Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Też tak myślę.ale pytam bo może ktoś testował większe rozmiary...
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Jakimś super znawcą nie jestem i jeżeli to w oponach crossowych.
Za komuny przerabialiśmy bieżnik nożem szewskim i szlifierką :mrgreen:

Błoto- szeroka, ale pod warunkiem bardzo rzadko rozmieszczonych kostek- łatwiej się oczyszcza.
Piasek- szeroka z kostkami ułożonymi w poprzeczne paski w dużej odległości do siebie coś tak jak E09
Gliniasty teren- wąska i też rzadziej kostki.
Twardy- gęsto kostki
Asfalt szeroka :!:

Tyle że przy szerokiej tracisz trochę mocy, co akurat w przypadku XT-ka nie ma chyba znaczenia, bo w terenie ma jej wyraźny nadmiar :lol:

Złe zdanie mam o TKC80 a przynajmniej na pewno przedniej- nosi przy większej prędkości, kostka się schodkuje, hałaśliwa, na zakrętach szybko się "zamyka" - jest po prostu bardzo płaska i faktycznie przy mocno położonym moto jedzie się na krawędzi kostki, no i natychmiast zaplepia się gliną :-( U ciebie Crazy zauważyłem to samo w tylnej TKC80.
Mitas E10 lepsza w teren od Heidenau K60, ale gorsza na asfalt , choć na mokrym trzyma nieźle.
E10 150/70-17 ma niższy o ponad 2mm bieżnik od K60 w tym samym rozmiarze.

Przednia K60 90/90/21 dobra na asfalt, szutry, ciut gorzej piach, gorzej błoto i fatalnie na trawie. Lepiej sprawuje się na lżejszym moto- teraz lata na niej Łuki na KMX i widzieliście, co robił na Pałuku, Mazurach nie wspomnę o Tadzinie i Pogoni za Lisem 11.11.2011

Ja na bardziej cywilizowane wyprawy wracam do Heidenau K60 150/70/17 ale tej nowej Scout. Na przód K60 nie chcę a jaką jeszcze nie wiem – na razie wykańczam TKC80!
A w bardziej hardcorowe trasy Karoo tył-150/70/17 i przód, 90/90/21 ale te zwykłe bez litery T tu link
http://allegro.pl/metzeler-karoo-150-70 ... 27837.html

Moim skromnym zdaniem Crazy w wypadku twojego XT-ka z pełnym obciążeniem maxi kufry + topcase tylko rozmiar 140 ;-)
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Fajnie, dzięki za radę. Ale co z szerokością przodu w teren? kombinować coś? dać 100 zamiast 90???
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

crazyrider12 pisze:co z szerokością przodu w teren? kombinować coś? dać 100 zamiast 90???
Po pierwsze nic innego tam nie wejdzie :-/
A po drugie- przednia w jakikolwiek teren musi być wąska ;-)

To tylko GS 1200 ma chyba 110 i to 19", ale to dlatego, że one stoją w garażu i wąska wygniotłaby dywan :mrgreen:
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Tomek ja już kiedyś pisałem na temat szerszego tyłu. Miałem kiedyś Karoo w rozmiarze 140 i powiem tyle że motor był bardziej mulasty i wolniejszy, nie wiem czy przez wagę opony czy przez co ale jak zmieniłem po nich na tourance to zdecydowanie XT lepiej popieprzało. Osobiście nie kupię już szerszej na tył. Zdecydowanie lepiej mi się lata na 130.
P.S. Na 140 lepiej motor wygląda ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

bonzo pisze:ale jak zmieniłem po nich na tourance to zdecydowanie XT lepiej popieprzało
Dokładnie Bonzo, tylko to nie efekt szerokości a tego, że Karoo to kostka a Tourance to endurowa szosówka i to zrobiło efekt lepszego "popieprzania"
Pytanie jeszcze, które Karoo – zwykłe off czy „T”, bo to też kolosalna różnica na asfalcie.
Oczywiście szerokość zabiera ciut mocy, ale to jest naprawdę tylko ciut, ciut.
Skoro miałoby być to aż tak odczuwalne to ja jeżdżąc moją R-ką chyba na najszerszej oponie na forum -powinienem być najwolniejszy albo poprzez tuning równy.
Jest zupełnie odwrotnie :lol:
No i trzeci argument- idealnie równe spalanie naszych moto na wyprawie Chorwackiej- co do jednej dziesiątej :-D
Ja na 150-ce K60 zwykłej kostce jeszcze nie Scout i jeszcze bez tuningu a ty szosówka 130 ;-)
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

bonzo pisze:P.S. Na 140 lepiej motor wygląda ;-)
na tym mi najbardziej zależy :)
Mi głównie chodzi o zachowanie w terenie! Xtr na asfalcie nie daje mi przyjemności z prowadzenia. Co innego jak zjadę z utwardzonego...
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Wojtek była różnica. Ty jechałeś praktycznie na pusto bo twoje rzeczy stryjek miał w tojce ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja tylko wziąłem "drugą zmianę" na powrót ;-)
Ty wiozłeś namiot, ale ja konserwy i najważniejsze - piwo :!:
Na pewno byłeś cięższy o same kufry ;-)
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

I zdecydowanie szerszy ;)
W terenie jest chyba trochę lepiej ale nie jest to jakaś kolosalna różnica.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Ktos kiedys pisal ze zalozyl opone 180 do sm jak sie jezdzio na takim szerokim bucie. Mam pare opon o szerokosci 180 o przebiegu do2k.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
McMati
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2010, 2:02
Lokalizacja: Radom

Ja mam 180/55 nie polecam bo to zaszerowa na nasza felge, źle sie wykłada i jak latasz nisko w zakretach to mozna glebe walnac a tak normalnie ale polecam 160.
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

W inowrocławiu u zwykłego wulkanizatora wyrwałem za 385 przod i tyl e09 dakar w połowie grudnia z początku rocznika 2011. czekają teraz aż obecne się skończą.
Mowił, że z jakiejś hurtowni ściągał ale nie chciał powiedzieć jakiej. Może popytaj gdzieś w swojej okolicy. Mitas jest łatwo dostępny.

W holanie masz 242 tył
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Tatran pośledź z dwa tygodnie allegro, codziennie wpisuj w wyszukiwarkę- w końcu trafisz.
Ja K60 która kosztuje 489-90zł kupiłem za 305zł, nówkę nie leżaka i to najnowszy model Scout :!:
Polowałem miesiąc ;-)
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tatran ja zerknę czy nie mam jakiej e09 w nienagannym stanie... ale to dopiero w poniedziałek.. Na pewno mam C-02 na tył użyta z 3 razy..
ODPOWIEDZ