XT660Z Tenere. Kilka pytań przed zakupem.

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
lukaszt2
Posty: 6
Rejestracja: 11 cze 2013, 19:02
Lokalizacja: Kujawy

Klamka zapadla na Vstroma, w przyszlym tygodniu bede zamawial mala Tenere. Odbylem wczoraj jazde probna i wraz z tym co poczytalem na forach jestem ogolnie zadowolony.
Chcialbym zadac jeszcze kilka pytan, na ktore moze znajdziecie czas odpowiedziec, wiem ze jest ich kilka, przepraszam za dlugosc postu.
Jednoczesnie dziekuje, ze jest to forum, z ktorego sporo sie dowiedzialem.

1. czy te wibracje singielka daja sie Wam we znaki na dlugich dystansach? (500-600km w ciagu dnia)
2. nigdy nie jezdzilem motocyklem na kostkach a Tenerka chcialbym sobie latac troche off dla zabawy (zaczynajac od nauki oczywiscie) wiec bedzie trzeba ja tak obuc. Czy na takich oponach mozna nadal bezpiecznie jezdzic po asfalcie? (descz, predkosci autostradowe, winkle)
W Vee zawsze mialem opony typu dualsport jak Anakee.
3. czy nawigacja nie wpada w trzesawke (mam Garmina Zumo 350) jak ja mocujecie na tym fabrycznym uchwycie rurkowym pod szyba? da sie jej z tamtad uzywac?
4. niektorzy zalewaja moto polsyntetykiem a inni pelnym, czy zauwazacie poprawe pracy skrzyni biegow czy inne zmiany przy fullu? (bo jak nie widac roznicy to po co przeplacac)
5. ile te silniki potrafia przeleciec?
6. w Vee zalozylem filtr K&Na i tlumik Akrapa z czym nie wiazala sie zadna obowiazkowa modyfikacja (filtr zalozylem dla wygody obslugi, tlumik dla dzwieku wylacznie, nie mialem celu zwiekszac osiagow) czy Tenerka przyjmie taka modyfikacje bezproblemowo czy trzeba cos dodatkowo zmieniac, mapowac?
7. i na koniec... aby miec w Teresce ABS trzeba kupic ta karlowata wersje (sic!) Beemka w GS800 ma jeszcze wyzsze skoki i ABS na pokladzie. Myslicie ze to tylko efekt wyzszosci inzynierow niemieckich nad japonskimi w tym przypadku czy tez cos innego na to wplynelo?

a z innej beczki: odbylem tez jazde probna na wspomnianym F800GS aby miec odniesienie i nie mowic pozniej sobie "co by bylo gdyby" i nie musze dodawac, ze wybor padla na Tereske bo inaczej by mnie tu nie bylo ale trzeba przyznac beemce punkty za silnik i hamulce.
Ten pierwszy ma charakterystyke bardzo liniowa- i to jego najwiekszy atut, troche jak silnik elektryczny, ciagnie ladnie, rowno w calytm zakresie obrotow, 6 wrzucona idzie bez szarpania od 2000 obrotow ladnie do konca. Motor nie kaprysi, szybko sie wkreca i jest naprawde dynamiczne!
Hamulce maja dobra ostrosc i dobrze zaprogramowany, pozno wkraczajacy, odlaczalny ABS co dla niektorych mlodych stazem bikerow jak ja moze byc atutem.
Na minus: ochrona przed wiatrem nie istnieje wcale na standardowej szybie (Tenere gora!), zawias mnie nie zachwycil niczym specjalnym a z komina wydobywa sie jeden nudny warkot blagajacy o akcesoryjny tlumik.
Warto wspomniec, ze skrzynia w japonczyku tez mi bardziej podpasowala niz w niemcu, bie pracuja lekko i precyzyjnie wg mojego osadu ale luz byl trudniejszy do znalezienia w beemce z powodu ciasniejszego zestopniowania biegow 1 i 2.
Moje bardzo subiektywne wrazenie bylo takie ze, BMW byloby fajne dla dobrze ulozonego chlopca z zelem na wlosach a Tenerka dla doroslego faceta, chadzajacego wlasnymi sciezkami z odrobina brudu za paznokciami i tatuazem "Rebel" na przedramieniu.
(nie chce nikogo moimi slowami urazic, takie mialem skojarzenie po prostu)

ps. Mimo nizszego na papierze siedzenia w BMW majac te same buty na obu jazdach na Yamasze mialem wiecej ziemi pod stopami! jak widac suche dane i zycie to dwie rozne sprawy
Ostatnio zmieniony 06 mar 2014, 8:14 przez lukaszt2, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki DL650A K9
..............................
Keep it simple stupid. A. Einstein
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Moje skromne zdanie to takie:
-ad 1 do wibracji można się przyzwyczaić,na początku mi to trochę przeszkadzało, ale po opanowaniu pewnej techniki trzymania kiery nawet nie zwracam na to uwagi

-ad 2 kostki nie zapewniają tak doskonałej przyczepności jak opony szosowe, ale dają radę. Wszystko to kwestia objeżdżenia i zdrowego rozsądku-bo z założenia kostka przecież ma zapewniać przyczepność tam gdzie już opona szosowa nie daje rady... Można na kostce bezpiecznie latać.

-ad3 -nie wiem jak w tenere ale w XTR mam zapiętą navi do kiery i jest ok, można spokojnie korzystać w trakcie jazdy

ad 4 olej- ilu użytkowników tyle opinii- sam będziesz musiał wyrobić sobie na ten temat zdanie.

-ad 5 -nie ma reguły, są egzemplarze które zdechły po 20 tys, a są takie które mają już nakręcone ponad 60 tys i nic złego się nie dzieje. Jak dbasz, jak traktujesz tak będziesz miał. Niestety cała Tenere jak i XTR w całości produkowane są we Włoszech. To główny powód problemu z powtarzalnością jakości. Silnik produkuje włoska firma Minarellii.... Także ze starą solidnością marki Yamaha tego produktu nie powinno się zbyt mocno wiązać

-ad6 Dobrze było by to wszystko jednak zestroić za pomocą PCV lub remapingu żeby uniknąć w przyszłości niespodzianek typu wypalone gniazda z powodu zbyt ubogiej mieszanki....

ad7 podobno to nie tylko kwestia ABSu wpłynęła na zmianę skoków zawieszeń-sporo klientów rezygnowało z zakupu bo moto było po prostu dla nich za wysokie (tak słyszałem w salonie).
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No to 3 grosze ode mnie:

Ad 2. Ja jeżdże od zeszłego sezonu na TKC80. Na suchym nie powinieneś odczuć dużej różnicy (też miałem Anakee w V-Stromie). Na razie, na polskich drogach nie miałem okazji spróbować przycierania podnóżków. Także nie wiem czy dadzą radę, ale w moim odczuciu te opony trzymają lepiej niż oryginalne Tourance (może guma już straciła właściwości).
W deszczu na pewno nie będzie tak dobrze jak na Anakee. Rzadko jeżdżę po mokrym, ale uślizgi tyłu juz mi się zdarzały przy dosyć zachowawczej jeździe.

Ad 6. Po założeniu tłumika MTC nic nie robiłem. Jest na forum cały wątek na ten temat, poszukaj.

Mi standardowa szyba w Tenere nie wystarczyła i założyłem wyższą z OTR.
Jedyny minus jest taki, że w upały musze jeździć na stojąco albo wychylać łeb na bok ;-)
Terefere
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Dobry wybór a o reszcie jest wszystko napisane- opcja szukaj ;-)
jedrek505
Posty: 55
Rejestracja: 22 wrz 2011, 0:09
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Ad 5. na YouTube jest filmi jak koleś przekracza 100tyś.km
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

Wibracje. Kompletnie nie przeszkadzają. No chyba ze na kostce przy wysokich prędkościach.


Opony. Mam w teresie komplet kostki Mitas E09 i drugi komplet E08.
Na kostkach powyżej 100km/h uciążliwe staje się "buczenie" i zwiększone wibracje.
Nawet pasażerce mocno to przeszkadzalo.
Spalanie także waha się w okolicach ponad 4l.
Na E08 nic nie buczy, nie wibruje ( procz silnika ) no i spalanie 3 - 3,5 i to z pasażerem i kuframi.
Tyle ze na polnych drogach E09 robi robote dlatego niebawem znow je zakładam. E08 były tylko na wakacyjna wycieczke. Na luźnych nawierzchniach sa dla mnie nie do zaakceptowania.



Nawigacja. Uchwyt musi być solidny. Wszelkie słabe plasticzane badziewia - pękną od wibracji.
Gniazdo zapalniczki musialem w Rumunii na trytytki przyczepić bo niemal odpadło...
No i moim zdaniem latwiej obslugiwac navi jak jest zamontowana na kierownicy niż na tym pałąku. Tyle ze na pałąku jest lepiej widoczna podczas słonecznego dnia.
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Ja mam przejechane 44 tyś i oprócz tego, że bierze mi litr oleju na 10 tyś to wszystko śmiga jak trzeba.
A nawigacja - po 4 tysiącach po Ukrainie - wyprawa na Krym - Lark 35 AT przestał mi ładować z uchwytu no i po 300-400km się rozkręcał - natomiast nic nie popękało a na polskich drogach ładowanie wróciło.
Wibracje są ale można się przyzwyczaić.
Generalnie super motocykl - mógłby mieć tylko te 10KM więcej i byłby idealny.
Awatar użytkownika
Gołdziarz
Posty: 63
Rejestracja: 24 lut 2011, 2:29
Lokalizacja: Warszawa

lukaszt2 pisze:
1. czy te wibracje singielka daja sie Wam we znaki na dlugich dystansach? (500-600km w ciagu dnia)
2. nigdy nie jezdzilem motocyklem na kostkach a Tenerka chcialbym sobie latac troche off dla zabawy (zaczynajac od nauki oczywiscie) wiec bedzie trzeba ja tak obuc. Czy na takich oponach mozna nadal bezpiecznie jezdzic po asfalcie? (descz, predkosci autostradowe, winkle)
W Vee zawsze mialem opony typu dualsport jak Anakee.
3. czy nawigacja nie wpada w trzesawke (mam Garmina Zumo 350) jak ja mocujecie na tym fabrycznym uchwycie rurkowym pod szyba? da sie jej z tamtad uzywac?
4. niektorzy zalewaja moto polsyntetykiem a inni pelnym, czy zauwazacie poprawe pracy skrzyni biegow czy inne zmiany przy fullu? (bo jak nie widac roznicy to po co przeplacac)
5. ile te silniki potrafia przeleciec?
6. w Vee zalozylem filtr K&Na i tlumik Akrapa z czym nie wiazala sie zadna obowiazkowa modyfikacja (filtr zalozylem dla wygody obslugi, tlumik dla dzwieku wylacznie, nie mialem celu zwiekszac osiagow) czy Tenerka przyjmie taka modyfikacje bezproblemowo czy trzeba cos dodatkowo zmieniac, mapowac?
7. i na koniec... aby miec w Teresce ABS trzeba kupic ta karlowata wersje (sic!) Beemka w GS800 ma jeszcze wyzsze skoki i ABS na pokladzie. Myslicie ze to tylko efekt wyzszosci inzynierow niemieckich nad japonskimi w tym przypadku czy tez cos innego na to wplynelo?

Siema mam Terese od nowosci , po 4rech sezonach mam najechane 45 000, wiekszość w dalekich podrózach.

1. Co do wibracji to nie przeszkadza jakoś zabardzo, da radę 500 zrobić dziennie zeby dupa nie pękła na 5 czesci.

2.Co do oponek to ja zawsze latam na TKC80 wiec nie mam zabardzo porównania.
Ale według mnie oprócz ceny mają same zalety.(oczywiscie pomijąjąc topienie w sprzeta w błocie- zaklejają się)
Na asfalcie kleją naprawde dobrze, a na szuterki i lesne przelotki są dla mnie naprawde OK!

3.co do nawigacji To mam swoje mocowanie(na rurce za szybą) do zwykłego gps był juz ze mną w afryce, i w bliskiej azji i nadal działa!!! a co do wibracji to cóz... będą zawsze ale mi to kompletnie nie przeszkadza ( sa tylko przy niektórych predkosciach )

4.ja zalewam od zawsze full syntetykiem tak jak fabryka lała i nie zamierzam robić inaczej. Na oleju nie ma co oszczędzać!!!!

5. mam 45 tysi nadal działa :) słyszałem ze ok 70-100 i trzeba coś robić.

6. ja mam komplet leovince. nic poza tym działa ekstra! dzwiek jak przystało na enduro w singlu. Filtr akcesoryjny sobie darowałem... zeby mi gnoju nie zassało jak latam Off

7. ABS w tym moto to pomyłka ...... jak latasz w terene tymbardziej... Ja jesli kiedyś zmienie na taką z zerowym przebiegiem to napewno bedzie to wersja bez ABS!!


Pozdrawiam :)
Tenere 660 09'
ODPOWIEDZ