OPONY XTR SZOSA 50% /TEREN 50% które polecacie

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.

KTÓRE OPONY POLECACIE DO XT-R

CONTINENTAL TKC-80
10
20%
PIRELLI MT-21
5
10%
METZELER KAROO
7
14%
MITAS E-09
19
38%
METZELER SAHARA 3
9
18%
 
Liczba głosów: 50
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

GŁOSUJCIE KTÓRE OPONY ZDECYDOWANIE POLECACIE:

PARAMETRY GŁOSOWANIA: SZOSA/TEREN - 50%/50%

OPISUJCIE WASZE DOŚWIADCZENIA Z WYMIENIONYMI OPONAMI - DOBRE JAK I TE ZŁE
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Glos oddalem, wiadomo e 09 a opisze w środę dlaczego bo z telefonu złe mi się pisze, pozdrawiam pancio!
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

pancio pisze:Glos oddalem, wiadomo e 09
Chciałem właśnie napisać, czy można dwa razy na te same- bo jak tu Pancio zajrzy to tak zrobi :mrgreen:
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

Po małej przerwie witam wszystkich zainteresowanych tematem:
Więc tak, jednak zakupiłem Metzelerki Sahara 3, pomimo ,że nie wygrały głosowania, ale jak sie Polak na coś uprze to ani rusz, ale do rzeczy:
narazie przejechałem na Saharkach około 350 km i co mogę napisać w porównaniu do MTC Tourance:

1. SZOSA: do 80 km/h jest o wiele głośniej poprostu delikatnie buczą, powyżej 80 km/h
zostaje już tylko szum powierza, trakcja prawie bez zmian, delikatna różnica jednak
jest, dodatkowo czuć bardziej kostkowy bieżnik poprzez delikatne wibracje na
kierownicy, ale tego się spodziewałem, przy Tourance jednak tego nie było

2. SZUTRY:, do tego te opony są stworzone, różnica w poruwnaniu do Tourance
kolosalna, naprawdę daja sobie świetnie radę zaróno z masą XTR-ki, wiekszymi
predkościami jak i hamowaniem na miekkim piachu

3. KOPNY PIACH: podjazdy pod piaszczyste górki itp, nie było sytuacji żeby XTR-ka się
nie wygrzebała, momentami chwilę to trwa, ale w końcu to nie są rasowe kostki,
w ekstremalny teren jednak nie proponuje się na nich wybierać...

PODSUMOWANIE: ( to jest moja opinia, oczywiście ktoś może się z nia niezgodzić )

Są to opony zdecydowanie do tego motocykla przy założeniach dla jazdy 50/50,
bez większego dyskomfortu można jechać po asfalcie, a kiedy się tylko chce można
zjechac na szutrową drogę i czuć się napradę pewnie.
Oczywiście dla bardziej wyczynowej jazdy w terenie lepsze będą opony o bardziej
agresywnym bieżniku

przy następnej wymianie i jak juz silniczek bedzie dotarty nie wykluczam oczywiście
sprawdzenia bardziej rasowych: TKC-80 lub E-09 :-D ,
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 17:17 przez tomi-ei, łącznie zmieniany 1 raz.
lijo56
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2009, 18:29
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

polecam michelin anake
lijo
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Anakee na asfalt TAK w terenie NIE na szutrach przejdzie
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

tomi-ei no i dobrze że kupiłeś i założyłeś to co chciałeś od początku. Powoli sprawdzisz i pozostałe bo wątpię że nie będziesz ciekaw co oferują inne opony a szczególnie szosowe kostki typu TKC 80, metzeler karoo albo mitas E09 ;-) Szerokiej drogi na nowych gumach. Lewa w górze :-D
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

Witam po krótkiej przerwie...
Saharkom stuknął pierwszy 1000 km, jak najbardziej potwierdzam poprzednią opinię co do poprawności wyboru, muszę tylko dodać, że na tylnej oponie widac już pierwsze ślady zużycia, przednia opona bez zmian jak nowa. Z ciekawostek przyrodniczych: nie wiem czy to coś nadzwyczajnego, ale ja i Jadzia rozpędzilismy się w lesie na Saharkach do 110 km/h na szutrze i nie powiem było jeszcze trochę zapasu dla trakcji, oczywiście na prostej ;-) .
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Cieszymy się ze jesteś zadowolony, ale osobiście się nie spotkałem z oponami które po tysiacxku by wyglądały tak samo.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

Masz całkowitą rację, w końcu to jest opona poczęści kostkowa,
ale chciałem precyzyjnie opisać wszystkie moje spostrzeżenia - tak dla potomności ;-)
takie też było założenie tego tematu...

Przy okazji wracając do tematu postu, opisujcie wasze spostrzeżenia z oponami na które głosowaliście, jakie wytrzymują przebiegi, itp kwiatki...
Napewno bedzie to bardzo przydatna informacja dla innych niezdecydowanych przed zakupem...
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Ja już gdzieś na forum opisywałem Karoo. Moim zdaniem świetna guma na każde warunki i chyba najbardziej uniwersalna asfalt-teren. Ze zużyciem będzie gorzej bo o ile na tourance udało się zrobić coś ponad 10.000km to po karoo po 2000 widać już zużycie i to nie małe no ale ostro w terenie jezdzi odkąd ją założyłem ;-) Następne też kupię karoo ale nie powiem bo bardzo chciałbym sprawdzić TKC bo to dwaj konkurenci tylko TKC się bardzo ceni :-/ Więcej napiszę gdy je skończę na razie jestem z nich więcej niż bardzo zadowolony dlatego też kupiłem karoo do XL-ki ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
Ostrich
Posty: 21
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:51
Lokalizacja: Trojmiasto
Kontakt:

Poprzedni caly sezon przelatalem na orginalach fabrycznych i zlego slowa nie moge powiedziec o nich, jednak w miare wprawianie sie w jezdzie robilo mi sie slisko w terenie. Teraz kupilem wlascie TKC 80 (140tke na tyl) bo wiele dobrych opinii czytalem o tych laczkach. Opisze wrazenia z jazd jak zaloze je w maju.
Nie jestem filozofem, jak czegos nie wiem to pytam.
mriwy
Posty: 2
Rejestracja: 08 cze 2010, 8:50
Lokalizacja: Poznań

W pełni zgadzam się z tą powyższą opinią o Sahara 3!
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

Sezon prawie dobiega końca, więc opiszę jak sprawują się oponki...

Aktualny przebieg na Metzeler Sahara 3 to 4500 km,
zużycie tył: zostało 1/3 bieżnika ( do 6000-7000km dadzą radę ),
przód: zostało 3/4 bieżnika ( spokojnie do 10000-12000km )
styl jazdy: 50/50, momentami dobrze dostawały zarówno na szutrze jak i na asfalcie włącznie z jazdą na kole co też znacznie przyspiesza zejście bieżnika szczególnie w momencie stawiania motocykla na koło :mrgreen:
Spokojnie mogę potwierdzić to wszystko co napisałem powyżej o tych oponkach, na mokrym napradę bardzo dobre trzymanie, nie miałem w tym czasie na nich żadnych nieprzewidywalnych sytuacji. W lesie na szutrze dają radę nawet przy prędkościach grubo powyżej 100 km/h... Na suchym asfalcie w zakrętach Xt kładzie się prawie do końca bieżnika na rantach i nie robi to na oponach i motocyklu większego wrażenia.
Tak na marginesie pisząc: jak narazie złapałem dwa razy gumę z tułu :-( , średnia jest mało zadowalająca, ale to jest efekt ostrej jazdy na szutrach...
Pomimo, że cena Saharek nie jest za bardzo atrakcyjna spokojnie mogę polecić te oponki.

Pomimo to następna oponka do testowania na tył to będzie Mitas E-09 o szerokości 140, jakoś mam wrażenie że 130 jest za wąska, nie tylko optycznie ;-) , na przodzie jako, że narazie zużycie jest małe i sprawuje się nienagannie to zostawię Saharkę :->
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Ja raz założyłem E-09 i do tej pory je testuje ;-) Nie ma lepszych w stosunku jakość do ceny :!: :->
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
ODPOWIEDZ