Cześć,
w manualu do XT660R napotkałem taki opis: "Every two years replace the internal components of the brake master cylinder, and change the brake fluid.".
Czy zmieniacie regularnie elementy mechaniczne pompy, w szczególności uszczelniacze? Czy widać różnicę w sile i dozowalności hamulca?
Ma ktoś może namiary na sprawdzone zamienniki pompy przód i tył?
Po zakupie motocykla założyłem przewody w oplocie, ale stan działania hamulców i tak mnie nie satysfakcjonuje.
Pozdrawiam
ddd
Czy wymieniacie regularnie elementy pompy hamulca?
Ja wymieniam tylko płyn hamulcowy. Zakładając klocki metaliczne możesz poprawić hamowanie (kosztem życia tarczy )
h e d o n i z m
Ja akurat wsadziłem klocki firmy Prox.
h e d o n i z m
Dziękuję za odpowiedzi.
Klocki TRW MCB648SI pasują do Tenere, ale nie do R. Ponieważ w większości jeżdżę po szosie, ew. jakiś polnych drogach, to zdecydowałem się na zakup EBC FA 213 HH oraz EBC FA 209/2 HH. Przy okazji całość wyczyściłem i wymieniłem płyn, co robię i tak regularnie.
Jeszcze nie jeździłem, bo pogoda się popsuła, więc nie mam porównania. Przednie klocki miałem metalizowane od Brembo, więc niestety, nie spodziewam się dużej poprawy.
Zauważyłem, że jeden tłoczek z przodu chodzi ciężej niż drugi. Wyczyściłem całość, ale planuję wymienić uszczelki. Macie jakiś sprawdzony part number zestawu naprawczego do wersji R?
Klocki TRW MCB648SI pasują do Tenere, ale nie do R. Ponieważ w większości jeżdżę po szosie, ew. jakiś polnych drogach, to zdecydowałem się na zakup EBC FA 213 HH oraz EBC FA 209/2 HH. Przy okazji całość wyczyściłem i wymieniłem płyn, co robię i tak regularnie.
Jeszcze nie jeździłem, bo pogoda się popsuła, więc nie mam porównania. Przednie klocki miałem metalizowane od Brembo, więc niestety, nie spodziewam się dużej poprawy.
Zauważyłem, że jeden tłoczek z przodu chodzi ciężej niż drugi. Wyczyściłem całość, ale planuję wymienić uszczelki. Macie jakiś sprawdzony part number zestawu naprawczego do wersji R?
Jak bym cudow po hamulcach w tych modelach sie raczej nie spodziewal.
W porownaniu np do starego gs1150 to raczej spowalniacze takie.
Umyj tloczki i uszczelniacze w plynie do garow zeby gumie krzywdy nie zrobic i poskladaj na smarze do cylinderkow hamulcowych.
Jak juz musisz gumki wymieniac to nr oem znajdziesz np tutaj https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... lov/yamaha
A najtaniej pewnie kupisz tutaj https://www.partsdepot.cz/
W porownaniu np do starego gs1150 to raczej spowalniacze takie.
Umyj tloczki i uszczelniacze w plynie do garow zeby gumie krzywdy nie zrobic i poskladaj na smarze do cylinderkow hamulcowych.
Jak juz musisz gumki wymieniac to nr oem znajdziesz np tutaj https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... lov/yamaha
A najtaniej pewnie kupisz tutaj https://www.partsdepot.cz/
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
Odkopię temat, bo te hamulce nie dają mi spokoju. Znalazłem dedykowany adapter do tarczy 320mm, ale w porównaniu z fabrycznymi 295mm zapewnie nie da to oczekiwanego przyrostu siły hamowania (ok. 8%), a cena ok. 285 EUR nie napawa do testowania w ciemno. Doszedłem więc do wniosku, że można by było zmienić pompę... Przechodził ktoś przez taki proces i może polecić coś w miarę pasującego?
Znalazłem pompy Hel 16mm czy Brembo 19mm, co w porównaniu z 12,7mm oryginalnego tłoczyska, powinno dać znaczącą poprawę. Pompy te jednak nie mają mocowania lusterka, mają osobny zbiornik (nie wiem czy z handbarami uda się to spasować), więc zacząłem się rozglądać za pasującymi pompami (z uchwytem lusterka) z innych motocykli. Istotne parametry, oprócz większej siły hamowania, to montaż oryginalnego lusterka, zdolność do pracy z jedną tarczą (dozowalność siły hamowania). Nie chcę chińszczyzny, dlatego omijam Ali itp. Ew. lusterko może jakoś inaczej udało by się zainstalować.
Robił ktoś z Was przymiarkę pod taki temat lub go zrealizował?
Znalazłem pompy Hel 16mm czy Brembo 19mm, co w porównaniu z 12,7mm oryginalnego tłoczyska, powinno dać znaczącą poprawę. Pompy te jednak nie mają mocowania lusterka, mają osobny zbiornik (nie wiem czy z handbarami uda się to spasować), więc zacząłem się rozglądać za pasującymi pompami (z uchwytem lusterka) z innych motocykli. Istotne parametry, oprócz większej siły hamowania, to montaż oryginalnego lusterka, zdolność do pracy z jedną tarczą (dozowalność siły hamowania). Nie chcę chińszczyzny, dlatego omijam Ali itp. Ew. lusterko może jakoś inaczej udało by się zainstalować.
Robił ktoś z Was przymiarkę pod taki temat lub go zrealizował?