Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

No,potwierdzam: Mitas niknie w oczach-5 dzień i widać zużycie, w tym 250 km po asfalcie,ja mam wersję Dakar-ponoć bardziej żywotna. Fire będzie w poniedziałek standard zakładał i będziem mieli porównanie czy dakar dłużej pożyje.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
fire123
Posty: 48
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Dzisiaj porównywałem nasze tylne kapcie i potwierdzam szybkie zużycie Tomkowego Mitasa. Oryginalne Metzelery Tourance na których nawinąłem 15 tys. jeszcze dałyby rade ze 2,3 tys. Pocieszająca jest za to niska cena terenowej oponki. Optymalnym wyjściem byłoby mieć dwa komplety kół jak do samochodu ;-) Ewentualnie dwa motocykle albo i trzy jak co poniektórzy koledzy :mrgreen:
Jazda na moto? Najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Awatar użytkownika
jabba
Posty: 85
Rejestracja: 20 sty 2009, 17:13
Lokalizacja: Milanówek

Witam,
co to znaczy szybko się zużywają? czy wycierają się krawędzie kostek, czy wycierają tzw. cycki, czy też wyciera się żółty pasek na tylnej?
ja nie zauważam nadmiernych oznak wytarcia, no może przód się lekko wyząbkował....
opon używam głównie na okropnie dziurawych asfaltach, tłuczniach różnego rodzaju i szutro-piachach... i tak już 6 tysięcy kilometrów na zestawie E-09, nadal wspaniale trzymają przy porannych przymrozkach:)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Jabba Oponki super,fajnie się w terenie sprawują, dobrze nawet asfaltu się trzymają . Cena rewelacja. Zrobiłem 500 km. w tym 200 asfaltem,reszta błoto,szutry i piachy a z wysokości klocka zeszło 3 mm....
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
jabba
Posty: 85
Rejestracja: 20 sty 2009, 17:13
Lokalizacja: Milanówek

jak to 3 mm po przejechaniu 500 km.....czy może ja nie rozumiem:) 3 milimetry po przejechaniu 500 kilometrów ? ...no chyba że wiecznym slajdem, nawet po prostej :)
no cóż wszystko się zużywa...czasem szybciej czasem wolniej.
w każdym razie stosunek ceny do jakości - rewelka
pozdrawiam
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

3 mm/500 km :!: :!: :!: Używana zgodnie z przeznaczeniem.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

mam e09, zrobione na nich ok. 2 tys cykl mieszany + jazda na zlot w bieszczadach (ok 1400 km), asfaltem.
i są na prawdę w dobrym stanie.
Nie mierzyłem ich, ale jeszcze ok. 2 k km zrobią bez problemu. Mają jeszcze sporo bieżnika. Przód trochę ścięty, ale to wynikło od jazdy po autostradzie przy ciężkim motocyklu(bagaż + rider).
Może po prostu trafiliście na jakąś złą partię, że wam znikają w oka mgnieniu, lub za dużo kapcia palicie :mrgreen: :twisted: i nie chcecie się przyznać ;-)
Kando
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Założyłem wersję Dakar bo "ponoć" bardziej żywotna. Może szybsze zużycie już się skończyło i teraz wszystko się unormuje-będę monitorował :mrgreen: ... a co to jest palenie kapcia :?: :?: :?: :mrgreen:
Pozdrawiam
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

crazyrider12 pisze:a co to jest palenie kapcia :?: :?: :?: :mrgreen:
Pozdrawiam
tzn nadmierne zużycie bieżnika tylnej opony w motocyklu poprzez ruch koła w miejscu wywołujący tarcie opony o podłoże, na którym to podłożu znajduje się opona oraz brak chłodzenia opony. Najczęściej spotykana wyżej wymienia sytuacja zachodzi na różnego rodzaju zlotach, imprezach integracyjnych bądź podczas popisów i zabaw okolicznościowych. Sytuacja szczególnie niebezpieczna , gdy rider jest po spożyciu napojów alkoholowych lub innych rozweselaczy.
Kando
Awatar użytkownika
krakus55
Posty: 43
Rejestracja: 28 kwie 2010, 14:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Bober pisze:
crazyrider12 pisze:a co to jest palenie kapcia :?: :?: :?: :mrgreen:
Pozdrawiam
tzn nadmierne zużycie bieżnika tylnej opony w motocyklu poprzez ruch koła w miejscu wywołujący tarcie opony o podłoże, na którym to podłożu znajduje się opona oraz brak chłodzenia opony. Najczęściej spotykana wyżej wymienia sytuacja zachodzi na różnego rodzaju zlotach, imprezach integracyjnych bądź podczas popisów i zabaw okolicznościowych. Sytuacja szczególnie niebezpieczna , gdy rider jest po spożyciu napojów alkoholowych lub innych rozweselaczy.

:shock: :shock: Szacunek
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

No,no nie spodziewałem się aż tak fachowego podejścia do tematu-wyjaśnienie,szacun chylę czoła,pełna profeska :mrgreen: można wrzucić na wikipedie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: sorki za OT
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

chłopak z polibudy, to musi się wyrażać po inżyniersku, a nie ;-)
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

Bober pisze:
crazyrider12 pisze:a co to jest palenie kapcia :?: :?: :?: :mrgreen:
Pozdrawiam
tzn nadmierne zużycie bieżnika tylnej opony w motocyklu poprzez ruch koła w miejscu wywołujący tarcie opony o podłoże, na którym to podłożu znajduje się opona oraz brak chłodzenia opony. Najczęściej spotykana wyżej wymienia sytuacja zachodzi na różnego rodzaju zlotach, imprezach integracyjnych bądź podczas popisów i zabaw okolicznościowych. Sytuacja szczególnie niebezpieczna , gdy rider jest po spożyciu napojów alkoholowych lub innych rozweselaczy.
ad1 patrz załącznik xD
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="510" src="http://www.youtube.com/embed/cvcipSY7BQ4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

:mrgreen:
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
marcind
Posty: 19
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:01
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Bober pisze:
crazyrider12 pisze:a co to jest palenie kapcia :?: :?: :?: :mrgreen:
Pozdrawiam
tzn nadmierne zużycie bieżnika tylnej opony w motocyklu poprzez ruch koła w miejscu wywołujący tarcie opony o podłoże, na którym to podłożu znajduje się opona oraz brak chłodzenia opony. Najczęściej spotykana wyżej wymienia sytuacja zachodzi na różnego rodzaju zlotach, imprezach integracyjnych bądź podczas popisów i zabaw okolicznościowych. Sytuacja szczególnie niebezpieczna , gdy rider jest po spożyciu napojów alkoholowych lub innych rozweselaczy.
Definicja w porządku ale przykład z życia jaki prezentuje raczek_ rozjaśnia najbardziej zawiłe definicje :-)
ODPOWIEDZ