Wybite lozyska glowki ramy

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
BerS
Posty: 115
Rejestracja: 09 wrz 2009, 23:51
Lokalizacja: Lubin/Dublin
Kontakt:

witam
Jakie moga byc tego skutki ? Moze byc jakas reakcja lancuchowa, ze jak lozyska poszly to teraz cos innego zacznie sie psuc ?

a bylo tak mialem moto w malym serwisie, wymienilem klocki, olej, swiece- i koles zauwazyl ze sa luzy na glowce, wiec dokrecil mi. Co skutkowalo tym, ze moto latal mi podczas jazdy z lewej na prawa strone - silowalem sie z kierownica (jak zeszlem z moto dalej na rekach czulem ze jade dziwne uczucie :) ).
Podjechalem ponownie, wiec poluznil troszke glowke i jest lepiej.

Ale chodzi mi o to, czy trzeba to jak najszybciej wymieniac, abym czasem przez to nie musial wymieniac kolejnej rzeczy
thx
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

Koszt łożysk to ok 130 zł wiec chyba warto wymienic i miec pewność ze sie jedzie bezpiecznie i ze nic innego sie nie popsuje..
Awatar użytkownika
BerS
Posty: 115
Rejestracja: 09 wrz 2009, 23:51
Lokalizacja: Lubin/Dublin
Kontakt:

ok
a to zdecydowanie wina lozysk, czy moze byc cos innego ?
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Te łożyska są stożkowe a więc luz likwiduje się przez dokręcenie oczywiście z umiarem.
Kiera musi się płynnie obracać bez najmniejszych oporów i jednocześnie nie mieć luzu.
Podnieś moto na silniku i pokręć wtedy kierownicą, luz sprawdzić najlepiej w tej samej pozycji - naciskając hamulec i ciągnąć koło do przodu i do tyłu-zero luzu.
Jeżeli jednak super serwis za bardzo je dociągnął to mogły już ulec zniszczeniu i tak jak pisze Radek lepiej je wymienić na nowe ;-)
Takie opory powstają tylko z powodu łożysk, luz (przód/tył) może być jeszcze od luzu na lagach, ale to mało prawdopodobne :-D
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Jeśli po dokręceniu kierownica obracała się z takim samym oporem w całym zakresie i w obu kierunkach to raczej nie uszkodzili Ci łożysk. To tak szybko się nie poniszczy od dokręcenia bo gdybyś miał za mocno dokręcone to nie dał byś rady ukręcić a nie zrobiłeś pewnie zbyt wiele kilometrów na mocno skręconych łożyskach więc tym bardziej nie powinno się stać nic złego. Dokręć to tak jak pisze Wojtek aby nie było luzu a żebyś nie czuł oporu i sprawdzaj co jakiś czas czy się nie pojawia luz. Nawet jak łożyska dostały po d... to i tak nie na tyle żeby popsuło Ci się coś więcej no chyba że Ci się zupełnie posypały ;-)
Awatar użytkownika
BerS
Posty: 115
Rejestracja: 09 wrz 2009, 23:51
Lokalizacja: Lubin/Dublin
Kontakt:

juz zamowilem, lozyska 60e + serwis ciekawe ile, mowil mi ze czasem maja problemy z wyciagnieciem starych

jutro bedzie zrobione

wielkie dzieki za odp
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 254
Rejestracja: 19 wrz 2009, 21:37
Lokalizacja: PL

Wita. Mam pytanie, czy trzeba wymienić cały komplet łożysk z uszczelniaczami???
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Kupujesz same łożyska, uszczelniacze się raczej nie niszczą i nie wiem czy są dostępne poza oryginałem.
ODPOWIEDZ