Tenerowcy (i nie tylko) z Warszawy i okolic

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
piotr991
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno

Co tu dużo mówić, dopadło mnie chyba to, co każdego po jakimś czasie i zrobionych kilometrach - zacząłem myśleć nad zamianą swojego XTX'a (wiem, wiem, są też tacy, co zostają z nim przez całe życie ;-)).

Chociaż w dalszym ciągu jeździ mi się nim wyśmienicie, nic mu nie dolega itd. to coraz częściej brakuje mi czegoś z ,,adventure" zacięciem, czym mógłbym wygodniej pośmigać w każdych warunkach, poza asfaltem, a i jak nadarzy się okazja, ruszyć gdzieś dalej 8-) (ostatnio trochę podróżowałem po Indonezji, za środek lokomocji mając skuter i nawet Honda Vario dała mi tyle funu, że wiem, że podróż na jednośladzie, to jest to).

Przeczesując sieć, wątki na advriderze itd. do swojego pierwszego typu - małej Tenery, dodałem KTM'a 690 Enduro...oba motocykle na papierze i zdjęciach mają swoje wady i zalety.

Jeden to przecież 660 - niezniszczalna maszyna odkrywców, o tym samym silniku co XTX, więc temat mam w miarę opanowany, zasięg kolei transsyberyjskiej i w dwie osoby na fiordy też da radę, całkiem spore możliwości w terenie, więc dla mnie, który teren odkrywa na pilot roadach 2, to wręcz dużo za dużo...a KTM - Marc Coma, Dakar, pomarańczowe, najmocniejszy singiel na rynku, też świat tym objeżdżają, a ile mają przy tym funu...generalnie debata w nieskończoność :-P

W związku z tym, żeby się nie rozwodzić, mam pytanie i jednocześnie prośbę, czy jest ktoś z WWA lub okolic (np. Piaseczna), kto ma któryś z ww. motocykli (lub zna kogoś kto ma) i nie byłoby dla niego problemem się ze mną spotkać (bez ciśnienia z terminem) i zamienić parę słów, a przy okazji pokazać maszynę z bliska, żebym mógł się przymierzyć jak z wysokością i pozycją za kierownicą, obejrzeć itd.?

Myślę, że na pewno pomoże mi to rozwiać sporo moich wątpliwości i uniknąć niepotrzebnego napalania się na któryś z modeli...a przy okazji mogę się podzielić przemyśleniami na forum i może komuś pomóc w jego rozterkach :-> (chociaż zdaję sobie sprawę, że takie tematy są bardzo subiektywne).
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Jak przez przypadek będziesz na śląsku zapraszam :)
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Odezwij się do mnie - co prawda druga strona Wisły a nie Piaseczno, ale zawsze to bliżej niż Śląsk :)
piotr991
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno

Dzięki Panowie za odpowiedzi!

Póki co chyba w stronę Śląska nie zawędruję, ale jak coś, będę dawał znać ;-)

Wittek, napiszę na priv.
Awatar użytkownika
greg.
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tu z kolei masz przykład jak potraktować xt (r) jako bazę do budowy konkretnej wyprawówki.
Zagłębiając się w zakładki na tej stronie mozna się przekonać, że kolesi kawał świata zjezdzili na tych maszynach. Nie chcę Cie namawiać do pozostania przy Jadwidze, zmiany są czasem konieczne. Aczkolwiek strona ciekawa i mozna coś podpatrzeć. Mi osobiście bardzo podoba się patent z kuframi "pelicases".
http://www.sverrirth.com/my-motorcycles.html
piotr991
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno

greg., ciekawa i inspirująca stronka, nie znałem jej wcześniej. XTX/XTR to super motocykle i generalnie uważam, że to nie sprzęt generuje przygodę i wszystko da się zrobić na wszystkim, jeżeli ma się odpowiednią determinację ;-) W moim przypadku wygląda to tak, że X/R już znam i wiem, z czym to się je.

Na małą Tenerkę chorowałem już od dłuższego czasu, także to po części by było dla mnie zrealizowaniem jakiś tam moich marzeń motocyklowych, podobnie zresztą jak 690 Enduro. Jako, że nie można mieć wszystkiego, coś będzie trzeba wybrać :mrgreen:
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

POLandPosition ma chyba na demówce małą tenerę. Przynajmniej mieli w zeszłym roku jak rozważałem zakup takowego motocykla. Wtedy wystarczyła mała blokada na karcie i motocykl jest Twój na godzinę.

A przygoda zaczyna się tam, gdzie kończy asfalt ;-)
Awatar użytkownika
pavloman
Posty: 158
Rejestracja: 10 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Piaseczno

odezwij się na priv ja codziennie latem z Pno do Wawy to możemy się gdzieś spotkać.
Live to ride - Ride to live
piotr991
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno

I już po przymiarkach (jeszcze raz dziękuję ślicznie pavloman, ;-) ). Tenera, co tu dużo mówić, jak szyta na miarę pode mnie, siedzenie mega wygodne, pozycja za kierownicą super (chociaż wydaje mi się, że jedna z pierwszych koniecznych inwestycji, to podwyższenie kierownicy, żeby mieć ten sam komfort), generalnie, pomimo, że pierwszy raz siedziałem na tym motocyklu, to czułem się ,,jak w domu".

Fakt, jak zaraz po przejażdżce wsiadłem na swojego X, to ogólne odczucie miałem takie, że X bardziej ciągnie i jest zrywniejszy, ale jednocześnie łatwiejszy do sterowania, ale tu dla mnie + na korzyść X się kończą. Jak uda mi się przymierzyć do KTM'a, zastanowię się jeszcze nad wyborem...ale coś mi się wydaj, że po dzisiaj gdzieś tam w głębi głowy wiem co wybiorę. No bo jeżeli w cenie ,,gołego" Kata, można mieć ubraną Teresę...
Awatar użytkownika
pavloman
Posty: 158
Rejestracja: 10 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Piaseczno

Na zdrowie :D
Live to ride - Ride to live
CZARO
Posty: 65
Rejestracja: 31 sty 2014, 21:36
Lokalizacja: Białytsok

ja od kiedy w 2008 roku zobaczyłem na wystawie pierwszy raz tenere zakochałem się... miałem parę różnych motocykli ,ale zawsze coś w głębi mi mówiło..... i mam w tym roku zakupiłem,najładniejszy motocykl jak dla mnie ,podniosłem kierę,i jest mega wygodnie,skok zawiasu super,właściwości i na asfalcie i w ,,terenie'' wystarczające motocykl prawie idealny do szczęścia brakuje więcej elastyczności na dole silnika. na moc nie narzekam bo to nie ta klasa motocykla tylko na brak dołu. reszta same mega plusy.
romet ogar205 , yamaha fazer1000 , kawasaki z400 cafe racer ,yamaha majesty400 , suzuki burgman650 executive , suzuki DL650 V-strom , xt660z tenere,honda hornet....
piotr991
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno

Prawda, jeżeli chodzi o Dakar-look, to to chyba jeden z najfajniej, seryjnie wyglądających motocykli. A możliwości doposażenia i personalizacji gigantyczne...jak patrzę na to co robią ludzie na advriderze z tymi motocyklami, to na prawdę respekt ;-)

Pytałem wczoraj w Yamasze w WWA, czy jest w ogóle opcja dostania Tenery bez ABS, wersji demo, lub coś w tym stylu, ale raczej opcji nie będzie, nawet z ABS na test nie ma, bo ponoć wszystkie się wyprzedały a ten rok.
ODPOWIEDZ