dolna granica zmiany biegow

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
koniu xt
Posty: 9
Rejestracja: 20 lip 2009, 1:00
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

witam napiszcie przy jakich minimalnych predkosciach zmieniacie biegi zeby nie szarpala, nie trzesla sie i nie wydawala dziwnych odglosow.?
660xtx
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Brakuje juz Tobie mocy?? A nie wiesz kiedy biegi zmieniac he he he dobre!!!


Zmieniasz biegi wedle upodobania, tak jak kzdy to robi.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
laif
Posty: 393
Rejestracja: 24 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Ja raczej nie zmieniam biegu na niskich obrotach;) wiec nie opowiem na to pytanie.
Boisz się wkręcać na wysokie po zmianie sprzętu hehhe??
"Biere każde auto z boku"
... droga nie prowadzi mnie do domu, ona jest moim domem....
XT 660 X 05rED Obrazek
Awatar użytkownika
Beret
Posty: 279
Rejestracja: 29 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

hmmm...to zalezy od warunkow jazdy, mozliwosci na drodze itp.
ja ostatnio cisne do odciecia....:)
Super Fakin Motard!
Awatar użytkownika
Kefir
Posty: 122
Rejestracja: 18 mar 2009, 10:18
Lokalizacja: Wroclaw / Piaseczno

Elou!
koniu xt pisze:witam napiszcie przy jakich minimalnych predkosciach zmieniacie biegi zeby nie szarpala, nie trzesla sie i nie wydawala dziwnych odglosow.?
Zbyt niskie obroty bardziej szkodza sinikowi niz te z gornych rejestrow. Co innego tez turlac sie ze stala predkoscia na niskich obrotach a co innego np ostro przyspieszyc - wtedy czesto "jeden w dol" jest pomyslem bardziej niz dobrym. Dla wielocylindrowcow nawet 2 w dol ;)
Reasumujac: nie dopuszczaj by silnik szarpal, trzasl sie i wydawal dziwne odglosy na zbyt niskich obrotach. W przeciwnym razie dosc szybko tlok wytlucze sobe spory luz w cylinndrze.

--
Pozdrawiam, Art
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
koniu xt
Posty: 9
Rejestracja: 20 lip 2009, 1:00
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

Wiem kiedy zmienic bieg i Nie nieboje sie wcisnąć pełnej, przepustnica prawie caly czas otwarta na maxa, chodzi o to że niepokoją mnie odgłosy.Przy zmianie z 1 na 2 do 20km/h motor wydaje groźne dzwięki, a trzęsie sie jak by miał zaraz sie posrać ze strachu , na trzecim biegu przestaje sie trzasc od 35. Pozatym wydaje misie ze tłok juz wytłukł sobie luz w cylindrze, bo te odgłosy są dziwne. przy wysokich obrotach wydaje taki metaliczny dzwiek, ale to chyba normalne. Jeżeli chodzi o predkosci i zmiane biegów to jezdze tak :jedynka do 30, dwojka do 60-70. trojka do setki czworka od 120. powyzej tych predkosci motor juz tak nie przyspiesza. a jaki jest wasz v max?, dzisiaj jechalem pod wiatr i smutna mine zrobilem jak zobaczylem 168km/h i nic wiecej. moja ma przejechane niby 15 tys, myslicie ze jest zarżnięta??? jutro ide na ten darmowy przeglad do yamahy, zobaczymy co powiedza. pozdro
660xtx
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

koniu xt pisze:168km/h i nic wiecej. moja ma przejechane niby 15 tys, myslicie ze jest zarżnięta???
Myślę, że to bardzo dobry wynik, ja nigdy więcej nie widziałem na liczniku mojego xtx niż 162km/h. Początkowo każdy ma obawy o odgłosy i szarpanie, w dużej mierze to po prostu taka charakterystyka dużego jednocylindrowca :-)
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

mój v-max to 173, może spodziewałeś się czegoś więcej jednak jak wyjedziesz poza miasto to zobaczysz, że nie ma sensu jechać szybciej niż 120-130
Awatar użytkownika
gkogut
Posty: 119
Rejestracja: 19 mar 2009, 9:49
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Ło Boziu ! To XT-kiem da się jechać szybciej niż 130 km/h ? Myślałem, że ten sprzęt służy zupełnie do czegoś innego niż do bicia rekordów prędkości ;-)
piotr991
Posty: 28
Rejestracja: 06 sty 2014, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno

Podepnę się pod temat, ponieważ również mam pewne wątpliwości osoby zaczynającej swoją przygodę z XTX’em związane ze zmianą biegów.

Od początku mojej przygody z X’em najbardziej nurtującą mnie kwestią jest zmiana biegów podczas spokojnej jazdy (toczenia się, jazdy po bułki, do znajomych na grilla, jak odpali się rezerwa a do stacji daleko whatever ;-) ).
Wydaje mi się, że dla kogoś, kto nie miał wcześniej doświadczenia z takimi silnikami, ciężko jest wyczuć (bez obrotomierza) środkowy zakres obrotów, taki, żeby nie zmieniać biegów zbyt wcześnie (co czuć i słychać), ale też niepotrzebnie nie męczyć silnika i nie spalać benzyny. Od soboty wsłuchuję się w skrzynię, silnik itd. i wydaje mi się poniższe (choć mogę się oczywiście mylić):

1 do 20-25
2 do 45-50
3 do 75-80
4 do 100-110
Dalej 5

Będę mega wdzięczny za opinie i rady bardziej doświadczonych Riderów, a myślę, że przydadzą się one nie tylko mnie.

Ps. Jeszcze raz, chodzi mi o jazdę ze spokojnie odkręcaną manetką, lub np. długotrwałą jazdę z prędkością +-60 km/h. Przy ostrej jeździe to słychać, kiedy trzeba zmienić bieg i wszystkie prędkości się przesuwają w górę.
ODPOWIEDZ