XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

czy ktoś mógł by mi pomóc ?? zdjęcie góry silnika xt 660

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
kamil661
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2010, 7:24
Lokalizacja: olecko
Kontakt:

witam szanowne grono ;;; potrzebował bym zdjęcia góry silnika xt 660 obojętne X/R wstawiam właśnie taki silnik i mam problem z przewodem który wychodzi z głowicy między kolankami (przewód metalowy od smarowania ) w starszych modelach 660 jeszce na gaznikach są dwa wejście i wyjście a tu dostawili trzeci nie wiem czy jest to odpowietrzenie czy dodatkowy odpływ ??? może któryś z kolegów będzie robić sam przegląd motocykla i zdejmie zbiornik paliwa ;;;;fotka może być zrobiona z telefonu
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez kamil661, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Chodzi Ci o rurkę między kolektorami wydechowymi :?:
Jeżeli tak to zakorkuj ją i tyle :-/
To jest rurka doprowadzająca powietrze do spalin, aby się dokładniej spaliły w katalizatorze.
Dopływ sterowany jest specjalnym elektrozaworem a sygnał pochodzi z komputera pokładowego ;-)
Powiedz jak rozwiążesz sprawę elektryki w tym moto :?:
Awatar użytkownika
kamil661
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2010, 7:24
Lokalizacja: olecko
Kontakt:

sprawa elektryki jest prosta ;) kupiłem komplet ze wszystkim czujniki wiązka itp mam nawet kolanka których oczywiście nie zaamontuje bo bym wyszedł na bukieta ;;przynajmniej tak myśle chce zrobić to tak żeby było widac jak naj mniej przeróbek wiązke można dowolnie przedłużyć jeśli chodzi o czujniki do modułu nie bede lazł i tam gdzie wyjdzie tam bede musiał wygospodarowac miejsce ;)

[ Dodano: 2010-12-19, 16:28 ]
sprawa ma się gorzej co do mocowań silnika i położenia wałka zdawczego jesze nie mierzyłem dokładnie więc moge jak narazie powiedziec że z wałkiem , a raczej ustawieniem sie jakoś wyjdzie mocowania silnika nie pasują w ogóle wszystkie musze zrobić od podstaw plusem jest to że silnik xtx 660 jest mniej wysunięty w strone osi wahacza czyli bedzie więcej miejsca na prawidłowe ustawienie go w sumie i tak oś wahacza jest wyznacznikiem umiejscowienia silnika i oby w tym położeniu zgadzał mi sie wałek zdawczy jak tak nie bedzie to wpadłem w kaanał , ale mimo to wiem że to zrobie

[ Dodano: 2010-12-19, 16:31 ]
a co do rurki to bardzo dziękuje za informacje zaślepie ją i po sprawie

[ Dodano: 2010-12-19, 16:34 ]
najtrudniejsze moim zdaniem bedą dwie rzeczy
1 zrobienie króćca od wtrysku do airboxu
2 wstawienie pompy paliwa do plastikowego zbiornika acerbisa
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ważny jest czujnik temp. zasysanego powietrza- od jego wskazań zależy skład mieszanki :!:
Zakładasz oryginalny airbox? Tam są te najważniejsze dla silnika- ww. i ciśnienia atm.
A co z pompą paliwa? Założysz cały zbiornik :?:
Licznik też masz :?:
Czujnik podstawki bocznej w razie, czego wystarczy zmostkować na krótko.
Czujnik gleby- przechyłu moto- można założyć gdziekolwiek.
Powodzenia
Awatar użytkownika
kamil661
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2010, 7:24
Lokalizacja: olecko
Kontakt:

licznik przełączniki wszysko mam
czujnik w airboxie jest chyba jeden patrze na fiszkach to widze jeden jego umiejscowienie może sprawic nieco kłopotu

[ Dodano: 2010-12-19, 16:44 ]
nie chce wstawiać zbiornika od xtx -a bede kombinować z moim plastikowym acerbisem
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Jeżeli mam być szczery to szkoda, że nie wstawiasz do TTR600 to jest dopiero fajne moto :!:
Zawieszenie w pełni regulowane, niska waga i do tego silnik od XT660 to by była rewelacja :!: :!: :!:
Do pompy użyj grubszej uszczelki- oringa. Może będzie trzymać, ja miałem problem z wyciekiem między pompą a zbiornikiem.
Jak coś to pytaj, chętnie pomogę- „kto pyta nie błądzi”

PS Te durnie z Yamahy powinni brać wzór do budowy XT660 z TTR600 a nie z XT600 :-(
No, ale co zrobić jak teraz księgowi konstruują motocykle :shock:
Awatar użytkownika
kamil661
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2010, 7:24
Lokalizacja: olecko
Kontakt:

TTR jest na prwade oki , może w przyszłości zrobie coś takiego jak narazie buda pochodzi od xt-ka ;;;w tylnym zawieszeniu u mnie siedzi nowiutki OHLINS działa idealnie przód myślalem żby cos wstawić ale to powoli robi sie nie opłacalne i tak sumując wszystko to bym miał wersje xt-R ;;;ale ja lubię to co robie i z tego czerpie satysfakcje że zrobiłem coś lepi niż konstruktor ;;bo wychodzi na to że 20 kilogramów spadnie w odniesieniu co do xt-R
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja już się nagrzebałem w motocyklach za PRL-u.
Teraz mam do obsługi oprócz moich dwóch moto jeszcze dwa moich chłopaków :-/
Sami trochę grzebią, ale beze mnie się na razie przynajmniej nie obędą. :-/
Na razie przerobiłem mojego XT660X na R-kę , dorobiłem płytę pod silnik i parę innych drobiazgów. Tak jak piszesz trzeba z tego czerpać przyjemność i kochać swoje motocykle. Coś w tym jest, bo jak mój starszy Łukasz jeździł na Derbi Sendzie DRD już 70-ce to nic do niej nie „czuł”- bez przerwy mu było za mało i też bez przerwy się psuła :-x
Teraz na niej jeździ młodszy Tomek - dba o nią i jest Ok :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3301
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Wojtek pisze:Ważny jest czujnik temp. zasysanego powietrza- od jego wskazań zależy skład mieszanki :!:
Wojtek czy to chodzi o czujnik z którego jest odczyt w ECU pod nr 05: Temperatura powietrza wlotowego (w stopniach Celsjusza) ??? Jeśli tak to czy to się może objawić błędem nr 14 ?? -> : Błąd kanału wlotowego powietrza - tryb diagnostyczny (03)

Kamil661 - Po co Ci zdjęcie skoro wszystko jest na fiszkach w dokładnym service manualu?
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Bajros pisze:ECU pod nr 05: Temperatura powietrza wlotowego (w stopniach Celsjusza) ???
Tak to ten pomiar. Z odczytu tej temp. ECU ustawia "ssanie" przy odpalaniu zimnego silnika - im niższa temp. wskazania tym bogatsza mieszanka. Są takie oszukiwacze- potencjometr zmieniający odczyt- tyle że to oszukuje na całym zakresie obrotów silnika.
Bajros pisze:nr 14 ?? -> : Błąd kanału wlotowego powietrza - tryb diagnostyczny (03)
Tu raczej chodzi o ciśnienie a właściwie podciśnienie- np brudny filtr powietrza ;-)
Awatar użytkownika
kamil661
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2010, 7:24
Lokalizacja: olecko
Kontakt:

ściagałem manuala i za bardzo nie zobaczyłem na nim gdzie wychodzi ta rurka , kolega napisał że ta rurka ma doprowadzic powietrze do spalin żeby sie dokładniej spaliły i jest sterowane elektro zaworem czy jak zaslepie rurke i odłącze sterowanie zaworu nie wyskoczy mi błąd ?? w sumie to nie przypominam sobie żadnego zaworu ani wtyczki do niego kupując silnik skompletowałem całą instalacje i podłączyłem baterie wszystko działało ;)

[ Dodano: 2011-01-02, 20:57 ]
jest zawur ale nie jest sterowany elektrycznie ;) fakt nie przejżałem dokładnie fiszek
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Na bank jest sterowany z ECU dwoma kablami (red/white i brown/red).
Nawet jak robisz test ECU -trzecia część-nr 48 to cewka tego zaworu chyba jest testowana- aktywowana 5 razy :-/
Na schemacie elektrycznym występuje pod poz.26-air iduction system solenoid (elektromagnetyczny system ind. powietrza)
Ale braku podłączenia komputer nie powinien widzieć :-D
Powodzenia
PS Jak z pasowaniem silnika w ramę, jak możesz to rób dokładne zdjęcia, co i jak przerobiłeś.
Jak Ci wszystko wyjdzie OK to się zastanowię nad taką przekładką, ale do TTR.
Awatar użytkownika
kamil661
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2010, 7:24
Lokalizacja: olecko
Kontakt:

oki , jak już sie zabiore to po wrzucam zdjecia ;) jak narazie mam kilka zabytków do zrobienia

[ Dodano: 2011-01-03, 21:47 ]
właśnie do ttr to myśle że bedzie najlepsza opcja bo wstawiałem starszą 660 do xt i na prawde było czuc różnicę teraz ta opcja też nie bedzie zła allle alle
ODPOWIEDZ