Dlaczego Yamaha jest lepsza?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Witajcie.

Szukam relatywnie lekkiego motocykla do dalszych wycieczek po drogach szutrowych i drogach najniższych klas.

W grę wchodzi chyba tylko XT660Z Ténéré. Główny konkurent to BMW f650 dakar/ g650 sertao

O ile BMW znam to jeśli chodzi o XT moja wiedza jest niewielka.

Mam kilka pytań:
1. Czemu Yamaha, a nie BMW? Lub na odwrót.
2. Jaka jest żywotność tych silników. Czy 70 tysięcy to trup, czy dopiero się dociera?
3. Jaka jest dostępność części i ewentualny serwis w krajach Europy mniej cywilizowanej?
4. Typowe usterki takie jak np. w BMW k1200 sypiący się kosz sprzęgłowy.
5. Jaka jest wytrzymałość tego sprzętu? Tzn. Czy lekki szlif na kamieniach oznacza połamane półki i wyrwaną główkę?

Wiem, że każdy swoje chwali, ale proszę o informacje szczere do bólu.

Pozdrawiam.
copperhead1447
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2014, 22:51
Lokalizacja: Częstochowa

2: żywotność tych silników jest niemal legendarna, podstawowy serwis i są nie do zajechania,
widziałem gdzieś na forum że ktoś ma 160 tys tutaj albo na .com.
5: lekki szlif to jedynie przetarte plastiki (jeśli nie masz gmoli i crashsów), ew. połamane plastiki w niektórych miejscach. mocnych szlifów nie miałem jeszcze okazji oglądać więc tutaj nie pomogę.
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Bardzo dziękuję.

Czyli silnik super. Duże wywrotki to wiadomo, że każdy sprzęt rozwalą. Chodziło mi dokładnie o to co napisałeś. Powiem, że zaczynam widzieć wiele plusów tego motocykla. Wybór również jest większy z używanych niż BMW. Oczywiście BMW jest dużo, ale nie w wersji Dakar i Sertao. Zwykła wersja ma małe skoki zawieszeń i mniejsze przednie koło 19", a to odpada.
Arturros
Posty: 109
Rejestracja: 10 maja 2013, 14:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Tylko jeśli chodzi o skoki zawieszeń, to wersja z ABS jest "skrócona". Nie wiem jak pozostałe różnice - ktoś na forum xtzclub coś opisywał i chciał zamienić swoją wersją z ABS na wersję bez niego.
Dostępność części w krajach mniej cywilizowanych jest taka jak do BMW, KTM, czy Hondy, czyli niemal zerowa. Jeżdżąc po Albanii, czy nawet Rumunii widzi się jedynie pierdopędy 50/125cm i tamtejsze serwisy są głównie na nie zorientowane. O typowych usterkach nie słyszałem. Ten silnik w prostej linii pochodzi z poprzedniego modelu, a więc i z jeszcze dawniejszych, co przekłada się na wyeliminowanie wszelkich chorób właściwie do zera. Raz na jakiś czas trafi się pechowy egz. (np jedna z tenerek wyprawy volta mundo), ale to spotyka każdą markę i model.
Obrazek | Obrazek
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

To, że jest to stary silnik jest ogromną zaletą. Muszę poszukać o co chodzi z tym ABS-em. To jest mechanika zawsze trafi się jakaś wada. Znajomemu padła skrzynia w R1200GS po 25 tyś. BMW się poczuło i wymieniło pogwarancyjnie, ale to są wyjątki.
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Jeżeli chodzi o ABS to tenera ma skrócony do 150mm skok zawieszeń w wersji A.
Ma również pewien duży mankament jeżeli chodzi o porównanie do BMW. Yamaha jeżeli go ma, to na stałe. W BMW można go wyłączyć wjeżdżając w teren.
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Co to znaczy wersja A?

Szukałem na forum xtz tych informacji, ale coś słabo mi idzie.

150 to trochę mało. Czyli trzeba szukać bez ABS-u.
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Grzesiek pisze:Co to znaczy wersja A?
wersja z ABS.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Mój brat miał Dakara i złego słowa nie mogę powiedzieć! Poza tym, że niektóre graty do motocylka są niemożliwie drogie.

Sam o mało też nie stałem się posiadaczem Darka, ale padło na XT wyboru nie żałuję ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Wersja ABS jest faktycznie sporo niższa 145 tył i 160 przód vs 200 tył i 210 przód do tego ABS waży 6,5 kg. I tego nie jestem pewien, ale ABS był chyba od 2011 zakładany?

Dakar i Tenere to bardzo podobne motocykle. Jednak jako, że na nowy mnie nie stać szukam po używanych gdzie dakary mają chore wręcz ceny. 2006r na allegro z przebiegiem około 60tyś za 21tyś? za tyle nawet nowsze o 5 lat sertao można kupić. Do tego są 2 sertao i to wątpliwe. W Yamahach jest już bardziej w czym się rozejrzeć i przebiegi wydają się prawdziwe. Są sztuki po około 30 jak i 70 w dakarach im starcze tym mają mniejsze naloty.
To mnie bardziej skłania ku Yamasze. I jeszcze niebagatelna sprawa Yamaha jest według mnie znacznie ładniejsza.
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Grzesiek pisze:I jeszcze niebagatelna sprawa Yamaha jest według mnie znacznie ładniejsza.
Zapomniałeś dodać o fantastycznym forum zapewniającym wsparcie 24/7.

Nie wiem, czy dalej jest to aktualne, ale w PolandPosition na Połczyńskiej mieli tenerę do jazd testowych. Warto przerzucić nogę i wpaść na chwilę do Kampinosu podobno :-)
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Jadę dzisiaj do Liberty motors. Jeśli tam nie będzie to wpadnę do Poland Position. Ze strony BMW pomoc też jest dobra :D
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

W libery nie mieli żadnej xt. Jak znajdę czas to wpadnę na połczyńską.
Grzesiek
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Byłem zobaczyłem. W Poland Position mają xtz Jednak jak się dowiedziałem tylko z ABS, bo te bez ABS już się skończyły i w Europie ich nie ma. Chyba, że gdzieś się ostał w salonie. Nie prosiłem o jazdy, bo jakoś mi tak głupio jeśli nie ma nawet cienia szans, że to od nich kupię. Pozycja za kierownica bardzo przypadła mi do gustu. Motocykl jest świetny. Przy tym zawieszeniu praktycznie całymi stopami sięgałem do ziemi. Kanapa wydaję się wygodna. Ogólnie bardzo przypadł mi do gustu. ABS na życzenie mogą odłączyć. Jednak zawiasu nie podniosą.
ODPOWIEDZ