Strona 2 z 3

: 19 cze 2013, 16:46
autor: qcyk
kiciafirerek pisze:a macie jakies namiar na allegro bo tez bym wrzucił bym 14 na przód :) tylko nie chce niczego słabego montować .
ja kupiłem w olku bodajrze... Nie ma z tym problemu.

@Herflick: może coś w tym być... 15 zębów testowałem bez szybki puig i powyżej 150 (na niemieckiej autostradzie) to przyspieszał bardzo anemicznie.
Natomiast na 14zębach z szybką anemia zaczyna się od 160

Moim skromnym zdaniem, z 14 zębami po prostu jest przy zbliżaniu się do maksymalnej prędkości "mocniejszy". Fatalnie to brzmi, gdyż zmiana zębatki wpływa bardziej na moment obrotowy.

Mogę się mylić oczywiście :D

: 21 cze 2013, 7:12
autor: czupakabra
qcyk pisze:
kiciafirerek pisze:a macie jakies namiar na allegro bo tez bym wrzucił bym 14 na przód :) tylko nie chce niczego słabego montować .
ja kupiłem w olku bodajrze... Nie ma z tym problemu.

@Herflick: może coś w tym być... 15 zębów testowałem bez szybki puig i powyżej 150 (na niemieckiej autostradzie) to przyspieszał bardzo anemicznie.
Natomiast na 14zębach z szybką anemia zaczyna się od 160

Moim skromnym zdaniem, z 14 zębami po prostu jest przy zbliżaniu się do maksymalnej prędkości "mocniejszy". Fatalnie to brzmi, gdyż zmiana zębatki wpływa bardziej na moment obrotowy.

Mogę się mylić oczywiście :D
Najłatwiej odnieść się do roweru , im większa zębatka przednia , większy v-max ale silnik jest bardziej obciążony co skutkuje gorszym przyspieszeniem.

: 23 cze 2013, 2:33
autor: pancio
Mi goscie z OTR powiedzieli, ze najlepiej jest przednia zostawic w spokoju. Tylna kombinowac!!
Mialem zeby i mi pasuja oryginalne na dluzsze trasy, a w okol komina tyl 47/48 ;-)

: 26 cze 2013, 16:58
autor: kiciafirerek
pancio pisze:Mi goscie z OTR powiedzieli, ze najlepiej jest przednia zostawic w spokoju. Tylna kombinowac!!
Mialem zeby i mi pasuja oryginalne na dluzsze trasy, a w okol komina tyl 47/48 ;-)

Tylnia to teraz kto ma jakie doswiadczenia z wymianą tylniej jaka wrzucic żeby na dwójce motor szedł na kolo i żeby prędkosc max nie spadła poniżej 160 ;)

: 20 maja 2014, 22:42
autor: MarqSz
Neno pisze:A ktoś próbował z 16ką z przodu?
Cel:
- obniżyć obroty w trasie (spalanie)
- wydłużyć troszkę jej żywotność.
Polecam stronęz kalkulatorem http://www.gearingcommander.com/ - wbrew pozorom nawet wymiana na 14 zwiększa żywotność z tego powodu, że zęby z niższą częstotliwością trafiają na te same ogniwa. (Tabelka Relative sprocket & chain wear due to drive train changes".)
qcyk pisze:Ja założyłem ostatnio zamiast 15 zębatkę 14 i moto zyskało sporo na dynamice. Zero szarpania łańcuchem. Zadziwiające jest to, że prędkość maksymalna bez zmian. Mierzyłem gps i nie mogłem uwierzyć....
No to jakieś cuda się zadziały. Bo matematycznie / logicznie Vmax powinna spaść. Ale jeżeli nie skalibrowałeś licznika (Czyt tutaj: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3815 ) to podawał fałszywe dane. Ile spadła prędkość, łatwo sprawdzić na cytowanej gearingcommander.com A GPSa pewnie ruskie zakłócili...

: 21 maja 2014, 9:05
autor: wit
Prędkość mierzona jest na wałku a nie na kole jak w starszych moto .
Nawet zużycie opony ma wpływ na przekłamanie prędkości.

: 21 maja 2014, 9:58
autor: MarqSz
No właśnie, ale jeśli nie było wymiany opon a była zmiana przełożenia to prędkość rzeczywista powinna spaść. Albo robię gdzieś błąd...

: 21 maja 2014, 13:37
autor: wit
Przy tych samych obrotach silnika (powiedzmy maksymalnych) prędkość na wyświetlaczu się nie zmieni !
Natomiast prędkość rzeczywista będzie mniejsza.

: 21 maja 2014, 15:57
autor: MarqSz
Jakoś mi to nie pasuje. Po zmianie zębatki zaskoczony zobaczyłem na liczniku 180km/h. Po skalibrowaniu licznika zjechało do 153km/h.

: 21 maja 2014, 20:08
autor: wit
Podejrzewam że silnik kręcił wyższe obroty bo były mniejsze opory przy niższej prędkości.
przydałby się obrotomierz.

: 17 sie 2014, 15:57
autor: Sub
Czy łańcuch nie będzie za krótki jeśli włożę zębatkę 47 na tył?

: 17 sie 2014, 17:42
autor: pancio
Nie bedzie za krotki!

: 17 sie 2014, 18:10
autor: Sub
Dzięki pancio ;-) To jeszcze zapytam - wiele tu o tym napisano ale wciąż nie mam jasności w tej kwestii: czy lepiej dać 14 zębów na przód czy 47 na tył? Jedni piszą, że zmniejszając przód szybciej wyrabia się ślizg łańcucha, inni że to w zasadzie jedno i to samo i nie ma znaczenia. Chodzi mi o to żeby łatwiej pofikać po górkach - asfalt traktuję tylko jako przykrą konieczność dojazdu do off'u... :-P

: 17 sie 2014, 22:17
autor: pancio
Wszystko sie zgadza jak piszesz. Chcesz pofikac to zmniejsz przod i zwieksz tyl :mrgreen:

: 08 wrz 2014, 12:00
autor: Herflick
W jakiejś normalnej cenie znalazł ktoś z Was zębatkę 47z?
Mam cały napęd do wymiany i według kalkulatora zestaw 15 + 47 to niemalże idealnie pomiędzy 14 a 15 z tyłem 45.