Próbnik ciśnienia sprężania.

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Grzybek
Posty: 278
Rejestracja: 03 kwie 2010, 20:18
Lokalizacja: Płock

Czy mierzyliście kiedyś czyś takim? W jaki sposób?
Jaki próbnik najlepiej kupić, pasujący do motocykli ewentualnie do samochodów.
XT660R-->DRZ400E
,,Nie lekceważ potęgi Mocy" - Darth Vader
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja mam taki automatyczny z wykresem graficznym i zwykły manometr ze wskazówką (wskazówka staje przy maksymalnym ciśnieniu). Pierwszy jest wygodniejszy w samochodach, bo masz zaraz wykres porównujący wszystkie cylindry i nie potrzebujesz drugiej osoby do kręcenia, bo go podpinasz prosto pod rozrusznik i cynglem sam kręcisz silnikiem.
Zwykłym musisz zapisywać poszczególne wyniki pomiaru i mieć drugą osobę przy stacyjce, ale kosztuje grosze ;-)
Awatar użytkownika
Grzybek
Posty: 278
Rejestracja: 03 kwie 2010, 20:18
Lokalizacja: Płock

Wojtek opisz w jaki sposób to się dokładnie mierzy i jaki masz ten tańszy ?
XT660R-->DRZ400E
,,Nie lekceważ potęgi Mocy" - Darth Vader
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ten tańszy to zwykły wskazówkowy ja kupowałem go z 20 lat temu MERA KFM.
W Moto-akcesoria są takie tu link http://www.moto-akcesoria.pl/przyrzad-d ... 14,p,11694

POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA.
1.Rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury pracy.
2.
a) Jeżeli to XT660 to gasisz silnik i rozłączasz wtyczkę na wtryskiwaczu.
b) Jeżeli to gaźnikowiec to zamykasz kranik i czekasz aż wypali paliwo i sam zgaśnie
(chodzi o to, aby podczas próby ciśnienia silnik nie zasysał paliwa- niespalona benzyna wypłucze film olejowy ze ścianek cylindra, co wypatrzy wynik pomiaru)
4. Wykręcasz świecę, wsadzasz z powrotem do fajki i gdzieś obok do masy.
5. Ty wkręcasz lub wciskasz z całej siły na miejsce świecy próbnik.
6. Druga osoba otwiera manetkę gazu na maksa i kręci rozrusznikiem lub maksymalnie energicznie kopie kopką.
8. Ty w przypadku wciskanego próbnika przyciskasz go mocno do głowicy- tak, aby ciśnienie nie uciekało bokami i robisz pomiar.
9. Jak wskazówka wychyli się już maksymalnie i stanie w miejscu (ciśnienie już nie rośnie) przestajesz kręcić silnik i odczytujesz pomiar.
10. Z reguły spuszczasz z próbnika ciśnienie wentylem na końcówce próbnika wchodzącej do głowicy lub koło zegara.

Instrukcja serwisowa XT660 podaje:
Standard compression pressure (at sea level)
650 kPa (6.5 kg/cm2, 92.4 psi) at 800 r/min
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 21:41 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzybek
Posty: 278
Rejestracja: 03 kwie 2010, 20:18
Lokalizacja: Płock

Ładnie opisane wielkie dzięki o takie coś mi chodziło :) Może z czasem ktoś doda coś od siebie. Czytałem gdzieś żeby świece zostawiać w fajce i z masować do moto bo mogą moduły paść czy coś, ale czy to prawda to nie wiem.
XT660R-->DRZ400E
,,Nie lekceważ potęgi Mocy" - Darth Vader
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Całkowita prawda :-/ Zapomniałem dodać i juz poprawiam :-(
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

A czy przypadkiem nie wykonuje się pomiaru i na ciepłym i na zimnym silniku?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
ODPOWIEDZ