Problem z wyborem...

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Słuchajcie, mam teraz niezły problem :(
właśnie byłem w salonie yamahy we Wrocławiu przyjrzeć się motorkom jakie mają i stał nowy XTR 2009. Niestety chyba będę musiał zrezygnować z XT'eka :(((
mianowicie jak do niego podszedłem to niełatwo mi było go podnieść z nóżki :shock: (prawie 200kg) i okazało się, że jest dla mnie za wysoki :( nie siedziałem na nim co prawda, ale usiadłem na WR'ke 250ccm która stała obok i okazało się, że ledwo dotykam ziemi czubkami palców (na xteku wygladaloby dokladnie tak samo albo jeszcze gorzej pewnie :-/ ) Gosciu z którym rozmawiałem polecił mi, abym sobie kupił jakiś porządny moto szosowy (mówił o fazerze FZ6 i MT03 - siedziałem na tym mt-ku i o niebo lepiej sie czułem niz na endurasie :-? przynajmniej nogami jakoś bardziej dostawałem do ziemi bo niżej siodło i prawie połowe lżejszy) i jakiegoś rasowego crossa za 4-5 tyś. tylko do zabawy w terenie. Powiedział też, że skoro motor ma czesciej byc do jazdy po asfaltach to lepiej juz wydac kase na 1 porządny motor a na tego crossa pozbierać i kupic sobie go ewentualnie pozniej.

A ja tak się napaliłem na supermoto.. ale tak to jest jak sie tylko siedzi i ogląda obrazki w internecie :lol:

Dodam tylko ze mam 176 cm wzrostu i ważę jakieś 73kg, więc waga piórkowa.


PS
sorka, pomylily mi sie działy, miało być jeden niżej (porady opinie problemy ;) ) proszę moda o przeniesienie
Ostatnio zmieniony 06 mar 2014, 17:19 przez Łasica, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Awatar użytkownika
laif
Posty: 393
Rejestracja: 24 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Łasica co ty pie.....!!ja ma 175 cm, 60 parę kg i wcale nie narzekam! Co prawda z początku też było mi ciężko podnieść xa z nóżki ale teraz jest OK, kwesta przyzwyczajenia! A żaby było śmieszniej to ja na początku miałem go obniżonego ale podwyższyłem bo nie podobał mi się taki niski! W razie czego mogę tobie odsprzedać obniżenie! Co do kolesia z salonu to jak kazdy pie.... farmazony :twisted:
SUPERMOTO RULEZ , JADZIA RZĄDZI :twisted: :!:
"Biere każde auto z boku"
... droga nie prowadzi mnie do domu, ona jest moim domem....
XT 660 X 05rED Obrazek
Awatar użytkownika
starostek
Posty: 477
Rejestracja: 02 gru 2008, 20:47
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontakt:

ja mam nieco ponad 170 cm i też dotykam czubkami paców do ziemi :) w zasadzie to na skrzyżowaniu zawsze muszę, albo go lekko przechylić na bok żeby stanąć całą stopą albo odpychać się to na lewo to na prawo na palcach.. jeśli już o wadze wspomniałeś to XT waży ok. 177 kg a fazer prawie 210 (MT03 - ponad 190) poza tym na asfalcie tej wagi nie odczujesz bo XTka prowadzi się naprawdę świetnie.. MT-03 ? ten sam silnik, ale moto mniej wszechstronne.. wysokiego krawężnika już nie pokonasz, nie mówiąc już o jeździe w terenie

poza tym można wspomnieć naszego lidera (który jest mniej więcej mojego wzrostu) a co potrafi robić z eRką :)

ale decyzję ostateczną i tak podejmiesz Ty.. ;P
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 17:00 przez starostek, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

heh ja mam 175 kg i 70 kg wagi jest ok, powiem inaczej lepiej mi sie jezdzi xt ktory wazy 180kg niz huska ktora wazyla 150 kg... a co do wysokosci to zawsze mozna obnizyc.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Ja jestem podobnego wzrostu tylko 80kg wagi i nie mam problemów z podniesieniem Xtka.
Łasica pisze:prawie połowe lżejszy
Yamaha na swojej stronie podaje że MT-03 w stanie gotowym do jazdy 192,4kg natomisat XTX 189kg tu masz linki:
http://www.yamaha-motor.pl/products/mot ... =techspecs
http://www.yamaha-motor.pl/products/mot ... =techspecs
P.S. Jak Ci Pancio napisze jakiego jest wzrostu i jezdzi na XTR w dodatku na kostkach gdzie przy takich oponach jest jeszcze wyższy to Ci bedzie głupio :mrgreen:
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

czyli jednym slowem lepiej nie pie*** glupot a przede wszyskim nie wynos zdania i porady sprzedawcy ponad zdanie i opinie userow motocykli bo ten pierwszy chce Ci wcisnac to co jemu wygodniej jest sprzedac a uzytkownicy powiedza Ci wszystko na podstawie wlasnych doswiadczen... Jesli nie wierzysz iXTekowcom to zapukaj na inne fora z tym samym pytaniem co w pierwszym poscie a zobaczysz jakie beda odpowiedzi...
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

arrasq pisze:czyli jednym slowem lepiej nie pie*** glupot a przede wszyskim nie wynos zdania i porady sprzedawcy ponad zdanie i opinie userow motocykli bo ten pierwszy chce Ci wcisnac to co jemu wygodniej jest sprzedac a uzytkownicy powiedza Ci wszystko na podstawie wlasnych doswiadczen...
spokojnie, nie "wynoszę". po prostu staram się zbierać różnorakie opinie i je konsultować z innymi, w tym celu, aby wybrać najlepiej i się dowiedzieć jak najwięcej, to źle? :roll:
starostek pisze:ja mam nieco ponad 170 cm i też dotykam czubkami paców do ziemi w zasadzie to na skrzyżowaniu zawsze muszę, albo go lekko przechylić na bok żeby stanąć całą stopą albo odpychać się to na lewo to na prawo na palcach..
i nie przeszkadza Ci to w jeździe po mieście?
bonzocis pisze:Yamaha na swojej stronie podaje że MT-03 w stanie gotowym do jazdy 192,4kg natomisat XTX 189kg tu masz linki:
http://www.yamaha-motor.p...?view=techspecs
http://www.yamaha-motor.p...?view=techspecs
dobrze, tylko siedzisko jest w Xie 6,5 cm wyżej pewnie stąd wynikałaby różnica w odczuciu. ale widzę, że na tej WR'ce co siedziałem jest jeszcze wyżej bo aż 990mm! więc może jakby obiżyć tego X'a troszke to nie byoby tak źle :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 17:20 przez Łasica, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

arrasq pisze:bo ten pierwszy chce Ci wcisnac to co jemu wygodniej jest sprzedac
tudzież więcej zarobić :twisted:
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Łasica pisze:nie przeszkadza Ci to w jeździe po mieście?
wszystkie endura i SM mają wysoko siedzenie i tylko początkującym to przeszkadza- przynajmniej tak się im wydaje ;-)
Awatar użytkownika
starostek
Posty: 477
Rejestracja: 02 gru 2008, 20:47
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontakt:

Łasica pisze:starostek napisał/a:
ja mam nieco ponad 170 cm i też dotykam czubkami paców do ziemi w zasadzie to na skrzyżowaniu zawsze muszę, albo go lekko przechylić na bok żeby stanąć całą stopą albo odpychać się to na lewo to na prawo na palcach..

i nie przeszkadza Ci to w jeździe po mieście?
kwestia przyzwyczajenia, dla mnie jest ok, nawet kiedyś zastanawiałem się nad obniżeniem, ale stwierdzam, że przejeździłem już 2 sezony przy takiej wysokości więc nie będę marnować 350 zł żeby obniżyć moto o 2 cm ;/
poza tym Ty tylko siedziałeś na XTku więc nawet nie miałeś okazji sprawdzić jak się porusza, i radzę Ci się się przejechać kilka razy bo pierwsza jazda była dość dzika w moim przypadku, ale przy kolejnej próbie było już lepiej.. wyczucie przyjdzie z czasem i będzie przychodzić każdego dnia (ja mam tak do tej pory)

to samo tyczy się podnoszenie moto po glebie.. masa wcale nie jest taka duża i przy moich gabarytach też nie mam z tym problemu ;)

a tak w ogóle co do wzrostu mały, ale też może być kogut ;)
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
mkocot
Posty: 107
Rejestracja: 06 cze 2009, 21:24
Lokalizacja: LUBLIN

he he to ci sprzedawca chcesz sm a on proponuje fz6, to tak jak w banku idziesz po kredyt a oni proponuja ci lokate. Nie sugeruj sie tym co mowia inni, kazdy chwali swoje. Dobierz moto pod siebie, podstawowe pytanie czego oczekujesz od swojej maszyny? A to, ze ciezka duza itp. to tylko pierwsze wrazenie.
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Jak będziesz jeździł w odpowiednich butach to one też dodadzą ci +- 1cm

No i zawsze są jeszcze koleiny ;-)
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Mam w garazu i WR i XT - WR duzo wyzszy ale lzejszy na teren duzo lepszy. XT - ideal wg mnie na jazde mieszana.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Flaw pisze:Jak będziesz jeździł w odpowiednich butach to one też dodadzą ci +- 1cm
Nie tylko Ci dodadzą ten jeden czy dwa cm ale bez nich nie waż się jeździć XT :-/
Jak potrzaskasz kostkę lub piszczel to już będzie za późno :-P
Awatar użytkownika
starostek
Posty: 477
Rejestracja: 02 gru 2008, 20:47
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontakt:

ja jeździłem przez kilka miesięcy w adiadasach.. później kupiłem buty szosowe w których oczywiście początkowo jeździło mi się dziko, ale teraz staram się w ogóle nie wsiadać bez pełnego kombi na moto..
nie powtarzaj mojego błędu i od razu kup sobie wysokie buciory do jazdy terenowej.. bo te moje szosówki na asfalt są bardzo wygodne i praktycznie ich nie czuje, ale w terenie już nie usztywniają tak kostki i nie stanowią takiego zabezpieczenia (później może być, tak jak już wspominał WojtekFir)

jeśli chodzi o buty to proponuje wyszukać na forum odpowiedniego tematu bo taki już powstał..
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
ODPOWIEDZ