Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

ja najszerszą miałem 170/70/17
wszystko zależy jeszcze od profilu opony (kąty) ale 180 powinna w wahacz wejść jeszcze, jedyną przeróbka będzie lekkie przypiłowanie osłony łańcucha - krawędź haczy
hobelik
Posty: 478
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Tak przeglądam gumki na jadzie ... i jak pisałem teraz troszeczkę mniej off co byście wzięli na tył:
Mitas E-10 140/80-17 (140 bez problemu wchodzi??)
contilental escape
continental tkc80
Pirelli MT90
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
McMati
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2010, 2:02
Lokalizacja: Radom

Jaki jest rozmiar dętki tylnej w naszych Xt-kach?

[ Dodano: 2011-05-17, 08:20 ]
Tzn. chodzi o to jaka jest grubość, albo jaka jest zalecana?
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Jak latasz w terenie to jak najgrubsza ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
McMati
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2010, 2:02
Lokalizacja: Radom

Wczoraj zrobiłem ponad 100 km na nowej oponie Bridgestone Battlax BT021 180/55. W zakrętach super się trzyma, ciężko zerwać przyczepność oraz bardzo szybko się zbiera bo 160km/h miałem w moment ale Vmaxa nie sprawdzałem, poprzednio jeździłem na Metzeler roadtec 160/60. 180/55 zmieściła się bez przycinania osłony łańcucha
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Używam Batlaxa Bt21 w Fazerze i potwierdzam:super właściwości trakcyjne,nawet na mokrym!
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
malinn
Posty: 83
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ja nabyłem heidenau k73 obie na 17 cali. Przysłali super rain - chciałem twardsze ale przysłali takie to założyłem.

Jeżdżę 85% asfalt reszta to lekki szuter - lasem.
Jestem z nich zadowolony. Zrobiłem 3 tys km i tylna jeszcze ma z 3mm bieżnika, przód jak nowa. Cena do jakości wg.mnie dobra.

edit;

Na tylnej zrobiłem 10tyś km i wymieniłem na taką samą
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 19:52 przez malinn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marcins
Posty: 95
Rejestracja: 30 lis 2009, 11:59
Lokalizacja: podkarpacie

ja powróciłem co C-02 na tył :D , na przodzie jak dla mnie najlepsza opona Pirelli MT21 .
Teraz jest moc :)

Obrazek

zdrówka
marcins
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

C02 dobrze rzuca błoto. A jak na asfalcie?
Kando
Awatar użytkownika
marcins
Posty: 95
Rejestracja: 30 lis 2009, 11:59
Lokalizacja: podkarpacie

Na asfalcie szału nie ma ale da sie jezdzic , kwestia przyzwyczajenia .
Za to w terenie barrdzo przyjemnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
darekxxl
Posty: 149
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:41
Lokalizacja: Trzemeszno k Gniezna
Kontakt:

wczoraj moja Niebieska doczekala się nowego obuwia z E-09 na TKC80 i tak na szybko moje odczucia.
Asfalt na TKC bardziej wyczówlane prowadzenie
niestety szutry i żwirek jednak E-09
pierwszy wjazd przy 100 w miękki żwir i wielkie ździwienie przód zafalował jak na kutrze na Baltyku.
Traszkę jeszcze czasu upłunie i startej gumy i zobaczymy. Mitasy wytrzymaly nieco ponad 3000km a ile TKC wytrzymie. Czas pokarze.
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Moje E 09 wytrzymały 6000km. Sądzę, że nieźle. 70% po czarnym. Czasem dobrego pałowania. Przed zlotem zamiana na TKC 80 90/90. Tył zostawię E
09. Dobra bo tania, a i jej właściwości zadowalające.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

Właśnie zmieniłem na tyle oponę Metzeler Sahara 3 ( przejechane prawie 9000km raczej bez oszczędzania ) na Mitas E-09 ( narazie 500km ),

więc może coś opiszę jako porównanie E-09 do Saharki

SZOSA:
1. E-09 jest o wiele mniej stabilna i ma słabsze trzymanie głównie na mokrym,
2. jest mniej pewna i bardziej wozi w zakrętach, ale to raczej standart przy takim ułożeniu
kostek ( Saharka pozwalała w winklach na wiele więcej :-> )
3. jest dużo głośniejsza, poprostu wyje ( ale może jeszcze się dotrze )

TEREN:
1. i tutaj miłe zaskoczenie kostka E-09 zdecydowanie lepiej daje radę nawet pod mocno
strome piaszczyste górki co do Xt-ka całkowicie wystarczy
2. w błocie też o wiele lepiej się grzebie i szybciej oczyszcza ( szału nie ma, ale to nie hard kostka )
3. warunek dobrej trakcji w terenie to zmniejszenie ciśnienia ( narazie testuję 1.7, wentyla narazienie wyrywa )

PODSUMOWANIE:
Zobaczymy jak będzie z zużyciem E-09, Jak narazie w terenie jest bardzo dobrze, na asfalcie głównie suchym narazie dobrze ( poza głośnością :-( to jednak denerwuje najbardziej ), w trasie jednak Saharka była o wiele bardziej przyjemna i pewna w prowadzeniu...
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Masz komplet E09 na moto?
Jak zrobiłem pierwszy 1000 to przestało mi przeszkadzać hałasowanie na asfalcie a może też trochę sie dotarła. Na mokrym to faktycznie trzeba bardzo uważać. przy wyjeździe ze stacji benzynowej na łuku odkręciłem za mocno i drift jak lala ;-)

W terenie jeździłem przy ciśnieniu 1,2 - 1,3 i nie miałem problemu z dętkami z tym że mam grubsze od standardowych.

p.s. Jak będzie Ci przeszkadzał hałas to kup zatyczki albo załóż głośniejsze kominy :-P
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Moja E09 wytrzymała +- 5tys. km w cyklu mieszanym ON/OFF,jeszcze jest trochę zostało bieżnika, ale już się nie nadaje w błoto, jeżdżone na ciśnieniu 2. Teraz kupie Dakary to porównam ile wytrzymają.
Tak jak arrasq wydechy zagłuszą opony. :mrgreen:
Kando
ODPOWIEDZ