Wyciek ze zbiornika

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
wuj
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2015, 14:00
Lokalizacja: podlasie

Opis sytuacji :-> próba podjazdu pod górę (oczywiście nie udana) , motor zsuwa się ze wzniesienia, przednie koło jest niżej od tylnego. Kierownik chętnie by poleżał i ochłoną na glebie ale przez korek sączy się paliwo ..... Dodam, że motor nie jest zatankowany na full tylko max za 20zł

Że sytuacja miała miejsce dwukrotnie więc zapytuję was: czy gdy motor leży "kołami do góry" macie wycieki benzyny ze zbiornika poprzez korek? Wydaje mi się że dokładnie przez zamek, można to jakoś uszczelnić, przerabiał ktoś podobny temat?
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Niestety ten typ tak ma.
Wczoraj pozwoliłem sobie wjechać na plażę. Za mało doświadczenia, za mało gazu i gleba.
Momentalnie zaczęło ciec spod korka. Oczywiście przy podnoszeniu oparłem się o bak i teraz wszystko mi śmierdzi benzyną. Ehhh.
Awatar użytkownika
Goral
Posty: 489
Rejestracja: 14 sie 2014, 16:10
Lokalizacja: Bielsko/Żywiec

Potwierdzam, xt nie ma szczelnego korka od baku. Mnie też zaczęło cieknac paliwo jak moto było kołami do góry :-P
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

I bardzo dobrze, że nie jest szczelny - celowo ;) Nie wiem jak wyobrażacie sobie sytuacje, że paliwa wam ubywa a powietrze nie ma się jak dostać do szczelnego zbiornika. Każdy zbiornik posiada odpowietrznik. Najczęściej w korku. Uszczelniać nie polecam :)
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

raczek_ pisze:I bardzo dobrze, że nie jest szczelny - celowo ;) Nie wiem jak wyobrażacie sobie sytuacje, że paliwa wam ubywa a powietrze nie ma się jak dostać do szczelnego zbiornika. Każdy zbiornik posiada odpowietrznik. Najczęściej w korku. Uszczelniać nie polecam :)
Oczywiście, że odpowietrzenie jest potrzebne, ale mogli to w lepszy sposób rozwiązać. Na pewno istniej lepszy system, który po położeniu motocykla nie puszcza tak bardzo paliwa.
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

U mnie w KTM, gdzie zbiornik jest w tylnym stelażu paliwo leje się nie tylko podczas gleby motocykla, ale i podczas jazdy na jednym kole ;)
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Raku jak paliwo będzie drogie to koniec z pionami ;)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

Wszyscy mi mówili, że jak zamienię Yamahę na KTM to koszta utrzymania wzrosną. Liczyłem się z tym :P Swoją drogą to nie paliwo jest drogie tylko podatki.
A co by nie było zbaczania z tematu to szukałem jakichś akcesoryjnych i nie znalazłem nic dedykowanego do XT660. Także opcja założenia innego korka paliwa a'la coś jak w crossach maja z odpowietrznikiem na rurce wiązała by się z większymi kombinacjami.

Z kolejnych spostrzeżeń to na zlocie w bieszczadach Czarnucha zbiornik pokryty plastidipem postanowił wrócić do poprzedniego koloru po glebie gdy wylało się paliwo. Gumowa powłoka została rozpuszczona i stworzyła piękne maziaje :P
wuj
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2015, 14:00
Lokalizacja: podlasie

Miałem nadzieję że jest na to jakiś patent. Trochę lipa, dobra gleba z pełnym zbiornikiem i zanim się pozbiera człowiek to już zbiornik pusty :mrgreen:
Awatar użytkownika
Goral
Posty: 489
Rejestracja: 14 sie 2014, 16:10
Lokalizacja: Bielsko/Żywiec

A znów bez przesady, aż tak się nie leje :-P
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Rozebrałem kiedyś korek z mojej FJty MR '87.... skomplikowane ustrojstwo z systemem zaworków membranowych do odpowietrzania-kiedyś motocykle były robione inaczej ... Korek musi puszczać w dwie strony-wpuszczać powietrze jak paliwa ubywa, wypuszczać pary paliwa jak moto stoi na słonku w gorący dzień.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
ODPOWIEDZ