Różnice pomiędzy XTR a XTZ Tenere.

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
zuwio
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:11
Lokalizacja: Gliwice

Mam taki ogólny dylemat. Kolega stoi przed zakupem Xtka. Zadał mi dosyć jak by się wydawało podstawowe pytanie dotyczące różnic między Zką i Rką.
Wiem jakie są katalogowe różnice. Do tej pory myślałem o tych dwóch modelach Z- bardziej turystyka R- bardziej teren. Gdy jednak zacząłem się w to zagłębiać pojawiły się wątpliwości, spowodowane zresztą dodatkowymi pytaniami kolegi :)
Bo jakie są kluczowe różnice w tych dwóch modelach. Moim zdaniem najważniejsze to waga ponad 20 kg, do tego kąt główki ramy o jeden stopień (czy to dużo?) W sumie nie potrafiłem odpowiedzieć. Do tego Rka jest krótsza. Za pewne wszystko to wpływa na jej poręczność w terenie. Teraz turystyka Zka ma 8 litrów większy zbiornik i inną kanapę. I znów pytanie kolegi – to czyni ją bardziej przydatną do turystyki ? W sumie trudne pytanie bo niby tak? Jak dla mnie mało przekonujące argumenty.
Różnica w skokach zawieszenia to tylko albo aż 15 mm na korzyść oczywiście Rki. Za to to co mnie zdziwiło różnica w prześwicie to aż 50mm na korzyść Zki ! To już jakieś znaczenie na pewno ma w terenie wiem jak waliłem GS em po sporych kamolach w terenie :)
powiem, że mam tenere i zastanawiam się czy to był dobry wybór :) Co wy na to? Jak odpowiedzieć na te pytania. Ja trochę doszedłem do wniosku że te dwa motocykle, tak niewiele się od siebie różnią, że wybór między nimi to już chyba tylko wygląd :) jedyne co skłania mnie ku Rce to jego waga o 20 kg niższa a to już w terenie sporo tyle że znów prześwit , bak i wygląd przemawiają na korzyść Ztki. Do tego czy różnica w terenie przy takich minimalnych różnicach będzie faktycznie odczuwalna dla kogoś kto nie ma żadnego doświadczenia ?
Jeśli komuś się udało przebrnąć przez mój wywód i do tego ma swoje przemyślenia to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.
Pozdrawiam
Jarek
Ostatnio zmieniony 06 mar 2014, 12:05 przez zuwio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
admirau
Posty: 331
Rejestracja: 02 paź 2011, 8:47
Lokalizacja: Pszczyna

Wsadziłeś kij w mrowisko i każdy będzie zachwalał swoje :)
Są już wątki na temat różnic i ten nic nowego nie wniesie.

To jest piękne, że masz wybór, choćby ze względów estetycznych, o których nie będziemy dyskutowali :)

Moje za Z:
- wyższa, większy bak, wygodna kanapa (również dla pasażera) = lepsza na asfalt i na długie trasy
- zaprojektowana do przewracania, fajne osłony, nie potrzeba wysokich gmoli
- produkowana od 2008
- rezerwa 6,5 litra
- wyższa szyba
- obrotomierz
- prześwit (pomaga jak koła topią się w piachu)
- dwie tarcze

przeciw:
- różnica w masie (która zdaje się być jeszcze większa w przechyle, ze względu na wysokość)
- brak trybu diagnostycznego
- niski przedni błotnik
- dwie tarcze

W teren i tak trzeba mniejszego motocykla.
Na szutry oba ok.
I jeden i drugi trzeba trochę stuningować pod swoje konkretne potrzeby.
Awatar użytkownika
zuwio
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:11
Lokalizacja: Gliwice

Spokojnie :) Nie zamierzałem wywołać dyskusji na temat wyższości jakiegokolwiek modelu :)
Zastanawia mnie tylko czy dobrze sklasyfikowałem te modele jako bardziej off i bardziej turystyk :) Tak powiedziałem koledze ale gdy się zagłębiłem jakoś te różnice zaczęły mi się zacierać.
Dokładnie tak jak piszesz w ostry teren to i tak potrzebna jest WR ka :)
Po prostu myślałem że różnica między tymi motocyklami musi być jakaś bardziej zauważalna czy znacząca stąd moje pytanie. Bo może np. te 20 kg to właśnie taka mocno zauważalna różnica :) Generalnie okazuje się że oba te motocykle są bardzo do siebie podobne. Dziwi mnie tylko po co Yamaha zdecydowała by się w takim razie produkować takie podobne motocykle. Szkoda, że nie wyprodukowała jednego z zaletami obu :)
Poza tym zaskoczyło mnie pytanie kolegi gdy powiedziałem mu że Zka jest bardziej turystyczna a on dlaczego? To ja hmmm właśnie dlaczego? bo co większy bak i wygodniejsza kanapa ?:) Bez sensu co to za zalety, jakby trochę ich mało :)
Mimo wszystko dzięki za podjęcie tematu, może jednak uda się nakłonić innych do wypowiedzi mimo, że podobne tematy już były?
Awatar użytkownika
admirau
Posty: 331
Rejestracja: 02 paź 2011, 8:47
Lokalizacja: Pszczyna

Turystyk dlatego że:
- ma większy bak i rezerwę
- turystyczną kanapę (dla pasażera też)
- wyższą szybę
- dwie tarcze
- wyższe wolne obroty
- jest wyższa (nie czuć tak prędkości)
- inną pozycję kierowcy
- belkę nawigacji
- światło stale prosto
- niski błotnik
~bagażnik
ODPOWIEDZ