Yamaha Tenere 700

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Moim zdaniem absolutne minimum w wersji podstawowej tak szumnie zapowiadanego motocykla z taką legendą co do nazwy i ze względu na na prawdę dobrego poprzednika czyli xt660z to możliwość odłączenia ABS w czasie jazdy oraz masa nie przekraczająca na mokro 190kg. I to powinno kosztować 35 tyś realnie. Z regulacją zawieszenia elektroniczną i zmianą trybu enduro/road jako opcją powinno kosztować max 42 tyś. Wtedy Tenera byłaby tańsza +- o 10-15 tyś od GS 850 i ja bym ją kupił mimo tych prawie 20km mniej i gorszych zawieszeń. O tej elektronice wiem co piszę, bo mam w GS teraz - nie wyobrażam sobie dziś, że zjeżdżam z asfaltu, zatrzymuję się, klikam 3 minuty by odłączyć ABS i zmienić inne ustawienia i dopiero jadę. W BMW robię to w 30 sekund jadąc. Żeby nie było, że jestem zupełnie na nie, to podoba mi się wygląd, mimo, że wtórny trochę, fajnie się siedzi i stoi też. Czekam aż będzie w salonach - podobno od lipca i na pewno zapiszę się na jazdy testowe - może mnie zaskoczy jednak bardziej niż do tej pory. Aha, cena w salonach ma zaczynać się od 42 czy 43 tyś, owe 40999 ze zdjęcia to cena w przedsprzedaży jeśli zamówimy kota w worku już dziś.
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

pawulon182 pisze:Ten motocykl w założeniu ma być takim wozidłem przez cąły świat i subkontynent a Wy szukacie słodkich pierdów ESP, ESA, sresa, mapy zapłonów etc. Skoro to ma być bezpośrednia kontynuacja 660 a w dalszych genach i 600 i 500 to z załozenia nie będzie miała wodotrysków. Za to sie nie ma co popsuć bo tego tam nie ma, szach mat ;) A na serio to i ja spodziewałem się czegoś więcej za tę cenę i nie mam tu na myśli wsteczenego biegu. Liczyłem na niska masę i mocne hamulce (ori z tereski wiele razy doprowadziły do pojawienia się brązowego pasa startowego w gaciach aż po szyję, jak załadowany przelatywałem skrzyżowanie z dżwiękiem dartych gaci...), sztywna konstrukcję i zawieszenie z większa ilością regulacji by sobie dopasować do trasy (spoko, wystarcza ręczne pokrętełka) oraz obciążenia.
Zgadzam się w zupełności :-). Poczekam 3-4 lata i kupię tanią używkę od wielbiciela elektroniki :-). Mam nadzieję, że do tej pory pozbędą się też ew. chorób wieku dziecięcego :-)
pozdrawiam trolik
Adam65
Posty: 11
Rejestracja: 16 lip 2017, 18:52
Lokalizacja: T Góry

po tylu latach testowania nie będzie chorób wieku dzieciecego to Japonia nie BMW ;-)
koper666
Posty: 110
Rejestracja: 19 sty 2018, 20:36
Lokalizacja: MIELEC

Też byłem na targach i trochę mnie tenerka rozczarowała oczywiście wygladowo, na tle ktm 790 wygla jak brzydkie kaczotko....
Yamaha XT660 R 2007r.
Honda Transalp XL700V ABS
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

"Wnikliwa" analiza filmów i zdjęć pacjenta i raczej plan sprzedaży tereski by zakupić t7 raczej odpada, przynajmniej na kilka lat. Jak wyżej pisąłem liczyłem na od nowa zaprojwktowae moto pod kątem bolączek poprzedniczki i ... ten tego no średnio to wygląda. Gdzieś z tyłu głowy pukał zmysł pająka "stary wyluzuj, oni po prostu odświerzą tereskę i wpakują tam silnik i zawieszenie usd a reszta zostanie sypnięta pudrem" i miał rację: to moto nie jest na nowo zaprojektowanym sprzętem a odświerzoną jak wczorajszy chleb w piecu wersją. Rama - niemalże ta sama rurowa z prawie takim samym prowadzeniem elementów i węzłów, czyli ciężka i podatna na skrzywienia przy większej przygodzie. Wahacz - niemalże taki sam jak w teresce więc dość cięzki (masa nieresorowana). USD przód to nieco odnowiony standart Yamahy zywcem wyjęty (+ drugi zacisk i tarczA) z WR/YZ z niewielkimi modami pod system hamulcowy, błotnik i osłony etc. Reszta to obudowa. Abs koniecnzy standart obecnie więc żadne WOW. Skłądana dźwignia zmiany biegów i hamulca nożnego...nieźle nieźle :) Ale wiadrem dziegciu to prowadzenie wydechu i pompa wody - wydech jak w moto szosowym, kolektory dołem i puszka na wysokości koła? Jak to w terenie ma wytrzymac piaskowanie piaskiem i kamienowanie kamieniami? Może przesadzam, ale czy oni tam zjeżdżjaą w teren wogóle? Jeśli gmole będa w zestawie to luz (wątpię), lecz jeśli nie to pompa wody znowu odkryta jak tyłek ministranta na zachrystii. Masakra. No nic, poczekamy na testy długodystansowe :)
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Adam65
Posty: 11
Rejestracja: 16 lip 2017, 18:52
Lokalizacja: T Góry

Faktycznie może wykończenie nie powala, w KTM-ie wyglada to wszystko lepiej, ale wg mnie KTM jest brzydki - mysle o tej lampie. Co do silnika w KTM-ie to moze lepiej sie nie wypowiadać , może bedzie lepiej miejmy nadzieję nie mówie o osiagach ale o trwałości - do tej pory to trwałość silników KTM to porażka. Zanim silnik Yamahy sie popsuje to w KTMie po 2 generalnych remontach. A ramy lekkie ale pekaja, wiem to od pracownika KTM-a i robia je nie w Austrii a w Chinach.
Panocek
Posty: 125
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Z uwagi, że sporo osób kupuje "terenowo turystyczne" motocykle do miejskiego lansu tudzież boją się zarysować 60kpln+ zabaweczkę, to nie dziwota jak Tenerka 700 jest po prostu MT07 stylizowana na "offroad"... no i w sumie jest

Choć zapewne "w rezerwie" jest wersja "adv", z większym bakiem i/lub innym wydechem, wkońcu od jakiegoś czasu to księgowi i marketing zajmują się projektowaniem :roll:
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

Widziałem i macałem, do zbiornika ok, reszta to jakaś zarwana kanapa, tył wybitnie nisko, prześwit marny, nic ciekawego nie ma no i kolejny sezon trzeba czekać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tyle bicia piany, czekania a wyszedł taki se SUV motocykowy.
ciastek329
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2018, 23:34
Lokalizacja: Kraków

Niestety zgadzam się ze zdaniem kolegi u góry.
Motocykl niby fajny ale nie wyjechałbym nim w teren gorszy od szutrów.
A do tego można mieć ciekawszy motocykl.
Wychodzi zatem, że moja Tenerka zostanie ze mną na długo ;)
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

ciastek329 pisze: Wychodzi zatem, że moja Tenerka zostanie ze mną na długo ;)
moja też :)
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

i moja :D
Jarosy
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2014, 22:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Mój XT660 R nadal zostaje ze mną a był juz kupiec Jednak nie ma sensu dokładać ponad 25 tys,zwłaszcza za tłumik który wyglada jak 💩 z chińskiego skutera...
Awatar użytkownika
Rut
Posty: 175
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Gdynia

Chciałem załatwić sztukę do testów na wiosenny zlot, ale powiedzieli, że będą mieli testówki dopiero we wrześniu. Obiecali udostępnić na jesienny zlot.
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

Rut pisze:Chciałem załatwić sztukę do testów na wiosenny zlot, ale powiedzieli, że będą mieli testówki dopiero we wrześniu. Obiecali udostępnić na jesienny zlot.
do testów w terenie? super, zobaczymy co jest warta i czy wróci w całości... :mrgreen:
ZORG
Posty: 40
Rejestracja: 20 lip 2017, 13:10
Lokalizacja: Zielona Góra

Dzisiaj na targach we Wrocławiu oglądałem nową Tenerę. Cóż motocykl robi wrażenie mniejszego niż 660tka. Tył faktycznie niski. Jakościowo wygląda to źle. Wystające szpetne śruby, wystający korek paliwa. Przewody elektryczne bez otuliny. Z tyłu osłona lampki już odpadała. Całość nie sprawia wrażenia solidnego ani dopracowanego. Osobiście jestem zły na Yamahę. Tyle zapowiedzi, oczekiwania, testów a tu wypuszczają jakąś niedoróbkę. Nie podają masy motocykla (to chyba tajne). Proponują zamówić w marcu a motocykl będzie w Polsce w październiku. No proszę. Szanujmy się. Na targi pojechałem obejrzeć trzy nowe turystyczne advenczery. Niestety Yamaha Tenere wypadła najgorzej. Nie wiem co będzie potem ale na razie ja ja sobie odpuszczam. Nie jest warta swojej ceny.
ODPOWIEDZ