Światła Drogowe ... nasze bezpieczeństwo ? ^^

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Kruleusz
Posty: 69
Rejestracja: 26 mar 2016, 12:15
Lokalizacja: Zbąszyń

siemanko..obserwując nagrania większości ludzi na YT zauważyłem często spotykaną niebieską ikonę na wyświetlaczu..jest nią kontrolka (chyba) od świateł drogowych..pytanie się nasuwa..czy to dla naszego bezpieczeństwa by inni użytkownicy ruchu drogowego nas dostrzegali ? czy po prostu mentalność ludzi z typem myślenia.. "inni tak robią, to ja też tak będę robił".. jak to u was wygląda nawet przy pięknej pogodzie 30°C ? ^^
Awatar użytkownika
soniq2
Posty: 162
Rejestracja: 08 wrz 2014, 12:30
Lokalizacja: Niemcz
Kontakt:

Nie wiem jak inni... mnie uczono, że mijania służą do mijania, a drogowe do oświetlania drogi, kiedy nikogo nie mamy przed sobą i nikogo nie oślepiamy mocnym światłem. Zawsze jeżdżę na światłach mijania, czy to motong, czy tez puszka i nigdy nie wyobrażam sobie, bym świadomie w dzień używał tych świateł do normalnej jazdy.
jak widzę gościa, który na takich światła bryka, daję mu moimi po oczach, żeby mu się zapadka poluzowała, że jednak coś robi nie tak i w większości przypadków to działa....
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Widze że co raz częściej zadają tu na tym forum pytania ludzi jak by nigdy innymi motocyklami nie jeździli,
sprawa jest prosta xtr ze swoim małym reflektorkiem nikomu nic nie zrobi na drogowej lampce, żadem kierowca nawet nie zauważy i nie mrugnie w geście niezadowolenia albo poinformowania że zapomniałeś przełaczyć na mijania. Można drogowego nie wyłaczać. Spróbowałbyś jeżdzić nadrogowych po ciemku motocyklem o dwóch reflektorach (np Varadero DL itp), jest to niemożliwe, oślepisz kierowców z naprzeciwka
nakiel
Posty: 201
Rejestracja: 01 gru 2015, 20:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

gajowy pisze:Widze że co raz częściej zadają tu na tym forum pytania ludzi jak by nigdy innymi motocyklami nie jeździli,
sprawa jest prosta xtr ze swoim małym reflektorkiem nikomu nic nie zrobi na drogowej lampce, żadem kierowca nawet nie zauważy i nie mrugnie w geście niezadowolenia albo poinformowania że zapomniałeś przełaczyć na mijania. Można drogowego nie wyłaczać.
JA próbowałem i szczerze bardzo subiektywnie sądząć, dawno takiej bzdury nie czytałem :evil:

Jadąc na drogowych światłach będziesz bardziej widoczny, będziesz oślepiał innych kierowców - ale także gorzej będzie określić Twoja odległość. Ze swoich obserwacji zauważyłem, że kierownik jadący na długich światłach jest akceptowalnie rażący tylko w bardzo ostrym słońcu w bezchmurny dzień(nie popieram). Odnośnie dwulampowców to jasna sprawa - strumień świetlny jest dwa razy mocniejszy od naszych np Xt-ków :mrgreen:

ps. znacznie lepiej od świateł drogowych jest używać/ zakładać kolorowe ubranie - kask itp.
kontakt 506 cztery dwa osiem 222
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

ważną kwestia jest odpowiednie wyregulowanie reflektora, jego zasięgu.
można jeszcze okleić motocykl, szybę i obudowę przedniego reflektora (czyli coś co przeciętny XT właściwie nie posiada) coś o tym pisałem ty: http://jakubdr750.blogspot.com/p/bezpie ... lista.html

Nakiel twój cytal " strumień świetlny jest dwa razy mocniejszy od naszych np Xt-ków " rzekłbym kilka razy mocniejszy, ponieważ np w Varadero po przepaleniu 1 z żarówek i tak reflektor będzie świecił lepiej niż XTR. Powiedzmy szczerze XTR ma reflektor do dupy (ładny kształt ale skuteczność do dupy)i żadne zabiegi montaż żarówek super hiper nic mu nie pomoże.
Mario1969
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2016, 23:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Gajowy faktycznie to za dnia Viadro ma mocniejsze mijania (nawet 1 przepalone) niźli drogowe xt.
Znane z autopsji. Neguję jednak używanie świateł drogowych za dnia
Użytkowane Piaggio MP3 400,cm na kat. B Yamaha XT660X (małżonki), Honada Varadero XL1000V
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Mario1969 pisze: Neguję jednak używanie świateł drogowych za dnia
Jestem innego zdania bo XTR ma światła drogowe tylko z nazwy.
dyskusja na ten temat przypomina dyskusje nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi. Każdy na swój sposób radzi sobie jak może motocyklem z otaczającą go rzeczywistością drogową.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Ja również jestem przeciwny używaniu świateł drogowych szczególnie w motocyklach z dużym skokiem przedniej zawiechy (przy dynamicznym przyspieszaniu i zmianie biegów jeszcze bardziej oślepia). Chcesz zmień żarówkę na +120% więcej światła i bardziej białe ale z homologacją. Jestem motocyklistą ale denerwuje mnie jak widzę motocykle na drogowych w dzień.
Gajowy piszesz o słabej lampie w XT to rozumiem że jak mam samochód który ma fabryczne słabe reflektory lub ze starości zmatowione, to mam poruszać się na światłach drogowych bo jestem słabo widoczny? To może idźmy o krok dalej i nakazać jazdę tylko pojazdami czerwonymi bo są najbardziej widoczne i powodują najmniej wypadków.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Są jasne definicje świateł mijania I drogowych oraz przepisy KRD mówiące o ich zastosowaniu. Używanie świateł drogowych według własnego widzimisię oślepia jadących z naprzeciwka, jadących przed nami i krowy na poboczu. To takie super rozwiązanie w kategorii bezpieczeństwa jak wyprute wydechy. Tylko powinszować :)
Poziom ustawienia reflektora również jest zdefiniowany - to tak dla tych co lubią sobie tam pogmerać by być jeszcze bardziej widocznym vel bezpiecznym...
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

dobra, kończe wątek w tej sprawie bo nie można się dogadać widzę na tym forum, życze wszystkim udanej jazdy, bezwypadkowej i oczywiście 50km/h w mieście i 90 poza miastem i ani km/h więcej bo nie wolno tak jak świateł drogowych też nie wolno, czarnymi motocyklami w czarnym ubraniu bez kamizelki bo po co ..
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 9:28 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel
Posty: 248
Rejestracja: 21 paź 2015, 7:04
Lokalizacja: Kraków

gajowy, relax i chill :-) BTW Dyskusja to pole do wymiany doświadczeń ;-) Z mojej bańki: drogowych używam gdy jest ciemno i nic nie widzę. Bywa, że włączam je tylko na chwilę, by zobaczyć co jest. Doświadczenia głównie z jazdy autem. Na moto zdarzyło mi się pod wieczór jechać bardziej sporadycznie niż często. Światła mijania snopem światła nie powalają, ale też wiadome mi jest, że skierowane są za nisko (na stacji to wyskoczyło). Tak więc drogowe były częściej używane, by cokolwiek widzieć.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

gajowy pisze:czarnymi motocyklami w czarnym ubraniu bez kamizelki bo po co ..
Od zawsze mam czarne ubranie i czarny motor, wcześniej miałem też czarny kask, a kamizelkę ubrałem pewnie z raz na rajdzie pałuk, jakoś daję radę. Może ankietę załóż odnośnie świateł drogowych, wtedy będziesz miał odpowiedź kto jest za a kto przeciw. gajowy na forum dyskutujemy, każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii. Różnice w poglądach się zdarzają. Powinieneś wyluzować ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 2011, 23:22
Lokalizacja: Wawa - E

Zamiast smigać na długich polecam parę chińskich halogenów (dostałem od nakiela w gratisie- dzięki :) z alledrogo na diodach cree. Świecą w dzień jaśniej niż lampa główna a w nocy w lesie są niezastapione :mrgreen:
ODPOWIEDZ