płyn chłodzący się gotuje

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Bezel
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Będę zmieniał chłodnicę na nową. Przy tej czynności manual zaleca wymianę obejm na nowe. Sprawdziłem ceny w Yamaha. Jak podają:
nr kat 90450-32X04 25 zł, a nr kat 90467-27800, 45 zł.
To trochę drogo.

Czy macie doświadczenie ze zmianą obejm z oryginalnych na te zwykłe, z przysłowiowego CPN'u za kilka PLN ?
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

a po co nowe obejmy? :shock: jeśli dobrze trzymają to ja bym nie zmieniał,
ostatnio też demontowałem chłodnicę całą z wężami wszystkimi i zalozylem spowtorem stare i jest gitara jak na razie. Tyle, że ja mam skręcane, Ty masz przed liftem moto to masz zaciskane.
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Bezel
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Jeszcze raz dziękuję za rady. Uchwyty chłodnicy wyprostowane, nowa chłodnica zamontowana. Test na dystansie 1500 km przyniósł pozytywny rezultat. Brak gotowania się płynu, wentylator w cięższym terenie się załącza.
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Elegancko, problem rozwiązany!
Przy okazji zrobimy małe porównanie jak rozmawialiśmy, Przy jakiej temperaturze na biegu jałowym włączy się wentylator.
Awatar użytkownika
rafiii
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Witam,

mam problem z motocyklem, mianowicie:

po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem :-/
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

a wiatrak na chłodnicy dmucha ?
Jak nie to styk na konektorkach w skrzynce bezpieczników - właściwie pod nią ;-)
W trybie diagnostycznym można to przetestować- poz 51
Awatar użytkownika
rafiii
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Wojtek pisze:a wiatrak na chłodnicy dmucha ?
Jak nie to styk na konektorkach w skrzynce bezpieczników - właściwie pod nią ;-)
W trybie diagnostycznym można to przetestować- poz 51

wiatrak wczoraj się włączał. Dziś zalałem do pełna chłodnice płynem i zaczęło wylatywać z korka.. Chłodnica ma być do pełna zalana? czy tylko dozować?
ArtiP22
Posty: 25
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:34
Lokalizacja: Podgórze
Kontakt:

witam ja mam do pełna chłodnice i nie wywala płynu. Możliwe że masz uszczelke pod glowicą walnięta i kompresje ładuje w uklad chlodzenia i wywala plyn... ale to najgorszy scenariusz
Awatar użytkownika
rafiii
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Chyba przyczyną był nieszczelny korek, ponieważ podgiąłem troszkę te blaszki i na razie jest ok. Zobaczymy co dalej- mam nadzieję, że to to. Wentylator włącza się na postoju po jakimś czasie. Chłodnica jest gorąca.
Awatar użytkownika
@rek
Posty: 59
Rejestracja: 15 lut 2012, 16:31
Lokalizacja: Konin

rafiii pisze:Witam,

mam problem z motocyklem, mianowicie:

po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem :-/

jak by mi się po 5 minutach gotował płyn sprawdził bym termostat

powodzenia
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Jak co ja mam termostat na stanie używany ale sprawny.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Korek jest tak skonstruowany, że ciężko go zdeformować. Z drugiej strony jak się podegnie blaszki to się go nie zakręci. Chyba że ktoś przy nim majstrował.... Dymi z wydechów?? Sprawdz jak koledzy piszą termostat wady się zdażają.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
rafiii
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

pancio pisze:Korek jest tak skonstruowany, że ciężko go zdeformować. Z drugiej strony jak się podegnie blaszki to się go nie zakręci. Chyba że ktoś przy nim majstrował.... Dymi z wydechów?? Sprawdz jak koledzy piszą termostat wady się zdażają.

jak na razie jest ok. Blaszki od korka podgiąłem i nie leci woda... Chłodnica zalana do pełna, w zbiorniczku poziom między max a minimum. Z wydechów nie dymi wogóle
Awatar użytkownika
diablo
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2014, 20:47
Lokalizacja: Białystok

ja dziś zdiagnozowałem coś takiego:

trochę się cofnę w czasie... na początku sezonu, zmieniałem płyn chłodniczy, więc dolałem do pełna chłodnice, w zbiorniczku na maks i jazda.

po kilku jazdach w terenie wywalało mi płyn przez korek, bez żadnych konsultacji stwierdziłem, że wywalało nadmiar...

jednak ostatnio jak zobaczyłem 3 razy czerwoną lampkę od płynu to zaglądam dziś w chodnicę, a tam pusto !!!

w zbiorniczku prawie maks.


z kolegą zakładamy, że korek jest nieszczelny i zamiast pobierać płyn z zbiorniczka to zasysa powietrze przez korek...

co myślicie ?
miał ktoś podobne objawy ?


na razie przełożyłem uszczelki na drugą stronę i szukam nowego korka...
w teren jutro lub pojutrze pojadę na testy.
Valdi75
Posty: 84
Rejestracja: 22 lis 2012, 16:05
Lokalizacja: Tarnów

Przygnij troszkę blaszki na korku(te które trzymają korek na wlocie). Ja miałem problem z wywalaniem płynu i ten zabieg zniwelował wywalanie płynu.
Nie jeździj szybciej niż , twój Anioł Stróż potrafi latać!
ODPOWIEDZ