Strona 4 z 6

: 02 cze 2012, 20:56
autor: grzegorz
Witajcie. Na myśl przyszło mi, że wężykowanie może mieć związek z brakiem symetrii i płaszczyzny pomiędzy kołem p oraz t. Przy naciąganiu łańcucha postępuje się tutaj raczej po omacku. Co Wy na to??

: 03 cze 2012, 1:46
autor: Wojtek
grzegorz pisze:Przy naciąganiu łańcucha postępuje się tutaj raczej po omacku.
Jakie po omacku- po to masz kreski przy osi ;-)
Ja osobiście używam suwmiarki na osi a co zimę deska od tyłu do przodu :-P

: 04 cze 2012, 18:09
autor: grzegorz
Oczywiście, kreski są i ja też posiłkuję się ich obecnością. Wszystkie pomiary są w określonej tolerancji +/-. Przypuszczam, że owa tolerancja gdzieś jest przekroczona. Dla studentów politechniki to zagadnienie które tutaj "wałkujemy" może być dosyć interesujące.

: 13 cze 2012, 16:47
autor: pancio
Studenci moga liczyc obroty nakretki, po omacku. To jeszcze nic kiedys spotkalem zioma ktory metrowka mierzyl odleglosc od wahacza do rawki :mrgreen:

: 04 sie 2012, 16:03
autor: bialy262
zmieniłem opony na k73 i zaczął sie problem z wężykowaniem przy prędkościach powyżej 120km/h, wyważanie kół oraz zmiany ciśnienia w ogumieniu nic nie dają, problem tkwi w oponach, ale w terenie całkiem całkiem...

: 04 sie 2012, 16:35
autor: pancio
Pojezdzij po dzurach i jeszcze raz wywaz. Tylko przednia tylnej nie trzeba.

: 04 sie 2012, 16:59
autor: wit
obniżenie tyłu zwłaszcza na szosę -pomaga.

: 08 sie 2013, 23:57
autor: lucaszz
w mojej opini na wezykowanie przy duzych jak na xt predkosciach pomaga wywazenie kol w szczegolnosci przedniego

: 03 mar 2014, 18:33
autor: grzegorz
Zauważyłem u mnie, że kiera wpada w rezonans tylko przy prędkości w przedziale 50-60 km/h, ale wystarczyło mi dołożyć wiatru w dętce na froncie do regulaminowych 2,3bara i jest ok.

: 04 mar 2014, 14:46
autor: Herflick
lucaszz, siemka - proszę używaj polskich znaków, regulamin forum tego wymaga, post jest bardziej czytelny.

: 14 sie 2014, 8:25
autor: astro
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj.

Ostatnio przy dość "gwałtownym" hamowaniu silnikiem zauważyłem chwilowe wężykowanie tyłu.
Czy to normalne zjawisko ?
Prędkość około 70-80km/h, z 4 biegu zredukowałem na 3.

: 14 sie 2014, 8:40
autor: MarqSz
"Ten typ tak ma" :-) Właśnie doświadczyłeś zerwania przyczepności. Na ostatnim szkoleniu na torze Jastrząb trenowaliśmy to (hamowanie silnikiem) na maxa, aby wyczuć granicę. I aby unikać, bo przy zerwaniu przyczepności masz dłuższą drogę hamowania. A w zakręcie na mokrym może uciec tyłek.

: 23 sty 2016, 22:02
autor: gajowy
temat o wężykowaniu, hmm --moja Rka najmniej węzykowała przy 160-165km/h (ile fabryka dała) z pasażerką , przeładowana o 30kg, na 50 kilometrowej autobanie do Sarajewa, miało co ją do ziemi docisnąć i wężykowanie nie występowało. Chcieliśmy się ochłodzić,

gdybym jechał solo to by mnie zwiało z motocykla heheh.
Wężykowanie zależy tez od opon, no ale wystepuje niestety

: 09 lut 2016, 0:23
autor: Mateusz93
A jak się zachować?
Moja Rka lubi strzelić shimmy jak się agresywnie rozpędzam. Miałem tak ze 3 razy. Wyprzedzam na pełnej k.wie, w ostatnich sekundach składam się do schowania przed samochodem jadącym z przeciwka, a tu jeb, kierownica lata, motocyklem rzuca, nie wiem co robić. Raz redukowałem, mocne hamowanie silnikiem, innym razem próbowałem dodać gazu.
Jakie jest zalecane zachowanie?

: 09 lut 2016, 1:32
autor: gajowy
mie ma, trzeba przeczekać, poporostu powyzej pewnej predkosci xt wymieka, niestety w skrajnych przypadkach tak to sie kończy, koles złapał shimmy:
http://www.wykop.pl/link/572255/wypadek ... yspie-man/