XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

XT660Z kontra XTZ660

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
lukejohnr
Posty: 63
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:41
Lokalizacja: Łódź

Szanowni Koledzy,

motocykl to fanaberia - i mnie nachodzi co jakiś czas kolejna ;)

Gdy wszedłem w temat motocykli, to od samego początku wpadły mi w oko dwa modele: XT600E (co ewoluowało później do XT600 i Tenere 600z lat 80-tych) oraz XTZ660 (od 1994, z podwójną okrągłą lampą).

2 lata temu, szukając moto dla siebie, nie znalazłem fajnej (ładnej, kompletnej, w dobrym stanie i z małym przebiegiem) Tenery XTZ660 z lat 90-tych, to samo z XT600.
Cudem trafiła się XT660Z z 2015 roku i ją wziąłem.

Ale ciągoty w stronę Tenery z podwójną lampą pozostały.
Niedawno trafiłem na piękną sztukę, droga ale chyba warta ceny.

I, po przydługim wstępie, pytanie:
Czy ktoś z Was, kto posiada(ł) obie Tenery, może podzielić się ze mną swoją wiedzą na temat podobieństw, różnic, rzeczy zachwycających i tych wkurzających w obu tych motocyklach?

Rozważam różne opcje:
1. Zakup "starej" i sprzedaż obecnej - co za tym idzie użytkowanie jej w turystyce i codziennej jeździe.
2. Zachowanie obu i traktowanie "starej" jako youngtimera i użytkowania przy ładnej pogodzie do niedzielnych przejażdżek, a na dłuższe wyjazdy zostałaby nowa.

Czy ta stara to nadal dobra opcja aby jechać (przy raczej minimalnej wiedzy mechanicznej) na Transalpinę lub na Nordkapp (takie mam plany, czy je zrealizują to inna sprawa...).

W skrócie: do czego się nadaje, a do czego się nie nadaje, stara Tenera względęm nowszej :)
XT660ZA - "Maszka" :D
Awatar użytkownika
Marcin_B
Posty: 498
Rejestracja: 03 lip 2014, 17:47
Lokalizacja: Wielowieś, Śląsk

Powiem tak kolega z forum Artutoss jeśli dobrze pisze to ma taką z dwoma lampami i byłem z min w Rumuni ze 2 razy a on sam to nie wiem ile razy trzeba by było jego zapytać.
Stary pancerny motor.
Bnn84
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2021, 11:20
Lokalizacja: Tarnów

Stoi taka lalka w Moto-Top w Krakowie. Chłopaki na hondowych forach dają sobie za Adama rękę uciąć, sam mam DL650K5 sprowadzany przez Moto-Top i motek jest jak nowy. Też o niej delikatnie myślę, chociaż zdecydowany byłem na XT660R.....
DL650K5, TA650
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

Jezdzimy w duecie z kumplem.

Ja na xt660z on na xtz660 podwojna lampa. Wczesniej trzeci kumpel ktory jezdził z nami miał xtz660 pojedncza lampa i poznej zmienil na xtz750. Jezdzilem na kazdej takze jakis tam przekrój informacji posiadam.

- Mocowo - to samo
- awaryjnosc - taka sama czyli jej brak
- zawias lepszy w nowszej ( pomimo ze i ja i kumpel mamy zmienione sprezyny ), stara jest jakas taka bardziej " wiotka" jesli chodzi o calosc.
- upierdliwy gaznik w starej. Ma rożne fochy - jest w niej malo typowy dwugardzielowy.
- po przesiadce ze starej na nową ma sie wrażenie zmiany konia na duzo wyzszego
- MEGA łamiące sie plastiki w starej. Kazdy niemal upadek kończy sie urwaniem lub złamaniem jakiegoś mocowania. W nowej problem nie isnieje.
- stara bardzo nie lubi wody ( głebszej niż kałuża ) Potrafi prychnąć i koniec. Potem odpalenie to katorga. Sprawdzone na dwóch xtz660 podwojna lampa
-stara jakby nieco mniej wibruje niz nowa.
- hamulce to przepaść. Wiadomo chyba na czyją korzyść.

Obie nadają się do tego samego. Można nimi objechać bałkany asfaltem z pasażerem a można tez solo jechać na Ukraine w góry.
delirium
Posty: 536
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

czyli widzę nie ma szału ale wygląda za to super...
lukejohnr
Posty: 63
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:41
Lokalizacja: Łódź

Tak :) taka XTZ660 z podwójną lampą wygląda kozacko :D

I jak wnioskuję z wpisów Kolegów (Marcin_B oraz thembol), ta stara Tenerka jest motocyklem bardzo odpornym mechanicznie.
Ma swoje wady (gaźnik, brak odporności na wodę), ale i równie dużo zalet:
wygląd
trwałość
niższe siedzenie (a przynajmniej takie odczucie)
miękkość (wiotkość) - rozumiem, że cała jest ogólnie bardziej komfortowa, miękka (moja jest twarda i na dziurach bywa różnie...)

Delikatne plastiki, wrażliwość na wodę, wiotkość - na niedzielne spokojne przejażdżki się nada :D

Bnn84 - właśnie o tę Tenerę z Moto-Top mi chodzi :) Poza pękniętą owiewką z prawej strony (i niedopasowaniem fragmentu przy zbiorniku paliwa) to wyglada naprawdę zajedwabiście :)

Teraz pasowałoby się nią przejechać, albo innym egzemplarzem.
Bo zachwyt nad wyglądem zachwytem, ale jak znam życie - w realu można się mocno rozczarować.


A propos gaźnika - najwyraźniej jedynego newralgicznego punktu, którego można się obawiać - o co tam dokładnie chodzi?
Regulacja jest upierdliwa? Naprawa (jakieś zestawy?)? Tam jest pompa czy grawitacyjnie paliwo spływa? Filtr paliwa też na bank jest?
Jak to wygląda - da się z tym żyć czy lepiej dla spokoju ducha odpuścić? :D
XT660ZA - "Maszka" :D
ODPOWIEDZ