XT 660 Z ....jaka jestes ? wasze opinie !!

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

wittek pisze: Ja mam 183 wzrostu i jak pisałem spokojnie bez dyskomfortu a nawet z wrażeniem lekkiego zapasu dotykam ziemi (3/4 stopy spokojnie a z lekki przechyłem na bok staję całą stopą bez wrażenia że moto mi poleci. ) ...
To mnie cieszy :-D - chyba jakiś salonik yamashki odwiedzę i się przymierzę
Dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3619
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

rhardy, jak już olałeś powitalnie to chociaż wpisz w profilu skąd jesteś.
Może ktoś w okolicy ma tenerkę i pozwoli Ci się przymierzyć.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Bardzo przepraszam, ale cieszę się, że takie forum znalazłem więc od razu zacząłem chłonąć wszystko co związane z tenere. "Olać" - wielkie słowo, ale wierz mi nie zrobiłem tego celowo, pozdrawiam Administratora ave
Awatar użytkownika
zuwio
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:11
Lokalizacja: Gliwice

flyy oczywiście że można śmigać z prędkościami 120 co też napisałem. Uważam tylko że w porównaniu do konkurencji będzie dużo mniej wygodnie. Mi moja tenerka trzymając się prawidłowego jej docierania spalała 3,8 l/100km i nie jest to fake. Przy takiej jeździe jak napisałem nie pali mi więcej niż 4,5. Za to przy prędkościach 130 pali znacznie więcej nie chce mi się liczyć ale paliwa wystarczało na mniej o około co najmniej 100 km.
Jak myślisz dla kogo produkowano by motocykle enduro gdybyś musiał stabilnie sięgać obiema nogami do ziemi ? Tak moim zdaniem nie musisz stabilnie sięgać dwoma nogami do ziemi żeby dawać sobie doskonale radę w terenie. Może to niezbyt trafne porównanie ale jak niby ludzie dają sobie radę w terenie na crossach ?:) Wiesz nie masz odpychać tego motoru nogami tylko głównie na nim stać :)
Nie popadam też w przesadę. Nie napisałem że to zły motor. Uważam że jest świetnym kompromisem między jakością a ceną. Między innymi także dlatego go kupiłem. Poza tym jest jednym z najładniejszych w swojej klasie. Pomimo to nie kupił bym go drugi raz ponieważ uważam, że można wybrać lepiej chociaż oczywiście za troszkę większe pieniądze.
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

rhardy pisze:To mnie cieszy :-D - chyba jakiś salonik yamashki odwiedzę i się przymierzę
Dzięki i pozdrawiam
Nie ma to jak się przymierzyć, bo ludziska przy tym samym wzroście zasięg nóg mają różny.
Ja na przykład przy 177, mam podobne wrażenia jak kolega wittek :-D
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

Wczoraj nie wytrzymalem i pomimo +2 stopni pojezdzilem troche na moto.
Bylo sucho wiec co tam :)
Dodam ze byla to moja pierwsza przejazdzka na tym motocyklu - kupilem go bardzo niedawno i dotychczas jezdzilem tylko po garazu podziemnym ze wzgledu na pogodę...

Przejechalem jakies 40-50km i mam pare pytań.

1. szarpanie. Wiem ze singiel szarpie, taki typ. Kiedys mialem KLR250 i tez szarpał ( ale nie tak mocno ) . Do niedawna jezdzilem Honda CX500, V2 z kardanem. Tam mozna bylo ruszyc z 5 biegu i o jakimkowielk szarpaniu nie bylo mowy..
Tu szarpie tak ze az tak dziwnie troche... To normalne? Ponizej 2k rpm w zasadzie zejsc nie mozna bo po odkreceniu manetki mam walenie łańcuchem.
Tak ma byc? Oczywiscie serki musze sprawdzic bo pewnie są oryginalne ( przebieg 18k)
Musze jeszcze sprawdzic naciag łańcucha, na regulacji jest w około połowie skali.
Zapewne opis jak sprawdzac naciag jest w manualu.

2. Dziwna rzecz zauwazylem ( moze to też norma )
Jade sobie spokojnie, powiedzmy 60km.h i chce przyspieszyc delikatnie odkrecajac manetke. Oczywiscie na rozsądnym biegu przy obrotach rzędu 2,5-3k
W momencie jak delikatnie odkrece manetke mam jakby taką "dziure w gazie", moto jakby na na 0.5sec zwalnia ( dusi sie ) i dopiero zaczyna jechac.
To efekt taki jakby sie najpierw troszke zamknelo przepustnice i po chwili otworzyło.
Moze to tez normalne - nie wiem... pytam.

3. Niekiedy ciezko wrzucic pierwszy bieg. Schodzi do 2 i jak chce nizej wrzucic to sie nie da. Dzwignia jakby trafia w pustke. Wtedy musze na chwile puscic sprzeglo, wdusic, i juz mozna wrzucic. Dziwne troche to.


Co do samych odczuc z jazdy. Malina.... Wysoko, miękko, cud miód.
Hamulce takie ze strach wciskac. Nie wiem ile razy mi sie tył zblokował...
No i to siodło... bylem sceptycznie nastawiony do dosc ( na oko ) niewielkiej kanapy.
Moje obawy okazaly sie zupełnie bezpodstawne - nie jezdzilem jeszcze tak wygodnym moto.
Co do wysokosci czesto w tym temacie omawianej - mam 180 i jest faktycznie wysoko.
Podczas zsiadania z moto pare razy mialem małe "zachwiania" równowagi.
Szyba jest nieco za niska, na dalsze trasy koniecznoscia bedzie deflektor aby nie trzepało kaskiem.
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Hmm z tego co Ci ja mogę podpowiedzieć .
To z tą " turbo dziurą " popatrz - wymień filtr powietrza.
A z tą zakleszczającą się 1 to czasami się zdarza ale często to wina kierowcy pojeździsz więcej to zobaczysz . :lol:
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Szarpanie to tak jak piszesz, najpierw serki i ogolnie napęd sprawdź dokładnie. Ten silnik ma to do siebie że szarpie co wiele fazy było poruszane na forum.

Przy tym prebiegu ciężko żeby ze skrzynią coś było nie tak bo to dość mocna konstrukcja. Ale nie wykluczam i tego chociaż szybciej doszukiwałbym się właśnie złej techniki a to kwestia kilku wyjzadzów. Redukujesz z miedzygazem?
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

Filtr patrzalem - wyglada na nówke. Nawet zakurzony nie jest.
Tyle ze nie ma zadnego opisu,producenta , nic. Jakis "noname" chyba :/

Z miedzygazem zmieniam. Moze to kwestia "rozjezdzenia" sie.

Sprawdzalem luz zebatki czyli "serki" - jest tam jakies 0,5cm luzu. Chyba duzo. Trzeba pomyslec o wymianie.
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

arrasq,
Z tą niezawodną konstrukcją silnika to bym nie powiedział tak do końca bo znam chyba z 8 osób którym coś padło w silniku i do tego grona również zaliczam się ja.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

mik1046 pisze:coś padło w silniku.

co dokladnie?
Czytalem ze komus cos zaczelo pukac ale nie naprawial tylko sprzedal silnik na czesci.
Nie doczytalem co bylo powodem tego pukania.
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

No to ja. :-P
Mi padło łożysko na korbie , ale że żarł olej remont był średnio opłacalny.
za nowy dałem 2500 zł. ze starego zwróciło mi się 900 zł , zostało jeszcze dużo części.
Tak znam 3 osoby co im skrzynia padła. Jednemu urwała się jakaś część w silniku i zrobiło ogromną dziurę w silniku. Ktoś z forum mi pisał że też mu silnik padł . Wszystko w granicach przebiegu 40 tyś km. Jak wystawiłem skrzynie to miałem 2 chętnych a to coś chyba znaczy. Ale i tak jestem mega zadowolony.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

mik1046 pisze: żarł olej.
mierzyles cylinder po rozbiorce? czy byl porysowany? pierscienie zapieczone?
Ciekawe ze po tak maly przebiegu silnik moze brac olej, mimo ze jeden garnek to nieco za szybko. Ciekawi mnie przyczyna. ( troche grzebie w silnikach tyle ze samochodowych )
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Nie mierzyłem ale są 3 rysy które by wskazywały na przyczynę przenikania oleju do komory spalania. Jest gość na forum Pancio który robił remont coś w tych okolicach 40 tyś. i też sporo oleju mu uciekało.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

mik1046 pisze:Z tą niezawodną konstrukcją silnika to bym nie powiedział tak do końca
Swoją drogą chodziło mi o skrzynie no ale fakt, zdarza się, że coś może się dziać dlatego nie napisałem napenwno tylko, że nie wykluczam. Przebieg 18tys to nie wiele jak na te maszyny bo niektórzy robią tyle podczas jednej wyprawy ;-)
Na tle konkurencji XT i tak wypada pancernie. :-P dlatego kolega świetnie trafił kupując Terese.
ODPOWIEDZ