Różnice XTZ660 TENERE vs XTR660

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
jedrekla7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2010, 9:13
Lokalizacja: mazowsze

Miał ktoś przyjemność polatać na tych dwóch maszynach? Może ktoś operuje suchą wiedzą i może zestawić te dwie maszyny naprzeciwko siebie. Proszę podzielić się wiedzą :)
hobelik
Posty: 478
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Wszystko na gotowo co ??
Zestawienie suchych faktów.
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

w archiwum Motocykla (z 2 lata do tyłu) szukaj testu tenerki, a test R'ki z bmw kawasaki i trampkiem jest w kwietniowym Motocyklu. Tyle co do artykułów.
Teraz idzie wiosna , to pewnie będą niedługo otwarte dni w salonach Yamahy, to będzie okazja się przejechać .



Tenere i Kat
Tenere
R

W Świecie Motocykli, też pewnie były testy, ale tego miesięcznika nie czytam , to nie wiem.
Miłego czytania!
Na Gotowo.
Kando
Awatar użytkownika
jedrekla7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2010, 9:13
Lokalizacja: mazowsze

hobelik...teraz to się popisałeś :), sam wiesz, ze nie o to mi chodzilo.

Panowie, wszystkie dostępne artykuły w necie przeczytałem, chciałem znać jakieś opinie praktyczne od jeźdźca.
hobelik
Posty: 478
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

jedrekla7 pisze:Miał ktoś przyjemność polatać na tych dwóch maszynach? Może ktoś operuje suchą wiedzą i może zestawić te dwie maszyny naprzeciwko siebie. Proszę podzielić się wiedzą :)
Suchą wiedzą tak sobie właśnie odczytałem ;P
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

hobelik pisze:
Suchą wiedzą tak sobie właśnie odczytałem ;P
ja również :-)

Na forum za dużo tenerek nie ma, ale pisz do tych co mają, może się sami wypowiedzą.
Albo jazdy testowe w salonie zostają ;-)
Kando
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Niewiele Ci pomogę ale wiem że Tenera jest wyższa w siodle o 2cm i ma szerszą kanapę dla mnie przy wzroście 176cm jest za wysoka i pierwsze to bym przeszył kanapę na niższą. Wersja T jest cięższa więc pewnie trudniej się lata w terenie. Za plus uznał bym szybę, jest wyższa niż w R i na pewno jest lepiej jesli chodzi o ochronę przed wiatrem i deszczem. To chyba tyle co mogę powiedzieć jeśli chodzi o mnie ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
jedrekla7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2010, 9:13
Lokalizacja: mazowsze

I pewnie te 20kg wagi więcej z tym samym silnikiem wpływa na mułowatość Tenerki.
Jeszcze sobie rozpatruje opcje wyboru właśnie Tenery, ale chyba docelowa bedzie XTR.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Musisz sobie zadać pytanie gdzie głównie będziesz się poruszał szosa czy teren. Niewątpliwą zaletą tenerki jeśli chodzi o trasy jest wygodniejsza kanapa niż w R no i pojemny zbiornik paliwa który nie trzeba tak często napełniać jak w Rce.
A najlepiej to kupuj to co Ci się podoba a na pewno będziesz zadowolony ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
ceem
Posty: 216
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: Poznań

20 kg to razem z paliwem, a wchodzi do niej więcej...

co do forum - jest forum tenerki : http://xtzclub.pl/
Awatar użytkownika
jedrekla7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2010, 9:13
Lokalizacja: mazowsze

dobra uwaga ceem, czyli wychodzi ze 10 kg roznicy
Awatar użytkownika
ceem
Posty: 216
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: Poznań

si :) policzmy większą owiewkę, szerszą kanapę, dodatkowe osłony (w tym pod silnik), gumy na lagach, etc i będzie wiadomo skad te 10 kg.
vpawel
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2010, 15:10
Lokalizacja: Warszawa i Pruszków

To może ja coś dodam od siebie.
Użytkuję małą tenerkę już 3 sezon.Do tej pory nawinąłem 18tysi.Służy mi do codziennych dojazdów do pracy i samotnych dalszych wyjazdów.Użytkuję ja głównie na asfalcie ale czasami zjeżdżam na boczne drogi.Moc na drodze nie poraża ale jadąc z prędkością ok 115-120km nie zdziwi cię przebieg 500km bez tankowania.Dołożyłem do niej kilka dodatków Turatecha pomagających w wyprawach.Jako że jeżdżę nią sam,(moja żona nie chce ze względu na niewygodną kanapę i woli Vsztorma) nie kupowałem bocznych kufrów chociaż ten centralny jest umiejscowiony za wysoko i załadowany na ciężko + namiot i torba na tylniej kanapie + pełny zbiornik wpływaja na niestabilność na ostrych zakrętach.Przy moim wzroście 187cm musiałem podnieść kierownicę bo nie dało się jechać na stojąco.Motorek jak do tej pory całkowicie bezawaryjny i jestem z niego bardzo zadowolony.Idealny na podróż na koniec świata.Jęśli poszukujesz motocykla użytkowego to polecam jeśli po pracy polatać po kszakach i wokół komina a rzadko gdzieś daleko to xteka będzie lepsza. U mnie oprócz innych motorów zawsze był stary dobry poczciwy IKSTEK.Na jesieni sprzedałem swoją starowinkę XT600 i od tamtej pory szukałem następczyni i ostatnio znalazłem piękną tt600re więc dalej legenda XTEKA bedzie kontynuowana.
Jeden garnek to tak niedużo a zarazem tak wiele...
Awatar użytkownika
Ryteu
Posty: 24
Rejestracja: 19 kwie 2011, 8:33
Lokalizacja: B'ham

Hey, to ja dodam kolejne trzy grosze...
XT660Z Tenere rocznik 2009, 13000mil (ok 20,000km). Moto posiadam od roku, sam nakręciłem 10.000mil (16.000km). Sporo jazdy we dwoje, sporo jazdy w mieście.

Wielkim plusem tego moto jest abstynencja, we dwoje z małym bagażem przy prędkości 90-120km/h pijemy 4,5-5/100km. Jako, że moto stosunkowe nowe to o awaryjności mało można powiedzieć ale jest już kilku co świat na tym objechali, czytałem też o jednej XT660Z co już ma 90.000km nakręcone i dalej się buja wesoło ;-) Prosty silnik, bez wariactw a'la BMW, prosty w serwisie. Kolejnym plusem jest wielkość, mam 191cm i ważę 120kilo, na Yamaha R1 wytrzymałem 20 minut na XJ6 po 3h odpadły mi kolana... na Tenere po 3h jazdy non-stop jest OK. Wygodna pozycja dla kierowcy ale pasażer narzeka na wąskie siedlisko i uchwyty na bokach które nie tyle co wbijają się w dupsko ale po dłuższym czasie denerwują. W terenie 206 kilo robi swoje, to nie lekki endurak, ale solo spokojnie możesz lecieć na dalsze wypady on/off. Rumunia czy Ukraina to bułka z masłem, a i na Syberię spokojnie się wybierzesz. Co do jazdy na stojąco to jakoś daję radę na seryjnej kierownicy ale co kraj to obyczaj, każdy pod siebie moto dostraja ;-)

Wielkim minusem tego moto jest brak elastyczności, jest sporo mieszania biegami i w mieście może to męczyć ale to nie jest moto na miasto ;) w trasie 4 do wyprzedzania i 5 do przelotów spokojnie wystarczą, w terenie 1-2-... tam to niema znaczenia. Kolejnym minusem jest katalizator, ponoć waży 14kilo, i jest dosyć wysoko zamontowany co wpływa na balans moto, wymiana na akcesoryjne rurki powinna to uleczyć.

Na XT660R miałem okazję tylko posiedzieć, wydaje się mniejszy i lżejszy (prawdopodobnie środek ciężkości jest niżej), brak owiewek robi z niego krótkodystansową maszynę :-/ XTR ma pozycje bardziej a'la enduro, dobre do wariactw ale na dłuższa metę może męczyć.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Ryteu pisze:brak owiewek robi z niego krótkodystansową maszynę
ale to można rowiązać akcesoryją szybą ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
ODPOWIEDZ