Yamaha XT660 forum Strona Główna Yamaha XT660 forum
Polish XT riders

FAQFAQ  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  FAQRegulamin  RejestracjaPowitalnia  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pęknięcia na ramie
Autor Wiadomość
Rokkor

Motocykl: XTX,Fz6,TE 610E*
Dołączył: 27 Paź 2017
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-01, 12:42   Pęknięcia na ramie

Witam czy pekniecia na ramie w xt to jakaś norma czy pojawiają się w sztukach które leżały mocniej ? W moim przypadku popękał lakier na spawach ramy i nie wiem czy nie jest to coś grubszego a przeglądając różne aukcje natrafiłem na kilka sztuk które miały spękany lakier na spawach w tych samych miejscach jak w moim przypadku. Może ktoś mądrzejszy sie wypowie w tym temacie. Przy okazji badania motocykla wpadły mi w oko też ograniczniki dolnej półki które są jakby zaokrąglone ale idealnie dolegają przy maksymalnym skręcie do powierzchni ramy i tutaj znowu przeglądając zjeciach czy filmiki w moto z aluminiowym wahaczem (polift) tak zaokrąglone ograniczniki pojawiają się mocniej lub bardzie wyżłobione co ciekawe w starszych wersjach (przedlift) ograniczniki te są idealnie proste bez wyżłobień.
Motocykl to xtx 2008r a poniżej dodaje zdjęcia pęknięć i ograniczników
https://tufotki.pl/xt2D3
 
     
ZIBI 


Motocykl: XT660X '05, VZR 1800
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Lip 2012
Skąd: OSTROWIEC ŚW./W-WA
Wysłany: 2019-07-01, 20:38   

Ograniczniki ewidentnie uszkodzone na pewno była jakaś gleba.
Co do pęknięć to może tylko lakier ale ruda nie powinna się pojawiać tam.
_________________
XT660X RED BULL
 
     
Makro99 


Motocykl: Yamaha XT660X 05
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Kwi 2018
Skąd: Brzesko
Wysłany: 2019-07-01, 21:55   

U mnie też były takie odpryski na spawach a moto było mierzone i wyszło ze jest proste :) tak ze jak nie ściąga to git. Pozatym na moje oko to spawy nie popękane ;-) byłem też oglądać moto to praktycznie jednego ogranicznika nie było w połowie a grubość lakieru była fabryczna jest to aluminium więc moze też być to tego efekt jest ono bardziej plastyczne od stali
_________________
"Zakładasz przeloty i cieszysz się dźwiękiem, wyższą mocą w dolnym zakresie obrotów i mniejszą prędkością maksymalną i olewasz wpływ na zawory i inne pierdoły jednym słowem cieszysz się życiem" by Bonzo
 
     
Rokkor

Motocykl: XTX,Fz6,TE 610E*
Dołączył: 27 Paź 2017
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-02, 12:32   

No właśnie to tylko pęknięcia lakieru ale przy glebie któregoś z poprzednich właścicieli widać że rama troche popracowała na spawach i teraz zamiast cieszyć się jazdą to myślę czy aby nie kupiłem gruzowiska. Przy okazji, czy można dowiedzieć się jakoś o historii napraw jeśli moto było kupione z polskiego salonu ?
 
     
Herflick 
ajednakumi


Motocykl: TXC310R, XT660R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-02, 14:10   

Do spawanej ramy mało kto Ci się przyzna.
W Gruzji mieliśmy mistrza (bez nazwisk ;>) który ze 100km z pękniętą ramą przejechał i żyje :) .
Motór też żyje! :)
_________________
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
 
 
     
pawulon182 

Motocykl: xt 660 z tenere
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2019-07-03, 19:45   

Elementy z alu w xt są ewidentnie "gównolitowe" (zabierak?) przez co wystarczy kilkanaście/dziesiąt razy nieco mocniej skręcić kierownicą aż do oporu by wyklepać ograniczniki niczym tyłek Sashy Gray. Pękanie farby na spawach to efekt pracy stalowej ramy przestrzennej przy różnych warunkach użytkowania, a jeśli moto miało wątpliwą przyjemność kontaktu z powietrzem pełnym soli (UK/GB) to już wogóle. Btywa, że niewłaściwe mocowanie silnika w ramie (za słabe dokręcenie śrub mocujących) powoduje nadmierne drgania ale to margines.
Reasumując - jak wyżej: jeśli moto jedzie prosto na luzie i puszczonej kierownicy, jeśli nie ma różnicy między braniem zakrętów w lewo i prawo (zajazd tyłem do wewnątrz lub wyjazd na zewnątrz) to moto z dużym prawdopodobieństwem jest proste jak Mocarny Ferguson w knajpie go-go. Pokazać? (sic!)
_________________
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
 
     
Rokkor

Motocykl: XTX,Fz6,TE 610E*
Dołączył: 27 Paź 2017
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-04, 15:08   

pawulon182 Dzięki za odpowiedź podniosłeś mnie troche na duchu. Tak sobie oglądałem na spokojnie xtk'a i doszedłem do wniosku że moto miało mocniejszą glebe na prawą strone i uderzyło o coś wydechem przez co wykrzywiło się mocowanie tłumika przy ramie (pod rączkami pasażera) i przy okazji uderzenia popracowała troche rama co dało efekt popękanego lakieru, A co do ograniczników to przyjmę twoją teorie ;)
 
     
Flaw 
Administrator
Michał


Motocykl: był X jest R
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-07-08, 15:39   

U mnie też są takie pęknięcia lakieru na spawach.
Osobiście się tym nie przejmuję to tylko kosmetyka.
_________________
h e d o n i z m
 
 
     
motomaciej 
motomaciej

Motocykl: XT660Z Tenere
Dołączył: 30 Cze 2019
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-07-08, 19:21   

Mysle, ze rama moze popekac rowniez w wyniku skokow - nie koniecznie motocykl musial lezec.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM


Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15