Yamaha XT660 forum Strona Główna Yamaha XT660 forum
Polish XT riders

FAQFAQ  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  FAQRegulamin  RejestracjaPowitalnia  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co zrobiłem w swoim moto??
Autor Wiadomość
marider 

Motocykl: WR250xr/EX:XTx&DRZ400
Dołączył: 22 Paź 2012
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2019-03-28, 23:04   

Przeserwisowałem używany amortyzator skrętu Scotts który niedawno kupiłem wrce do offu, chyba nikt do niego wcześniej nie zaglądał - olej był gęsty, czarny i śmierdzący. Od dziś śmiga jak nowy. Teraz muszę wymodzić mocowanie, nowe kosztuje "jedyne" $280 ;)
 
     
KrisWrp 


Motocykl: xt660x
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2017
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-03-29, 18:18   

Dziś przymiarka płyty pod silnik. Docelowo pójdzie w kolor Moto.
 
     
Tommy


Motocykl: XT660Z
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2017
Skąd: Krosno
Wysłany: 2019-03-30, 19:06   

zmieniłem olej i uszczelniacze w lagach :mrgreen:
 
     
KrisWrp 


Motocykl: xt660x
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2017
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-03-31, 19:14   

wymieniłem płyn hamulcowy .

 
     
ZIBI 


Motocykl: XT660X '05, VZR 1800
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Lip 2012
Skąd: OSTROWIEC ŚW./W-WA
Wysłany: 2019-04-05, 15:31   

Sam ogarnąłem :
1. wymiana całego napędu DID VX2 i zębatki Supersprox.
2. wymiana uszczelniaczy lag (Ariete) i oleju.
3. wymiana oleju silnika pełen syntetyk.
_________________
XT660X RED BULL
 
     
Slav 

Motocykl: Yamaha XT660R
Dołączył: 05 Lis 2018
Skąd: ŁAZY
Wysłany: 2019-04-05, 19:06   

KrisWrp napisał/a:
Dziś przymiarka płyty pod silnik. Docelowo pójdzie w kolor Moto.
Obrazek

Widzę że spasowało jak trzeba, super :)
 
     
KrisWrp 


Motocykl: xt660x
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2017
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-04-05, 21:21   

Slav napisał/a:
KrisWrp napisał/a:
Dziś przymiarka płyty pod silnik. Docelowo pójdzie w kolor Moto.
Obrazek

Widzę że spasowało jak trzeba, super :)



Tak . Dobieram śruby i plyta do malowania . Dzięki
 
     
KrisWrp 


Motocykl: xt660x
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2017
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-04-07, 11:35   

Po dłubane wczoraj
 
     
med86 
SinglePistonPower


Motocykl: XT 660 X '07
Dołączył: 06 Mar 2017
Skąd: LU/PO
Wysłany: 2019-04-13, 19:39   

Kris gdzie nabyłeś te "gumy" ?
Jaką masz lampe i mocowanie rejestracji - podoba mi się ten zestaw chetnie bym wymienił na taki.

u

Obecie zdenontowana chłodnica i rozkminy jak ją zregenerować i w trakcie demontaż lag. Zmiana rur/ uszczelniaczy i oleju. Przy okazji pare spraw z lampą, dokręcanie latających śrubek no i serwis hamulca przedniego.

Narazie prace wstrzymane przez deszcz i zapieczoną na amen śrubę błotnika. Zawsze jedna dziwka psująca całą robote musi się trafić.... nie inaczej. :lol:


Cz. 2

Zapieczona śruba została nacieta brzeszczotem bo wyrobił się imbus - finalnie ustąpiła bo ciosie młotkiem i przecinakiem w kierunku obrotu.

Lagi zdemontowane. Jadą na wymiane rur ze wzgledu na odpryski po kamieniach i powstajace ogniska korozji w tych miejsach - niestety w strefie pracy uszczelniaczy.


_________________
"Jeśli nic nie poszło źle, jasne jest, że nie rozumiesz sytuacji" Zasady MR
 
     
Grzes_ext 


Motocykl: XT660X
Dołączył: 28 Lut 2019
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-16, 17:11   

Ok, od razu ostrzegam, że to będzie bardzo długi post z dużą ilością zdjęć... żeby nie było :-P

Także po tym jak na jesień ogarnałem XTXa i trochę pojeździłem, na wiosnę postanowiłem trochę go jeszcze dłubać i dopasować do siebie :-)

Na poczatek układ zasilania - wywalony snorkel, i wiercenie dziur w airboxie:
Tutaj jeszcze przed:

A tutaj już po

I druga strona

Zamonotwałem filtr DNA stage 1

Oraz DNA stage 2 - napis "For race use only" zasłonie jakąś naklejka ;-)

No i na koniec tego zamontowałem kev's fuel mod (kolega z pracy mi zrobił)


Chciałem bardzo mieć crash pady na ośkach ale trochę kosztują a dodatkowo kolega, u którego robię przy moto jest bardzo dobrym majsterkowiczem, więc ostatecznie kupiłem kółka od deskorolki za 30 zł na allegro, przetoczyliśmy ośki żeby pręt 8mm się zmieścił i prosta sprawa, pręt przez środek i nakrętki z teflonem - jedna strona na kleju.
Tył:



Z przodu była potrzeba dystansu ze względu na to, że wyjście ośki na lagach nie jest płaskie. Kolega dorobił tulejki i wygląda to tak:



Następny temat to kufer... w kazdym moto miałem i strasznie mi było ciezko bez niego. Kupiłem Kappa Garda (52L) - była lekka obawa czy nie będzie zbyt wielki, zbyt szeroki do tego moto ale jestem przyzwyczajony do takiej pojemności kufra i koniec, musi pasować :-)

Pierwsze przymiarki

Płytę trzeba było lekko dopasować do stelaża i metalowej płyty, które zamontowałem jesienią




Tutaj już zamontowana płyta


I kufer - okazało się, że wcale nie za duży :-D



Montaż gmoli GIVI - póki co zdemontowałem osłonę pod silnikiem ale karbonowa już się robi więc niedługo wymyślę jakiś patent żeby mogła być zamontowana płyta wraz z gmolami.


Stalowy oplot z tyłu - fajnie, że możńa teraz kupić końcówki z odpowiednim kątem i po prostu się to skręca. Po zmianie przewodu odczuwalna zmiana w pracy hamulca.


Strasznie wkurza mnie kat dzwigni tylnego hamulca - chcę żeby była niżej więc śruba od regulacji w dół na maksa i podcięcie tak żeby się dało skręcić ile to możliwe

Po tej operacji pojawił się problem z czujniekim bo światło hamowania świeciło siecąły czas, wiec prosty patent na szybko na wydłużenie sprężynki. Ale i tak niedługo będę grzął i wyginał bo jeszcze chcę niżej.

Osłony łańucha nie miałem a ciężko znaleźć używkę więc trzeba było dorobić - kawałek blachy, kilka pomiarów i ciach + folia karbon :)

I tak 22 marca moto wróciło do domu :-)

Jeździ mi się super - żonie zresztą też. Byłem bardzo ciekaw jej opini bo ostatnie na czym jeźdizła to bandit 600 a potem miała półtorej roku przerwy od moto z racji ciąży ( chociaż kilka razy jako pasażer jeździła ;-) ). Powiedziałą mi , że bardzo fajny i wesoły motorek i na pewno będzie nim jeździć. Bardzo mnie to ucieszyło bo z 3 motocykli obecnie zrobił nam się tylko jeden, którym się dzielimy i to właśnie XTX - dzieciaki potrafią zamieszać :-D
Żona szczęśliwa a ja jeszcze bardziej bo XTXem świetnie lata się na kole, super balans i bardzo dobrze wyczuwalny balance point - daje mega frajdę :mrgreen:
Gdzieś do dwóch tygodni jadę zrobić jeszcze kilka pierdółek więc jeszcze coś tutaj napiszę :)
Aaaaaaaaa i zmieniłem olej ale kurde jakoś nie strzeliłem wtedy żadnej fotki :oops:
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
 
     
KrisWrp 


Motocykl: xt660x
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2017
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-04-17, 05:07   

E ladna robota . Kufer wygląda ok . Jak byś zrezygnował z gmoli to chętnie odkupie.
 
     
med86 
SinglePistonPower


Motocykl: XT 660 X '07
Dołączył: 06 Mar 2017
Skąd: LU/PO
Wysłany: 2019-04-19, 13:48   

Lagi zrobione - nowe rury/ uszczelniacze / olej. Kontrola częsci wewnątrz nie wykazała niczego niepokojacego.

Chlodnica założona bez żadnych prób uszczelniania tych pocacych się miejsc, plyn wymieniony - jeżdżę obserwuje ;)

Wymieniona rolka łańcucha dół. Gość na OLX dotacza za 50 PLN do kilku modeli. Wziąlem na próbe - spasowaba jak orginał.

Jeszcze wrzuce nowe oponki i mam to.









_________________
"Jeśli nic nie poszło źle, jasne jest, że nie rozumiesz sytuacji" Zasady MR
 
     
pawulon182 

Motocykl: xt 660 z tenere
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-04-23, 11:23   

No to i ja sie pochwalę: w te świąteczne dni zamiast obzerać się jajami zrobiłem serwis tylnego zawieszenia. Ciekawe fakty: tereska bez absu ma w tylnym amortyzatorze na trzpieniu tłoka założony dziwny dystans zmniejszający jego skok. Po wyjęciu sprężyny i sprawdzeniu "na sucho" skoku wahacza wyszło, że ten dystans obniża skok, w sensie nie pozwala na pełne ugięcie wahacza o ok 3-4 cm do góry. daje nam to skok nie 200 a ok 160mm co jest dośc specyficzne...Próby bez sprężyny wykazały, że ten ogranicznik nie jest potrzebny, bo przy pełnym ugięciu koło nie haczy o nic...Druga niespodzianka to testy kości kiwki wahacza, a dokładnie najkrótsze dostępne kości podnoszące moto o ok 7-8 cm. Po założeniu tychże i testach wyszło, że owszem moto stoi o wiele wyżej (centralka nie ogarnia, nogi dość podobnie...) lecz zmienia się również przełożenie długości suwu dampera do skoku wahacza i skraca się skok o 1 cm, czyli wychodzi ok 190mm skoku. Bardzo utwardza się równiez charakterystyka zawieszenia, co pozwala na większa harce w terenie :) Dla chcących wyjąć tylny amortyzator wskazówka: górna śruba nie wyjdzie bez zdemontowania wydechu, a dokładnie "portek" za rurami kolektora co robią 2w1...masakra.
https://drive.google.com/open?id=1o3AKVwxYSf2m7m1q9NpsHF4kyw87kvVp
https://drive.google.com/open?id=1jo_pBjnHnVP5rEApIO14r73EOv5cny1O
https://drive.google.com/open?id=1y9g4jcYdabBtHTVswxcB2Sli5uIUap1T
_________________
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
 
     
trolik

Motocykl: F650gs, XT660Z 2016
Dołączył: 24 Kwi 2016
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2019-04-24, 18:27   

W jakim stanie był amortyzator i przy jakim przebiegu? Jaj mam 55k przejechane i tez zastanawiam sie nad serwisem...
pozdrawiam trolik
 
     
marider 

Motocykl: WR250xr/EX:XTx&DRZ400
Dołączył: 22 Paź 2012
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2019-04-24, 21:40   

1 - kupiłem sprężyny Ohlinsa na przód i Eibacha na tył, przyjdą uszczelniacze to ulepszę zawieszenie w WR'ce.
2 - znacie kogoś kto może zaprojektować/wyrzeźbić na CNC lub frezarce mocowanie pod amortyzator Scotts (submount) pod kierownicę 35mm (Easton EXP EA70) oraz do tego mocowanie na główkę ramy? Chodzi mi po głowie takie coś: https://tinyurl.com/yyboweal (mam takie mocowanie od gsxr na wzór, do obmacania i zapasową górną półkę od wrki do pomiarów).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM


Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14