gmole

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Admirau to ja wydzieliłem tamten temat z tematu o moto Dulo, ale pracujemy nad połączeniem obu w jeden ;-)
Moja funkcja na to nie pozwala, więc Flaw lub Raczek muszą się tym zająć ;-)

Co do elastyczności gmoli to masz rację- byle nie za przesadną :-/
Według mnie powinny się raczej zgiąć a nie łamać- wtedy nawet jak docisną się do silnika to jednak go osłonią od przeszlifowania.

Co do tych gmoli http://www.fehling.de/index.php?content ... 2&lang=eng
to jest jakieś zupełne nieporozumienie :cry:
Nie dość, że ta rurka uszkodzi kolano to całość jest ułożona na moto jakby "pod prąd”, wszystko, co o nie zahaczy będzie je odrywać od ramy :shock:
Przeglądnąłem ich resztę produktów i osłona pod silnik to też jakaś porażka- osłania tylko przód silnika :-/
Awatar użytkownika
admirau
Posty: 331
Rejestracja: 02 paź 2011, 8:47
Lokalizacja: Pszczyna

Wojtek pisze: Co do elastyczności gmoli to masz rację- byle nie za przesadną :-/
Według mnie powinny się raczej zgiąć a nie łamać- wtedy nawet jak docisną się do silnika to jednak go osłonią od przeszlifowania.
A gnie/łamie się się zwykle blacha mocująca, nie sama rura. Szczególnie jeśli ze starości spaw jest zardzewiały. Dlatego sposób wykonania zamocowania jest niezwykle istotny.
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

http://www.xt660.cz/majitele/22/ Tutaj czeski rajder ma niespotykane gmole :-)
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Szkoda, że nie ma więcej fotek jak dla mnie to sama góra warta obejrzenia- może Radas by poszukał więcej fotek ;-)
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Całkiem całkiem, pompa zakryta i plastiki ochroni!
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Coś dla Teresek :

http://mertaspecialparts.com/gmole-yama ... odel-2008/

Widzę że osłona pod silnik tez od Merty
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Osłona niczego sobie. Pompa wody chroniona lepiej niż w innych, które widziałem (na zdjęciach) 8-)
Awatar użytkownika
greg.
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odziedziczyłem gmole chroniące górę/plastiki. Gmole składają się z trzech części: pozioma i dwie pionowe. Nigdzie w necie nie mogę odszukać zdjęć takiego systemu. Linki na naszym forum do gmoli a'la touratech nie działają. Czy ktoś ma schemat lub może coś doradzić. Wydaje mi się, że aby zamontować ten gmolo-system trzeba wyciąć dziury w plastikowej osłonie chłodnicy...
Jak tylko zrobię fotę to wrzucę.
Awatar użytkownika
Rut
Posty: 175
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Gdynia

Wydaje mi się, że żadnych dziur wycinać nie trzeba.

Tu masz fotę jak to u mnie wygląda.

klik
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Nic nie wycinaj.

Zdejmij jedną owiewkę, lub dwie. Poluzuj chłodnicę na dole, a górną śrubę odkręć całkowicie. Wykręć i wyjmij śrubę z ramy pod kolektorem wydechowym.
Włóż, tę wygiętą rozpórkę i przykręć lekko śrubą od chłodnicy. Przykręć lekko elementy boczne. Przełóż śrubę przez mocowania dolne gmoli i ramę.
Skręć wszystko. Śruba dolna musi być długości M10x110.


Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
greg.
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dzięki Panowie!
arkadis0 to są jak nic gmole od Ciebie!
Osłonę z cieniutkiego aluminium też odziedziczyłem, też fajny pomysł!
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Na zdrowie, niech służą. Waldek się niestety dlugo nie pocieszył. Jak coś to mam również gmole na silnik.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
greg.
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 2015, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Można by zadrwić, że liczę Jadwidze kilogramy...
Nie chce się rozpędzić w dodawaniu jej kilogramów bo prawda jest taka że na bank jeszcze parę rzeczy dojdzie a jej startowa waga bardzo mi odpowiada. W przyszłości chciałbym zastąpić wydech na system 2w1 i tak odrobić parę kilo. Górne gmole to dobry pomysł Waldka. Poza ochroną dają one możliwości montażowe i punkty zaczepienia np. dla tankbaga do którego przyzwyczaiłem się pakować np kamerkę na wyjazdach. Myślę oczywiście nad stelażem i płytą bagażnika.
ODPOWIEDZ