XT 660R pytania

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
XT 660R
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:29
Lokalizacja: Polska

Witam

A więc już pytam bo nie wiem :) jak XT660R radzi sobie w terenie? Bo z innych forum piszą ,że jest ciężka i wogole w terenie sobie nie radzi co najwyżej polne drogi?

Porównują np z KTM LC4 no ok zgodzę się 620 jest dość lekka, ale i już stara, ale np 640 waży już 150 kg (na sucho) a piszą z XT 660R prawie 200kg, sprawdziłem dane producenta i wychodzi że 181 kg (gotowa do jazdy) a więc coś koło 165 kg na sucho i tu chyba przy tej pojemność tragedii nie ma?, tym bardziej że sprzęt spełnia dzisiejsze wymagania dot. spalin. I tu pytanie czemu w enduro poprowadzili układ wydechowy dołem? Może że względu właśnie na wymogi emisji spali? Po prostu takie prowadzenie to dłuższy i cichszy wylot spalin niż np jakby poprowadzili taki układ tak jak w starym modelu XT 600?. Jak taki wydech się sprawuje w terenie?; krawężnikach?; schodach?. Czy od razu z miejsca najlepiej dokupić osłonę pod silnik? Widziałem też układy 2w1 jak w starszym modelu(tzn poprowadzony górą) czy one posiadają homologacje?(Posiada ktoś taki na forum i podzieli się wrażeniami)?

Poza tym że strony producenta porównanie XTX i XTR
XTX skoki zawieszenia po 200mm XTR skoki zawieszeni p: 225mmm t: 200mm
wysokość siodełka 875mm dla XTX i 865mm dla XTR i prześwit dla obu modeli 210mm jak to możliwe że R ma ten sam prześwit skoro ma większy skok zawieszeni i stoi na wyższych kołach i zarazem siedzenie jest o 10mm niżej? Wszystko w porządku? Dla mnie powinna mieć większy prześwit od X i siedzenie też powinno być wyżej, no ale może się mylę jak możecie to wytłumaczcie mi to.

Jak się ma założenie układu 2w1 ile dodatkowego prześwitu można zyskać i jak po takim zabiegu ma się charakterystyka silnika?

To na razie tyle jak coś mi się przypomni to zapytam :)

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Wszystkie odpowiedzi na nurtujące pytania znajdziesz poprzez szukajkę lub wertowanie kolejnych tematów
PZDR
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
XT 660R
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:29
Lokalizacja: Polska

Przeszukałem już wszystkie tematy dużo się dowiedziałem, ale dalej nie wiem wszystkiego. Miałem też okazje się przejechać XT660X(niestety własnie X i nie wiem jak to ma się do R, ale nawet zapuściłem się trochę w teren i powiem tak było w miarę tzn sprzęt mało mi znany no i te opony czułem się na nich niepewnie tzn miałem stracha na tych oponach supermoto więc w terenie za wiele nie odkręcałem) no i powiem że prześwit dość średni. I tu mam do was pytanie jak się ma X do R bo według danych z strony Yamahy to prześwit jest ten sam ba R ma niżej siedzenie a przecież jest na wyższych kołach. Dalej też nie wiem dlaczego seryjne wydechy poprowadzona dołem i ile prześwitu daje układ 2w1 i jak wpływa na prace/osiągi silnika. Czekam i liczę na odpowiedzi, które będą dla mnie pomocne. Z góry dziękuje i Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 540
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

Heh jak chcesz ostro dawać enduro po bezdrożach to kup lżejszy motor. Z większym prześwitem. Jak chcesz mieć bardziej uniwersalne moto na asfalt , szutry , bezdroża , lasy ale w porze suchej to xt 660 zajefajny sprzęt. Bo jakby było bagno, koleiny syf na maxa to się tylko wpier...isz i odzwigasz przy glebach. Choć są tacy co dają ostro na 660. W porównaniu do BMW z tymi śmiesznymi cylindrami po bokach to yadźka , singiel lux torpeda.Zwłaszcza na przedzie 14 zębatka, wtedy w terenie jest ogień. No i E09 na tylnej feldze. he he he. Ja miałem X i zmieniłem na R . Różnica bardzo duża . 21 cali z przodu robote robi .
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
XT 660R
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:29
Lokalizacja: Polska

a więc masz konkretne porównanie. Prześwit taki sam w R jak w X nie pytam czy mierzyłeś tak mniej więcej optycznie/ odczuwalnie/ podczas jazdy/ ?? Mam teraz moto z większym prześwitem jeżdżę po różnym terenie trudnym też, ale nie muszę zapie... W zasadzie coraz mniej ostro jeżdżę. Bardziej przechodzę na spokojniejsza jazdę, ale nie rezygnując z trudnego terenu. Także mówisz ze w błocie XTR się nie spisze? Nie mowie o zapie... bardziej 2 bieg i powoli jak czołg do przodu :), oczywiście odpowiednie opony nawet jeżeli miałbym je częściej zmieniać niż uniwersalne(ale tak robię w każdym sprzęcie enduro) to ja myślę ze powinna dawać rade. Doświadczenie w sprzętach enduro mam spore w większości 2T , ale od jakiegoś czasu śmigam na 4T i od tego momentu już tak nie zapier... dltego XTR myślę że bedzie mi odpowiadać tylko wszyscy strasza tą wagą że włąśnie nie wiem czy dam radę nią w błocie pojechać bo to był by mój pierwszy sprzęt z taką wagą tzn najcięższy jaki miałęm.

Czekam na wasze opinie jak wam się smiga XTR po błocie i czy to wasze pierwsze enduro czy nie. Dzieki i jeszcze raz pozdrawiam :idea:
arewo
Posty: 1
Rejestracja: 17 sie 2013, 23:30
Lokalizacja: łódź

witam
mam pytanie czy ktoś ma może prawą lage xtx 2004 chętnie kupie
pękła mi po tym jak gość wymieniał uszczelniacze,pękła przy imbusach ,czy to mogła być jego wina,tak na marginesie nie korzystajcie z usług gościa z łodzi z ulicy ALEJA RÓŻ ,co do lagi to problematyczne ,ale ogólnie niechlujnie naprawia ,jak zasugerowałem że może za mocno dokręcił imbusy i laga pękła to mnie wyzwał od oszustów i powiedział że skakałem po lesie ,lub po nim dokręcałem .a jeszcze jedno oleju mi wlał mi zadużo.porysował błotnik,
arewo
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

No masz pecha- poczytaj to się wszystkiego dowiesz o goleniach, lagach XTX- opcja szukaj.

np. tutaj http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3095&hi ... EAcie+lagi


Zapraszam do powitalni
ODPOWIEDZ