Jakie opony dual sport?

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Podepnę się pod temat. Jestem praktycznie zdecydowany na TKC80.
Polecacie wersję dętkową czy bezdętkową? :-/
Z różnych relacji z wypraw pamiętam niezłe przygody z oponami dętkowymi, np. 5x guma w ciągu jednego dnia :evil:
Co jest wygodniejsze? Która opcja jest lepsza z dala od cywilizacji?
Cienki jestem w te klocki, bo w mojej 7 letniej karierze na 2oo nie złapałem jeszcze gumy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Jak masz felgi ze szprychami to musisz mieć dętkę.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
admirau
Posty: 331
Rejestracja: 02 paź 2011, 8:47
Lokalizacja: Pszczyna

Flaw pisze:Jak masz felgi ze szprychami to musisz mieć dętkę.
Widziałem gdzieś na necie opisy jak zakleić te dziury na szprychy, można i bez dętki przy szprychach.
Awatar użytkownika
ex1
Posty: 109
Rejestracja: 30 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

na wyprawy najlepiej mieć dętkę, Opona bezdętkowa jest nieco mocniejsza, bardziej odporna na przebicia. ale przy dużym uszkodzeniu jesteś w czarnej dupie. nawet jeżeli masz opony bezdętkowe, wez dętkę na zapas.

ja zawsze mam dętki grube w opony, plus cieńsze na zapas.
ROGAL 30L i już jest fajnie...
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

admirau, oczywiście można się bawić w mody:
https://www.youtube.com/watch?v=ikKeVNBAmQQ

Ale z założenia szprychy*=dętka
*z wyjątkiem niektórych modeli felg szprychowych ;)
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

mroova pisze:Polecacie wersję dętkową czy bezdętkową?
ja mam dętkowe bo są tańsze. Tak czy inaczej dętki lepiej mieć.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czyli mam wybór: bezdętkowa z dętką albo dętkowa z dętką. 8-)

Dzięki za oświecenie ignoranta :oops:
Awatar użytkownika
Rut
Posty: 175
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Gdynia

Odwrócę pierwotne pytanie z tematu (Alternatywa dla Metzeler Tourance):

Obecnie jeżdżę na TKC 80 i o ile w terenie jestem z nich zadowolony to na czarnym nie czuję się zbyt pewnie - utrata stabilności przy większych prędkościach.

Pytanie czy Tourance lepiej nadają się do jazdy po asfalcie ?? Mam w garażu i zastanawiam się nad przekładką. Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż w terenie jeździć będzie się gorzej.
Awatar użytkownika
admirau
Posty: 331
Rejestracja: 02 paź 2011, 8:47
Lokalizacja: Pszczyna

Rut, Z Tourance jestem zadowolony na asfalcie. Na zakrętach rysuję podnóżkami, dobrze się trzymają. Na mokrym trochę mam stracha, ale i tak bez porównania do każdej kostki.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Ja podobnie jak admirau skończyłem 2 komplety tych opon, jedne fabryczne a potem kupiłem kolejny kpl. i złego słowa nie powiem, trochę ślisko na pasach i połączeniu asfaltów ale to chyba większość opon ma z tym problem.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Jeszcze ja chciałbym zabrać głos.
Fabryczne metzelery miałem przez 5tys km i na czarnym mokrym dramat, w terenie dramat. Dla mnie ta opona nie jest 50/50 tylko co najwyzej 80/20 bo o ile na suchym asfalcie sobie radzi całkiem sprawnie o tyle po zjeździe z drogi nadaje się chyba tylko na szutry. Błoto, łąka czy piach to już walka z przyczepnością.
E09 komplet mam od 5tys i tak na prawdę dla mnie mają tylko jedną poważną wadę o jakiej mowa wyżej, na mokrym dramat. Poza tym na czarnym chyba tylko 2 razy czułem jak przód niepewnie toczy się w zakręcie. Podsumowując E09 nie wstydzi się w terenie ani na czarnym (wyłączając hardkorowy teren bagienny i mokry asfalt ;-) )
Następny komplet do XT? Zdecydowanie E09!
A tak trochę z przymrużeniem oka... ;-)
Chcesz coś lepszego na czarne? Nie kupuj XT R, Kup R1 :-P
Chcesz coś lepszego w teren? Nie kupuj XT R, Kup YZ :-P
Albo połącz R1 i YZ w garazu i zrób tak...
ray68
Posty: 6
Rejestracja: 24 lip 2012, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Na Jadwidze Z mam metzelery jak prawie wszyscy fabryczne, są niezłe, nawet dobre. Do wyprawy na którą niestety nie pojadę :evil: kupiłem tkc, przejechałem na nich ok 1000 km oczywiście głównie po asfalcie, dojazdy do "terenu" i takie sobie latanie, miałem na nich co wydaje się oczywiste mniej pewności na równym, zwłaszcza w złożeniach, motocykl może nie walił się w zakręt, ale pogłębiał złożenie. Teraz głównie asfalt mnie czeka więc jeżdżę na metzelerach. Czekam aż się skończą. I kupię Anakee2 miałem je w V stromie i uważam za jedne z najlepszych. Mnie też się marzy uniwersalna opona i tu i tu, ale takiej nie ma.....
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jeździł może ktoś na Pirelli MT 21?

Spodobały mi się, a juz prawie zamawiałem TKC :twisted:
Awatar użytkownika
ex1
Posty: 109
Rejestracja: 30 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

mroova pisze:Jeździł może ktoś na Pirelli MT 21?

Spodobały mi się, a juz prawie zamawiałem TKC :twisted:
jam jeździł :)

bardzo dobra opona, szczególna przednia, ma tendencje do ząbkowania, ale można ją przekładać bo nie jest kierunkowa. tył najłabiej radzi sobie na piasku, znaczy nie daje super ciągu, ale jest całkiem nieźle, ma tendencje do wcierania się na kwadratowo. :)

można na nich latać i po 150km/h są dosyć stabilne. jeżeli bardziej ciągnie CIĘ W teren to MT21 to super opona na jazdy 70/30 off/on, przednia jest idealna do kombinacji mt21/desert
mt21/E09, oraz mt21/D908RR
ROGAL 30L i już jest fajnie...
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

W instrukcji obsługi Xt są polecane opony Michelin Sirac. Czy ktoś na takich śmiga? Ewentualnie proszę o opinię na temat tych kapci. Mają przystępną cenę tylko nie wiem jak zachowują się podczas eksploatacji. Dodam, że ani na asfalcie ani w terenie nie jeżdżę ekstremalnie. Większość tras po czarnym różnej jakości, również mokrym oraz polne i leśne ścieżki.
ODPOWIEDZ