkowych kg...w małych terenowych motocyklach to nie do przyjęcia a poza tym po co, umiejętności kierownika żadne urządzenie nie zastąpi.

: 06 paź 2015, 10:07
autor: Herflick
Widocznie rynek chce takiego rozwiązania. Target Yamahy jeśli chodzi o Tenere to nie tylko off ortodoksy. Jestem pewien, że użytkownicy Tenere w znakomitej większości nie zjeżdżają z asfaltu, a nawet jeśli to jest to teren mało wymagający. Tenera to ciężki kloc ale z ABS .. jeszcze cięższy :)
Co nadal nie zmienia faktu, że powinny bez żadnych przeszkód być dostępne obie wersje.

: 06 paź 2015, 11:08
autor: delirium
Herflick pisze: Co nadal nie zmienia faktu, że powinny bez żadnych przeszkód być dostępne obie wersje.
oczywiście! a wygłada na to ze unia chce narzucić nam co sie tylko da.


BTW jeżeli ktoś kupuje tenerke na sam asfalt to mu współczuję... :shock: dziesiątki lepszych i wygodniejszych motocykli do tego celu na rynku. Co do wagi to wersja bez abs jest wlaśnie w sam raz dla mnie ponieważ preferuje w terenie ciut cięższe maszyny. Jak widać na filmiku poniżej też się da.

https://www.youtube.com/watch?v=JWIZfYQhgMc[/video]

: 06 paź 2015, 11:30
autor: Herflick
Oczywiście, że się da - nie przeczę temu w żaden sposób. Gość z filmiku jest 1000 razy lepszy na tym klocku niż ja na swojej Husqvarnie.
Pół swojego motocyklowego życia jeździłem na Rce tylko w terenie co sprawiało i nadal sprawia mi radość. Potem odkryłem lżejsze enduro i z dnia na dzień dojrzewam jeszcze do zejścia z pojemności.

Wracając do tematu jeździłem z ABS tylko w MT09 i tam doskonale to się sprawdzało. Wiadomo, że naked nadaje się tylko na asfalt (dlatego też z XJ6N hucznie wróciłem do swojego poprzedniego ukochanego R).

: 06 paź 2015, 12:17
autor: delirium
Herflick pisze: Potem odkryłem lżejsze enduro i z dnia na dzień dojrzewam jeszcze do zejścia z pojemności.
no właśnie, dlatego też ubolewam że nowa Africa Twin to 1000cc :shock: co za pomysł...
skoro na Dakarze 450cc wystarczy to tym bardziej dla przeciętnych śmiertelników.

A tenerka ma ponad 17 kg wagi samego paliwa jak jest do pełna czyli w teren możemy zatankować np tylko tyle co typowe enduro ma czyli 2 galony czy 7 litrow co daje tylko 5 kg wagi.
Schodzimy w ten sposób do około 196 kg co już jest nie tak żle. Dla mnie problem z tenerką będzie tylko przedzieranie się przez gęsty las :mrgreen: bo jest trochę za gruba.

: 06 paź 2015, 17:37
autor: gajowy
Pany nie rozumiecie, i uparcie brniecie w nieswiadomości,
nic nie bedzie jeżdziło co ma 2 koła powyzej 125ccm bez ABS-u po europejskich drogach.

Przypomnijecie sobie jak było z samochodami ile to już lat?, modele terenowe tez maja ABS i nie ma opcji kupna bez ABS, bo wszystkie auta musza go mieć. Nawet jak by ktoś chciał terenówkę do jazdy po polu/do rolnictwa itd.

Nieważne czy WRa, rasowy enduro czy Shadow na bulwar
Bez Absu owszem ale bez rejestracji na tor crossowy. Teraz też można kupić sprzęt bez dokumentów do rejestracji/bez kitu drogowego.

co do Normy spalin taj jak z KLR było z Suzuki DL1000 W USA w ofercie w Polsce i UE już nie, Norma nie spełniona

: 06 paź 2015, 17:52
autor: delirium
gajowy pisze:Pany nie rozumiecie, i uparcie brniecie w nieswiadomości,
nic nie bedzie jeżdziło co ma 2 koła powyzej 125ccm bez ABS-u po europejskich drogach.
chcesz sie założyć? :) nawet jeśli by doszło do takiej głupoty w co nie wierze to bedziemy po prostu wyciągać i demontowac abs jak na ponizszym filmiku i jeździć bedą dalej. Szacuję że sprzedaż nowego offroadowego sprzętu spadnie znacznie jeżeli to prawda.

https://www.youtube.com/watch?v=7xZMewBazMI

: 06 paź 2015, 17:54
autor: bonzo
ABS to nie problem, na pewno da się go wyeliminować, problemem dla offroadowców jest Tenera z ABS bo ma inne (czyt. mniejsze) skoki zawieszenia.