Strona 2 z 2

: 07 kwie 2011, 23:07
autor: Bezel
Będę zmieniał chłodnicę na nową. Przy tej czynności manual zaleca wymianę obejm na nowe. Sprawdziłem ceny w Yamaha. Jak podają:
nr kat 90450-32X04 25 zł, a nr kat 90467-27800, 45 zł.
To trochę drogo.

Czy macie doświadczenie ze zmianą obejm z oryginalnych na te zwykłe, z przysłowiowego CPN'u za kilka PLN ?

: 08 kwie 2011, 10:19
autor: Łasica
a po co nowe obejmy? :shock: jeśli dobrze trzymają to ja bym nie zmieniał,
ostatnio też demontowałem chłodnicę całą z wężami wszystkimi i zalozylem spowtorem stare i jest gitara jak na razie. Tyle, że ja mam skręcane, Ty masz przed liftem moto to masz zaciskane.

: 11 maja 2011, 21:14
autor: Bezel
Jeszcze raz dziękuję za rady. Uchwyty chłodnicy wyprostowane, nowa chłodnica zamontowana. Test na dystansie 1500 km przyniósł pozytywny rezultat. Brak gotowania się płynu, wentylator w cięższym terenie się załącza.

: 18 maja 2011, 0:15
autor: Bajros
Elegancko, problem rozwiązany!
Przy okazji zrobimy małe porównanie jak rozmawialiśmy, Przy jakiej temperaturze na biegu jałowym włączy się wentylator.

: 01 paź 2012, 15:39
autor: rafiii
Witam,

mam problem z motocyklem, mianowicie:

po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem :-/

: 01 paź 2012, 15:51
autor: Wojtek
a wiatrak na chłodnicy dmucha ?
Jak nie to styk na konektorkach w skrzynce bezpieczników - właściwie pod nią ;-)
W trybie diagnostycznym można to przetestować- poz 51

: 01 paź 2012, 17:54
autor: rafiii
Wojtek pisze:a wiatrak na chłodnicy dmucha ?
Jak nie to styk na konektorkach w skrzynce bezpieczników - właściwie pod nią ;-)
W trybie diagnostycznym można to przetestować- poz 51

wiatrak wczoraj się włączał. Dziś zalałem do pełna chłodnice płynem i zaczęło wylatywać z korka.. Chłodnica ma być do pełna zalana? czy tylko dozować?

: 01 paź 2012, 18:48
autor: ArtiP22
witam ja mam do pełna chłodnice i nie wywala płynu. Możliwe że masz uszczelke pod glowicą walnięta i kompresje ładuje w uklad chlodzenia i wywala plyn... ale to najgorszy scenariusz

: 01 paź 2012, 19:05
autor: rafiii
Chyba przyczyną był nieszczelny korek, ponieważ podgiąłem troszkę te blaszki i na razie jest ok. Zobaczymy co dalej- mam nadzieję, że to to. Wentylator włącza się na postoju po jakimś czasie. Chłodnica jest gorąca.

: 01 paź 2012, 19:47
autor: @rek
rafiii pisze:Witam,

mam problem z motocyklem, mianowicie:

po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem :-/

jak by mi się po 5 minutach gotował płyn sprawdził bym termostat

powodzenia

: 01 paź 2012, 20:32
autor: mik1046
Jak co ja mam termostat na stanie używany ale sprawny.

: 02 paź 2012, 0:49
autor: pancio
Korek jest tak skonstruowany, że ciężko go zdeformować. Z drugiej strony jak się podegnie blaszki to się go nie zakręci. Chyba że ktoś przy nim majstrował.... Dymi z wydechów?? Sprawdz jak koledzy piszą termostat wady się zdażają.

: 02 paź 2012, 10:02
autor: rafiii
pancio pisze:Korek jest tak skonstruowany, że ciężko go zdeformować. Z drugiej strony jak się podegnie blaszki to się go nie zakręci. Chyba że ktoś przy nim majstrował.... Dymi z wydechów?? Sprawdz jak koledzy piszą termostat wady się zdażają.

jak na razie jest ok. Blaszki od korka podgiąłem i nie leci woda... Chłodnica zalana do pełna, w zbiorniczku poziom między max a minimum. Z wydechów nie dymi wogóle

: 08 maja 2016, 19:25
autor: diablo
ja dziś zdiagnozowałem coś takiego:

trochę się cofnę w czasie... na początku sezonu, zmieniałem płyn chłodniczy, więc dolałem do pełna chłodnice, w zbiorniczku na maks i jazda.

po kilku jazdach w terenie wywalało mi płyn przez korek, bez żadnych konsultacji stwierdziłem, że wywalało nadmiar...

jednak ostatnio jak zobaczyłem 3 razy czerwoną lampkę od płynu to zaglądam dziś w chodnicę, a tam pusto !!!

w zbiorniczku prawie maks.


z kolegą zakładamy, że korek jest nieszczelny i zamiast pobierać płyn z zbiorniczka to zasysa powietrze przez korek...

co myślicie ?
miał ktoś podobne objawy ?


na razie przełożyłem uszczelki na drugą stronę i szukam nowego korka...
w teren jutro lub pojutrze pojadę na testy.

: 09 maja 2016, 14:20
autor: Valdi75
Przygnij troszkę blaszki na korku(te które trzymają korek na wlocie). Ja miałem problem z wywalaniem płynu i ten zabieg zniwelował wywalanie płynu.