Panowie/Panie przeczytałem na forum tematy dot. wyboru opon do xt-eków. Opcje różne, posty od 2009r. Wiem, że to temat oklepany ale może jest coś na rynku nowego z gum co zdaje egzamin..itd.
Kilkanaście lat latałem tylko na sportach i gumy enduro/cross są mi obce. Kupiłem małą tenerkę xt660 - 2009r z oponami do wymiany. Chcę kupić nowy komplet opon.
Z Waszych wypowiedzi skłaniałbym się do zestawu:
-przód TKC 80 90/90 21
-tył MITAS E09 130/80 17
lub:
-komplet HEIDENAU K60 Scout
Dodam, że zamierzam pokonywać trasy dojazdowe ok. 150-300 km asfaltem (np. Bieszczady) i reszta drogi leśne, kamienie i szutry, glina i błoto. Moto czasami z kuframi i pewnie z pasażerką.
Nie ma doświadczenia w tym temacie, wiem że najlepiej mieć dwa komplety w teren i na drogę ale to nie wchodzi w grę. Zależy mi na komforcie jazdy na asfalcie i dobrym prowadzeniu w terenie. Dla mnie prędkości przelotowe to 100-120 km/h na czarnym bez szaleństw. Ważne by oponki miały dobrą przyczepność i prowadzenie poza drogą.
Doradzicie coś?
OPONY do xt660z tenere
Witaj.
Co do Twoich wymagań to wymieniłeś dwa dobre zestawy. Teraz tylko musisz rozważyć, który bardziej Ci się przyda bo są jednak nieco inne. K60 Scout to względny spokój i bezpieczeństwo na asfalcie, również mokrym, to bardzo długa żywotność i bezproblemowa jazda po szutrach. Gorzej kiedy trafisz na błoto, glinę i inne rozmyte nieutwardzone drogi. Nie to, że nie ma opcji aby dać radę, po prostu będzie dużo trudniej. Mitas z tyłu to konieczność bardzo zachowawczej jazdy na mokrym asfalcie, opona jest twarda, przez co podatna na uślizg. W terenie radzi sobie dzielnie, ale ciężkie błoto czy glina i tak ją zalepi. Optymalnym wyborem wydawałby mi się zestaw TKC80 przód i tył. Bardzo dobre prowadzenie na asfalcie, również mokrym, opona bezpieczna, którą dosyć łatwo wyczuć, miękka guma, która lepiej trzyma się nawierzchni. Właściwości terenowe sporo lepsze niż k60 a niewiele gorsze (jeśli w ogóle) jak Mitas. Jedyny ich mankament to to, że szybko schodzą (tył w szczególności), jednak jeśli cena nie gra tu najważniejszej roli to postawiłbym właśnie na te gumy
Co do Twoich wymagań to wymieniłeś dwa dobre zestawy. Teraz tylko musisz rozważyć, który bardziej Ci się przyda bo są jednak nieco inne. K60 Scout to względny spokój i bezpieczeństwo na asfalcie, również mokrym, to bardzo długa żywotność i bezproblemowa jazda po szutrach. Gorzej kiedy trafisz na błoto, glinę i inne rozmyte nieutwardzone drogi. Nie to, że nie ma opcji aby dać radę, po prostu będzie dużo trudniej. Mitas z tyłu to konieczność bardzo zachowawczej jazdy na mokrym asfalcie, opona jest twarda, przez co podatna na uślizg. W terenie radzi sobie dzielnie, ale ciężkie błoto czy glina i tak ją zalepi. Optymalnym wyborem wydawałby mi się zestaw TKC80 przód i tył. Bardzo dobre prowadzenie na asfalcie, również mokrym, opona bezpieczna, którą dosyć łatwo wyczuć, miękka guma, która lepiej trzyma się nawierzchni. Właściwości terenowe sporo lepsze niż k60 a niewiele gorsze (jeśli w ogóle) jak Mitas. Jedyny ich mankament to to, że szybko schodzą (tył w szczególności), jednak jeśli cena nie gra tu najważniejszej roli to postawiłbym właśnie na te gumy
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
Mitas e09 to jakieś 70% teren. Na asfalcie jest grzeczna o ile jest sucho.Przod z początku byl nerwowy i nie jechal przeciwskrętem, ale po dotarciu (ok 500 km) stał się o wiele bardziej przewidywalny.Tył na mokym afalcie robi co chce a na znakach poziomch mozna zabrudzić gatki.Suchy, nawet zimny, asfalt nie jest problemem; mokry juz tak.Po ok 14k km (10 asfalt,4 teren, pare wakacyjnych jazd z plecaczkiem i pełnym ładunkiem) natępne opony będą bardziej asfaltowe lub mniej twarde,nawet kosztem trwałości. Przód zużyty w jakiś 25%, tył max 40% więc trwałość jest niezła,koszem przyczepności na asfalcie. W terenie jadą jak po sznurku o ile nie ma głębokiego błota. Wszędzie indziej są przewidywalne i mają dobrą trakcje oraz odporność na przbicia.Dla mnie to gumy na względnie suchy teren z dojazdami asfaltem.Do jazd miesznych ok 50/50 są za twarde
gatewayfl masz jeszcze Metzeler Karoo i Karoo 3. Miałem i dobrze się na tym śmigało. Chłopaki też dobrze pisali o 3-ce ale sądząc po bieżniku to w terenie będzie przeciętnie.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wiesz Paweł w moich okolicach ostatnio często robię sobie w pojedynkę wycieczki i w zasadzie tylko w terenie (Wierzchosławice-Radłów-Dunajec) lasy, pola, rej . żwirowni.
Drogę asfaltową teraz traktuje tylko jako dojazd, no czasami skoczę na miasto.
W 2016 roku chcę często weekendowo odwiedzać drogi "boczne" Bieszczad, Beskidu Niskiego i jak mi się uda to pojechać wzdłuż granicy wschodniej na Mazury i Bałtyk drogami po wsiach i szutrach, lasach.
Brak mi doświadczenia z tego typu ogumieniem i będę się uczył.
Są obecnie 3 opcje:
-dwie jak pisałem w pierwszym poście
- i przód, tył TKC 80
Nie wiem czy to rozsądne, przy takich założeniach wycieczkowych ale na pewno nie chcę opon takich jakie mam teraz czyli Metzeler Tourance, asfalt ok ale trawa i lekkie blotko porażka.
Drogę asfaltową teraz traktuje tylko jako dojazd, no czasami skoczę na miasto.
W 2016 roku chcę często weekendowo odwiedzać drogi "boczne" Bieszczad, Beskidu Niskiego i jak mi się uda to pojechać wzdłuż granicy wschodniej na Mazury i Bałtyk drogami po wsiach i szutrach, lasach.
Brak mi doświadczenia z tego typu ogumieniem i będę się uczył.
Są obecnie 3 opcje:
-dwie jak pisałem w pierwszym poście
- i przód, tył TKC 80
Nie wiem czy to rozsądne, przy takich założeniach wycieczkowych ale na pewno nie chcę opon takich jakie mam teraz czyli Metzeler Tourance, asfalt ok ale trawa i lekkie blotko porażka.
Tu nie znajdziesz uniwersalnego środka. Chcesz z jednej strony polatać po okolicach i jednocześnie gdzieś dalej z dojazdówką 150-300km asfaltami + zaliczyć wschodnie rubieże aż po mazury i nad morze.
Osobiście jadąc z Podlasia wschodnią granicą na zlot w Beskidy, gdzie miałem 50/50 drogi gruntowo-szutrowe / asfalt 5-tej kategorii, miałem z przodu Dunlopa trialmaxa i na tyle HEIDENAU k 76. O ile na szutrach dawałem radę, to na trawie, błocie, piachu była porażka. W rezultacie Beskid mnie pokonał.
Jakbym miał wybierać z tych wymienionych przez Ciebie, to na pewno założyłbym na przód TKC 80, gdyż jest to jakby nie patrzeć kostka, która sprawdza się na szutrach, piachu, delikatnym błocie i sprawdza się na asfalcie robiąc przy tym niezłe przeiegi.
Na tył też bym polecał TKC, ale jak już mam wybierać z tych co podałeś, to zdecydowanie K60 Scout, bo na czarnym jest pewniejsza i na szutrach zrobi swoje. Trawa i błoto słabo znosi.
Mitasy E09 - tak jak wyżej koledzy pisali. Dobra bo tanie, ale dużą poprawkę na trakcję trzeba przyjąć na mokrym, z błotem się zakleja. Zjeździłem wiele mitasów 50/50 z plecaczkiem, ale na mokrym się bałem.
Osobiście jadąc z Podlasia wschodnią granicą na zlot w Beskidy, gdzie miałem 50/50 drogi gruntowo-szutrowe / asfalt 5-tej kategorii, miałem z przodu Dunlopa trialmaxa i na tyle HEIDENAU k 76. O ile na szutrach dawałem radę, to na trawie, błocie, piachu była porażka. W rezultacie Beskid mnie pokonał.
Jakbym miał wybierać z tych wymienionych przez Ciebie, to na pewno założyłbym na przód TKC 80, gdyż jest to jakby nie patrzeć kostka, która sprawdza się na szutrach, piachu, delikatnym błocie i sprawdza się na asfalcie robiąc przy tym niezłe przeiegi.
Na tył też bym polecał TKC, ale jak już mam wybierać z tych co podałeś, to zdecydowanie K60 Scout, bo na czarnym jest pewniejsza i na szutrach zrobi swoje. Trawa i błoto słabo znosi.
Mitasy E09 - tak jak wyżej koledzy pisali. Dobra bo tanie, ale dużą poprawkę na trakcję trzeba przyjąć na mokrym, z błotem się zakleja. Zjeździłem wiele mitasów 50/50 z plecaczkiem, ale na mokrym się bałem.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
W takim bądź razie bierz komplet TKC80 w wersji dętkowej bo są tańsze.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
A używał ktoś PIRELLI MT21 na przodzie? Chodzi mi o zachowanie na asfalcie?
Aktualnie mam TKC80, tył i przód, tył leci w oczach na czarnym. Trzyma się super, jeżdżę często z kumplami (oni na nakedach/ścigach) i na czarnym robią robotę, trzymają się super, bardzo polecam, jednak ta żywotność...
ponad połowę bieżnika zjadłem robiąc 2,5kkm. Przód ok, lekko przycinają się tylne, wewnętrzne krawędzie ząbków leżących przy osi koła.
ponad połowę bieżnika zjadłem robiąc 2,5kkm. Przód ok, lekko przycinają się tylne, wewnętrzne krawędzie ząbków leżących przy osi koła.
Cześć,
zjeździłem już kilka kompletów miedzy innymi F: TKC R: E09 F:Karoo3 R:Karoo3 F:CST R:Karoo3 dla mnie komplet Karoo3 jest idealny na 90% terenu w którym jeździłem. Opony świetnie trzymają na asfalcie zarówno suchym jak i mokrym w terenie także bardzo dobrze się spisują. Tylną oponę zabrałem nawet na hardcorowy wyjazd do Albanii i spisała się chociaż drugi raz w tak trudny teren na pewno jej nie wezmę (C-02 będzie idealnym rozwiązaniem). TKC też jest dobrym wyborem ale po 5k km nie masz opony a Karoo3 wytrzymują 13-15k km. Także w trakcie eksploatacji jednej karoo wymieniasz 3 TKC jeżeli nie masz problemu z kasą bież TKC napewno bedziesz zadowolony.
zjeździłem już kilka kompletów miedzy innymi F: TKC R: E09 F:Karoo3 R:Karoo3 F:CST R:Karoo3 dla mnie komplet Karoo3 jest idealny na 90% terenu w którym jeździłem. Opony świetnie trzymają na asfalcie zarówno suchym jak i mokrym w terenie także bardzo dobrze się spisują. Tylną oponę zabrałem nawet na hardcorowy wyjazd do Albanii i spisała się chociaż drugi raz w tak trudny teren na pewno jej nie wezmę (C-02 będzie idealnym rozwiązaniem). TKC też jest dobrym wyborem ale po 5k km nie masz opony a Karoo3 wytrzymują 13-15k km. Także w trakcie eksploatacji jednej karoo wymieniasz 3 TKC jeżeli nie masz problemu z kasą bież TKC napewno bedziesz zadowolony.
Live to ride - Ride to live
gatewayfl,
Jak chcesz praktycznie jeździć 90% w terenie to ja polecam Michelin ac 10
Te opony posiadają certyfikat drogowy.
Mają delikatnie twardszą mieszankę gumy przez co nie schodzą w oczach.
Mitasy e09 i tkc 80 to pseudo terenowa opona która daje rady tylko na twardym szutrze. - Moje skromne zdanie oparte na własnym doświadczeniu.
Jak chcesz praktycznie jeździć 90% w terenie to ja polecam Michelin ac 10
Te opony posiadają certyfikat drogowy.
Mają delikatnie twardszą mieszankę gumy przez co nie schodzą w oczach.
Mitasy e09 i tkc 80 to pseudo terenowa opona która daje rady tylko na twardym szutrze. - Moje skromne zdanie oparte na własnym doświadczeniu.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Tylko, że nie na 17"mik1046 pisze:Michelin ac 10
h e d o n i z m
Flaw,
Ja mam 21 / 18 nie skupiałem się nad innymi rozmiarami.
Ja mam 21 / 18 nie skupiałem się nad innymi rozmiarami.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
W mojej małej tenerce na tyle jest 17
i dlatego dla Ciebie najlepsza opcja to komplet haidenau k60 scout, a nacinanie masz u mnie w gratisie kostkigatewayfl pisze:W mojej małej tenerce na tyle jest 17