XT660Z Tenere. Kilka pytań przed zakupem.
: 24 lip 2013, 12:32
Klamka zapadla na Vstroma, w przyszlym tygodniu bede zamawial mala Tenere. Odbylem wczoraj jazde probna i wraz z tym co poczytalem na forach jestem ogolnie zadowolony.
Chcialbym zadac jeszcze kilka pytan, na ktore moze znajdziecie czas odpowiedziec, wiem ze jest ich kilka, przepraszam za dlugosc postu.
Jednoczesnie dziekuje, ze jest to forum, z ktorego sporo sie dowiedzialem.
1. czy te wibracje singielka daja sie Wam we znaki na dlugich dystansach? (500-600km w ciagu dnia)
2. nigdy nie jezdzilem motocyklem na kostkach a Tenerka chcialbym sobie latac troche off dla zabawy (zaczynajac od nauki oczywiscie) wiec bedzie trzeba ja tak obuc. Czy na takich oponach mozna nadal bezpiecznie jezdzic po asfalcie? (descz, predkosci autostradowe, winkle)
W Vee zawsze mialem opony typu dualsport jak Anakee.
3. czy nawigacja nie wpada w trzesawke (mam Garmina Zumo 350) jak ja mocujecie na tym fabrycznym uchwycie rurkowym pod szyba? da sie jej z tamtad uzywac?
4. niektorzy zalewaja moto polsyntetykiem a inni pelnym, czy zauwazacie poprawe pracy skrzyni biegow czy inne zmiany przy fullu? (bo jak nie widac roznicy to po co przeplacac)
5. ile te silniki potrafia przeleciec?
6. w Vee zalozylem filtr K&Na i tlumik Akrapa z czym nie wiazala sie zadna obowiazkowa modyfikacja (filtr zalozylem dla wygody obslugi, tlumik dla dzwieku wylacznie, nie mialem celu zwiekszac osiagow) czy Tenerka przyjmie taka modyfikacje bezproblemowo czy trzeba cos dodatkowo zmieniac, mapowac?
7. i na koniec... aby miec w Teresce ABS trzeba kupic ta karlowata wersje (sic!) Beemka w GS800 ma jeszcze wyzsze skoki i ABS na pokladzie. Myslicie ze to tylko efekt wyzszosci inzynierow niemieckich nad japonskimi w tym przypadku czy tez cos innego na to wplynelo?
a z innej beczki: odbylem tez jazde probna na wspomnianym F800GS aby miec odniesienie i nie mowic pozniej sobie "co by bylo gdyby" i nie musze dodawac, ze wybor padla na Tereske bo inaczej by mnie tu nie bylo ale trzeba przyznac beemce punkty za silnik i hamulce.
Ten pierwszy ma charakterystyke bardzo liniowa- i to jego najwiekszy atut, troche jak silnik elektryczny, ciagnie ladnie, rowno w calytm zakresie obrotow, 6 wrzucona idzie bez szarpania od 2000 obrotow ladnie do konca. Motor nie kaprysi, szybko sie wkreca i jest naprawde dynamiczne!
Hamulce maja dobra ostrosc i dobrze zaprogramowany, pozno wkraczajacy, odlaczalny ABS co dla niektorych mlodych stazem bikerow jak ja moze byc atutem.
Na minus: ochrona przed wiatrem nie istnieje wcale na standardowej szybie (Tenere gora!), zawias mnie nie zachwycil niczym specjalnym a z komina wydobywa sie jeden nudny warkot blagajacy o akcesoryjny tlumik.
Warto wspomniec, ze skrzynia w japonczyku tez mi bardziej podpasowala niz w niemcu, bie pracuja lekko i precyzyjnie wg mojego osadu ale luz byl trudniejszy do znalezienia w beemce z powodu ciasniejszego zestopniowania biegow 1 i 2.
Moje bardzo subiektywne wrazenie bylo takie ze, BMW byloby fajne dla dobrze ulozonego chlopca z zelem na wlosach a Tenerka dla doroslego faceta, chadzajacego wlasnymi sciezkami z odrobina brudu za paznokciami i tatuazem "Rebel" na przedramieniu.
(nie chce nikogo moimi slowami urazic, takie mialem skojarzenie po prostu)
ps. Mimo nizszego na papierze siedzenia w BMW majac te same buty na obu jazdach na Yamasze mialem wiecej ziemi pod stopami! jak widac suche dane i zycie to dwie rozne sprawy
Chcialbym zadac jeszcze kilka pytan, na ktore moze znajdziecie czas odpowiedziec, wiem ze jest ich kilka, przepraszam za dlugosc postu.
Jednoczesnie dziekuje, ze jest to forum, z ktorego sporo sie dowiedzialem.
1. czy te wibracje singielka daja sie Wam we znaki na dlugich dystansach? (500-600km w ciagu dnia)
2. nigdy nie jezdzilem motocyklem na kostkach a Tenerka chcialbym sobie latac troche off dla zabawy (zaczynajac od nauki oczywiscie) wiec bedzie trzeba ja tak obuc. Czy na takich oponach mozna nadal bezpiecznie jezdzic po asfalcie? (descz, predkosci autostradowe, winkle)
W Vee zawsze mialem opony typu dualsport jak Anakee.
3. czy nawigacja nie wpada w trzesawke (mam Garmina Zumo 350) jak ja mocujecie na tym fabrycznym uchwycie rurkowym pod szyba? da sie jej z tamtad uzywac?
4. niektorzy zalewaja moto polsyntetykiem a inni pelnym, czy zauwazacie poprawe pracy skrzyni biegow czy inne zmiany przy fullu? (bo jak nie widac roznicy to po co przeplacac)
5. ile te silniki potrafia przeleciec?
6. w Vee zalozylem filtr K&Na i tlumik Akrapa z czym nie wiazala sie zadna obowiazkowa modyfikacja (filtr zalozylem dla wygody obslugi, tlumik dla dzwieku wylacznie, nie mialem celu zwiekszac osiagow) czy Tenerka przyjmie taka modyfikacje bezproblemowo czy trzeba cos dodatkowo zmieniac, mapowac?
7. i na koniec... aby miec w Teresce ABS trzeba kupic ta karlowata wersje (sic!) Beemka w GS800 ma jeszcze wyzsze skoki i ABS na pokladzie. Myslicie ze to tylko efekt wyzszosci inzynierow niemieckich nad japonskimi w tym przypadku czy tez cos innego na to wplynelo?
a z innej beczki: odbylem tez jazde probna na wspomnianym F800GS aby miec odniesienie i nie mowic pozniej sobie "co by bylo gdyby" i nie musze dodawac, ze wybor padla na Tereske bo inaczej by mnie tu nie bylo ale trzeba przyznac beemce punkty za silnik i hamulce.
Ten pierwszy ma charakterystyke bardzo liniowa- i to jego najwiekszy atut, troche jak silnik elektryczny, ciagnie ladnie, rowno w calytm zakresie obrotow, 6 wrzucona idzie bez szarpania od 2000 obrotow ladnie do konca. Motor nie kaprysi, szybko sie wkreca i jest naprawde dynamiczne!
Hamulce maja dobra ostrosc i dobrze zaprogramowany, pozno wkraczajacy, odlaczalny ABS co dla niektorych mlodych stazem bikerow jak ja moze byc atutem.
Na minus: ochrona przed wiatrem nie istnieje wcale na standardowej szybie (Tenere gora!), zawias mnie nie zachwycil niczym specjalnym a z komina wydobywa sie jeden nudny warkot blagajacy o akcesoryjny tlumik.
Warto wspomniec, ze skrzynia w japonczyku tez mi bardziej podpasowala niz w niemcu, bie pracuja lekko i precyzyjnie wg mojego osadu ale luz byl trudniejszy do znalezienia w beemce z powodu ciasniejszego zestopniowania biegow 1 i 2.
Moje bardzo subiektywne wrazenie bylo takie ze, BMW byloby fajne dla dobrze ulozonego chlopca z zelem na wlosach a Tenerka dla doroslego faceta, chadzajacego wlasnymi sciezkami z odrobina brudu za paznokciami i tatuazem "Rebel" na przedramieniu.
(nie chce nikogo moimi slowami urazic, takie mialem skojarzenie po prostu)
ps. Mimo nizszego na papierze siedzenia w BMW majac te same buty na obu jazdach na Yamasze mialem wiecej ziemi pod stopami! jak widac suche dane i zycie to dwie rozne sprawy