Lakier na silniku

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Grabarz
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2011, 22:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Elo Witam nie wiem czy w dobrym dziale ale pytanko Czy wam tez odchodzi lakier z silnika ?? Czy to problem jakis prócz wizualnego oczywiscie :P i z kad takie cos sie moze dziac... ? Pozdro
Bezel
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Standard. Znika z korpusu proporcjonalnie do intensywności użytkowania. Dobry karcher na 100 bar pomaga jego "odłażeniu".
Grabarz
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2011, 22:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

hehe dzieki za odpowiedz :D juz myslalem ze cos nie tak z moim egzemplarzem :P to teraz moge spac spokojnie :) :-P
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

lakier to lakier, oprocz wizualnego efektu raczej nic sie nie powinno dziać, aczkolwiek to niekoniecznie wina karchera jesli odłazi - tylko wilgotnych klimatów, zaobserwowałem, ze motocykle z anglii czesto maja ten problem
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Grabarz
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2011, 22:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

noo to niepowiem bo ten jest z angli :P hehee ale na szczescie nieodlazi go zawiele wiec niejest tak zle :D :twisted:
Awatar użytkownika
malinn
Posty: 83
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Malował ktoś kapy ? Też na myjce straciłem trochę lakieru na silnku i lipnie to wygląda. Się skośnookie nie popisali w tej kwesti ;-(
Maciej nie żyje zginął w wypadku motocyklowym w Śmiłowie 08.08 o godz. 19. Grób znajduje się na cmentarzu przy ulicy Kossaka.
Awatar użytkownika
Bober
Posty: 495
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:21
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Myjką nie polecam myc motocykla, łożyska , łańcuch i inne zakamarki nie lubią takiego ciśnienia wody.
U mnie dekle są dość mocno powycierane od butów :-/
Kando
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

No to slaba strona XT... a myjki to unikać !!
Awatar użytkownika
amazur
Posty: 25
Rejestracja: 27 gru 2008, 3:22
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Ciekawe jak by po dobrym umyciu, prysnąć lakierem bezbarwnym. Mogło by to trochę przedłużyć wytrzymałość lakieru. Tak robię z naklejkami na osłony i działa w 100%. Z silnikiem gorzej bo się nagrzewa itp. ale coś może by pomogło.
Awatar użytkownika
pawel_ck
Posty: 33
Rejestracja: 07 sie 2011, 19:00
Lokalizacja: Wimbledon

ACF50 i nawet angielski klimat nie jest straszny. Środek do czyszczenia i konserwacji elementów metalowych w tym silników. Nie ma mowy o schodzeniu farby czy utlenianiu się aluminium. Stosowany głównie w lotnictwie przy konserwacji silników, wiązek elektrycznych. Plastiki też błyszczą się jakby plakiem przejechane ;-) Nie jest tani ale też jest bardzo wydajny. Nie wiem czy w Polsce jest dostępny ale bezproblemowo na ebay.uk
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Jest dostępny np. tutaj za 79zł
ACF-50

ACF-50 (Anti-Corrosion Formula) został zaprojektowany specjalnie dla potrzeb lotnictwa, do zabezpieczania kadłubów przed rdzą i utlenianiem, oraz instalacji elektrycznych w samolotach.
Idealny środek do zabezpieczenia naszych motocykli przed korozja, brudem oraz utlenianiem połączeń elektrycznych.

Przywraca połysk zmatowiałym owiewkom, nadaje motocyklowi wygląd “jak z salonu”.
Od momentu aplikacji, utrzymuje się do 6-ciu miesięcy, bez mycia myjka ciśnieniową.
Do użycia na owiewkach, ramie, silniku, kołach, instalacji elektrycznej, pod siedzeniem / owiewkami / zbiornikiem paliwa...

- pojemność 13 floz ( 384 ml ) - świetne właściwości smarująco / penetracyjne
- zaaprobowany do użycia na połączeniach elektrycznych
- łatwy i ekonomiczny w użyciu
- zostawia cienką, niewysychającą warstwę
- nie zawiera wosków, silikonu ani wody
Metoda używana do aplikacji przeze mnie: żądaną ilość ACF-50 zaaplikuj do małego pojemnika, stamtąd rozprowadź po motocyklu za pomocą małego pędzla.
Nadmiar ACF-50 wytrzyj czystą szmatką.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 15:39 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
arogabi
Posty: 63
Rejestracja: 06 cze 2011, 19:40
Lokalizacja: Płock

Wojtek pisze:Jest dostępny np. tutaj za 79zł

ACF-50 (Anti-Corrosion Formula) został zaprojektowany specjalnie dla potrzeb lotnictwa, do zabezpieczania kadłubów przed rdzą i utlenianiem, oraz instalacji elektrycznych w samolotach.
Idealny środek do zabezpieczenia naszych motocykli przed korozja, brudem oraz utlenianiem połączeń elektrycznych.

Przywraca połysk zmatowiałym owiewkom, nadaje motocyklowi wygląd “jak z salonu”.
Od momentu aplikacji, utrzymuje się do 6-ciu miesięcy, bez mycia myjka ciśnieniową.
Do użycia na owiewkach, ramie, silniku, kołach, instalacji elektrycznej, pod siedzeniem / owiewkami / zbiornikiem paliwa...

- pojemność 13 floz ( 384 ml ) - świetne właściwości smarująco / penetracyjne
- zaaprobowany do użycia na połączeniach elektrycznych
- łatwy i ekonomiczny w użyciu
- zostawia cienką, niewysychającą warstwę
- nie zawiera wosków, silikonu ani wody
Metoda używana do aplikacji przeze mnie: żądaną ilość ACF-50 zaaplikuj do małego pojemnika, stamtąd rozprowadź po motocyklu za pomocą małego pędzla.
Nadmiar ACF-50 wytrzyj czystą szmatką.
Wojtku popraw bo nie wiadomo gdzie to nabyć. A tak apropo to super wyjaśniłeś właściwości tego preparatu. Szkoda tylko jak, jakiś handlarz to przeczyta. Jest tylko nadzieja w cenie, bo dla handlarza za drogi preparat.
XT 660 R - I wszystko jasne!!!
Awatar użytkownika
admirau
Posty: 331
Rejestracja: 02 paź 2011, 8:47
Lokalizacja: Pszczyna

Na Allegro ACF też jest dostępny.

Warto stosować, dzięki niemu nic na stałe się nie klei do moto. Przy ręcznym myciu nie schodzi miesiącami.

Ale na myjkę nie ma mocnych. Żaden ACF ani inny środek tego nie przeżyje.
Niestety po jeżdżeniu w terenie, myjka najlepiej pomaga. myjecie myjkami, czy żelazna zasada - nigdy nie myjką?
Awatar użytkownika
arogabi
Posty: 63
Rejestracja: 06 cze 2011, 19:40
Lokalizacja: Płock

Panowie i panie można myć myjką ciśnieniową, jak najbardziej. Trzeba się tylko zaopatrzyć w regulowaną lancę. Taka lanca pozwala na dozowanie ciśnienia mycia, niezależnie od, ciśnienia jakie robi myjka.
XT 660 R - I wszystko jasne!!!
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Dopisałem w poście a tu powtórze:ACF-50
http://adventuresklep.pl/product_info.p ... ucts_id=63
ODPOWIEDZ