Strona 1 z 1

Azot w kapciach zamiast powietrza ?

: 08 lip 2010, 21:07
autor: Yahoo
Temat wystarczy wpisać do wyszukiwarki i "niby" wszystko wiemy.
Ot chociażby:
http://www.motofakty.pl/artykul/azot_za ... etrza.html
Mnie jednak interesuje wasza opinia i doświadczenia (jeżeli takowe posiadacie), czy warto się pokusić o zaaplikowanie azotowej porcyjki (...2-ch porcji) do Xt-kowej oponki ? :-/
U mnie w serwisie, porcja (jedna oponka), jak za dobre, truskawkowe lody: jeno 5 złociszy.

: 08 lip 2010, 21:08
autor: berserkers
Gdzieś czytałem że do moto nie poleca sie pompowania azotem, sam osobiście nie sprawdzałem

: 09 lip 2010, 7:50
autor: Flaw
Wydaje mi się że do eRek na kostkach to już w ogóle się nie opłaca.

: 09 lip 2010, 22:01
autor: bonzo
Ja jestem do tego sceptycznie nastawiony. Opony tak szybko się kończą że i tak się nie zestarzeją. Pozatym często zmieniam ciśnienie w kołach więc za każdym razem dymać do zakładu to by mi się nie chiało nawet jeśli koszotwało by to 5zł. Z zanieczyszczeniami to jakaś ściema ale jesli już kompresor pompuje mi olej do opony to zawsze mogę użyć pompki rowerowej tudzież samochodowej i problem wyeliminowany ;-)

: 09 lip 2010, 23:21
autor: Wojtek
Główny zysk z azotu jest taki, że nie zmienia się ciśnienie pod wpływem temperatury.
Tak jak piszecie chyba się to nie opłaca :-/

: 09 lip 2010, 23:36
autor: raczek_
Wojtekfir pisze:Główny zysk z azotu jest taki, że nie zmienia się ciśnienie pod wpływem temperatury.
Tak jak piszecie chyba się to nie opłaca :-/
hmm z tego co pamiętam z chemii to w powietrzu jest ok 78% azotu ;>
czy ta reszta ma aż taki wpywl przy tej ilości powietrza na ciśnienie ?

: 09 lip 2010, 23:52
autor: wit
brak tlenu powoduje również że guma się nie utlenia ale rzeczywiście korzyść niewielka tak jak przy napompowaniu helem :-D

: 10 lip 2010, 0:02
autor: Wojtek
Tu link http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... zotem.html
a tu cytat:
Zalety pompowania kół azotem
•azot znacznie zwiększa żywotność opony
•azot znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie (w oponie napompowanej powietrzem znacznie szybciej można zaobserwować spadek ciśnienia) przez co wydłuża się czas żywotności opony•przy pompowaniu azotem występuje znacznie mniejsza wilgoć, a ponadto azot nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami w wyniku czego znacznie spada ryzyko korozji i utleniani się felg w samochodzie•spada zużycie paliwa dzięki utrzymywaniu stałego ciśnienia w oponie (zmniejszone opory tarcia)
•azot nie jest łatwopalny oraz nie “podtrzymuje” ognia przez co zmniejsza się ryzyko zapalenia się opony np. podczas wystrzału
•minimalne są wahania ciśnienia pod wpływem zmian temperatury
•przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszenie ilości powietrza w oponie o 6% wydłuża jej żywotność nawet o 22%

: 10 lip 2010, 9:18
autor: Flaw
Azot jak najbardziej do sportowych motocykli które nie mają dętek.

: 12 lip 2010, 12:12
autor: ceem
hehe fajne te teksty o zaletach azotu ;)))) uśmiałem się :DDDDDD
na początek sorki za ilość tekstu ale już któryś raz czytam takie brednie i nie mogłem się więcej powstrzymywać :)
po pierwsze w powietrzu jest 78,09% azotu. tak więc w sumie różnica niewielka :)

i komentarz:
•azot znacznie zwiększa żywotność opony
- jak juz to chyba dętki... poza tym najbardziej niszczy się zewnętrzna część opony - to ona najbardziej traci właściwości z biegiem czasu.

•azot znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie...
- no tak, jak jest go 'tylko' 78,09% azotu to spierdziela w podskokach ;)))

•... azot nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami...
- nie, no polecam autorowi lekturę książek z chemii z podstawówki. azot nie jest gazem szlachetnym, więc tworzy z metalami związki o dźwięcznej nazwie "azotki" np azotek glinu.

•spada zużycie paliwa dzięki utrzymywaniu stałego ciśnienia w oponie
- bzdura - ciśnienie zmienia się nawet od samego nagrzewania opony w czasie jazdy.

•azot nie jest łatwopalny oraz nie “podtrzymuje” ognia przez co zmniejsza się ryzyko zapalenia się opony np. podczas wystrzału
- matko co za bzdury... opona to może się zapalić w tirze, jak się przegrzeje. wtedy pali się bo w otaczającym powietrzu jest tlen. zanim ogień dotrze do środka to już się jara jak ta lala :)

•minimalne są wahania ciśnienia pod wpływem zmian temperatury
- taaaaa jasne... są praktycznie identyczne jak powietrza

•przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszenie ilości powietrza w oponie o 6% wydłuża jej żywotność nawet o 22%
- a gdzie źródło tych badań? i o ile się wydłuży, jak się całkiem spuści całkiem powietrze (tzn zmniejszy o kolejne 94%)? :DDD