Ciśnienie w oponach

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Arrasq na mitasach C21 :) ciąłem z prędkością światła, a w zwyczaju mam, że raczej nie marudzę. Także było spoko :) najważniejsze, że jestem w miarę przystojny.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Tył Mitas E-09, Przód Motoz Tractinator Desert. Zacząłem na ciśnieniu 2.0 w obu kołach. Na razie pierwsze próby w terenie i na asfalcie. Spróbuję z mniejszym ciśnieniem, pytanie o ile mniejszym? Co zalecają EnduroSapiens?

Crazyrider, jakie Ty ciśnienie utrzymujesz w takim samym zestawie u siebie?
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

Teren między 1,2 a 1,5.Niżej nie schodzę bo można szybko kapcia złapać,
Druga sprawa że MITAS przy obniżonym ciśnieniu będzie miał tylko większą powierzchnię styku opony z podłożem.Kostka i tak nie będzie trzymać na krawędzi koleiny bo jest za twarda :->
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zacznij od półtora bara z tyłu.. szkoda, że szerokość 130 :) ... 140 też wchodzi :)
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Dzięki za sugestie, sprawdzę.
kosmal1098 pisze:Niżej nie schodzę bo można szybko kapcia złapać
Kosmal właśnie tego się obawiam :)
Herflick pisze:że szerokość 130 ... 140 też wchodzi
Rzeczywiście wygląda jak rowerowa jak to zgodnie stwierdziliście z Panciem. Kupiłem 130 ze względu, że tańsza od 140stki. Tyle. Ale tak czy siak wygląda pięknie na czarnej feldze :lol:
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Pablo na malym cisnieniu sie pieknie jezdzi!! Tylko nie za dlugo, bo wytrzesz zabki na rawce i bedziesz wentyle zrywac. Ja wczesniej jezdzilem na 1,2 z tylu i bylo fajnie do czasu. Teraz mniej jak 1,4 nie schodze.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

pancio pisze:bo wytrzesz zabki na rawce
Ziomuś, jakie ząbki i co to rawka? :)
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

Ziomuś, jakie ząbki i co to rawka? :)
Nie wiem czy żartujesz :shock: ,ale co mi tam... ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Dokladnie te kosmal. Te zabki trzymaja opone zeby sie nie obracala po rawce. Kiedys pojechalem w teren bylo trroche gorek piochu itd dzidowania co nie miara. Jazda na mniejszym cisnieniu sprawiala wiecej frajdy i tak zerwalem dwa wentyle i wracalem 20 kilosow z krzakami i sianem w oponie.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

MarqSz pisze:Jest patent na to:
Tak ale sprawdza się tylko w crossach przy ciśnieniu 0,5-0,8atm.
W XT koło by biło na potęgę a przy dużym ciśnieniu i prędkościach duże ryzyko przetarcia dętki od tego zacisku :-/
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Wojtek pisze:W XT koło by biło na potęgę
tato a jak by założyć dwa trzymaki po przeciwnej stronie?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Z reguły montuje się po przeciwnej stronie wentyla, ale pomysł wart sprawdzenia :-)
XT w felgach dziur przecież jeszcze nie ma, tylko będzie masakra przy zakładaniu :-/
Awatar użytkownika
deny
Posty: 67
Rejestracja: 26 sie 2014, 12:12
Lokalizacja: Katowice

Up up.
Odkopuje temat.

Jak z tym ciśnieniem , ja ciągle czuje ze mi opony "pływaja" przy ciśn po 2 atm.

Przod hidenau tył dunlop mutant.

Dzis zczytalem wartości z opon i jest 36 i 42 PSI cold co daje 2.48 przód i 2.90 bar tył.

Strasznie dużo ale wydaje mi się ze może być ok - musze sprawdzić.

Jak odnieść to do instrukcji bo nie mam akurat pod ręką.
Wydech tłucze w ucho jak lokomotywa - napędzana singlem - to właśnie Yadwiga.

Dyndyryndryndyn - jednocylindrowy młyn :)
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Ja mogę odnieść do praktyki, to się zdarza :-P Wbij 4 spóść do zera i jeszcze raz do normy, może podziałać.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
ODPOWIEDZ