Hmm wszyscy piszecie o E-09 a co powiecie o E-08?
Ja 2-3 tys km robię miesięcznie więc nie stać mnie na nowe opony co 2 miesiące!!!
jeżdżę 80 % on reszta lekki off .
Głównie chodzi o zużycie.
P.S. Wydam max 550 zł na komplet.
Opony XTX/XTR
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Na deszczu śliskie, podobnie jak E-07. Guma twarda i trwała, na suchym ma dobrą przyczepność.
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
toudi czyli mogę liczyć że na E-08 zrobię sporo tyś?
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Ponad 20tys km to nie będzie problem dla tej opony, jednak musisz sobie zadać pytanie czy chcesz żeby przez te 20 tys km mieć MEGA stracha podczas deszczu.
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Hmm może i masz rację ale raczej mało kto pałuje podczas deszczu i większość stara się jeździć ostrożnie. Jak pisałem ja w sezonie robię przebiegi 2-3 tyś na miesiąc i muszę się liczyć z kosztami eksploatacji. Ale dzięki za rade.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Ostrożność tak, ale strach czy przy 50km/h w lekkim łuku nie wylądujesz na poboczy bądź przeciwległym pasie to drugie. Ja się z tym pogodziłem ponieważ właśnie mnie nie stać na lepsze oponki.
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Tak sobie czytam... I chyba muszę wtrącić tutaj swoje skromne zdanie, więc tak:mik1046 pisze:Hmm może i masz rację ale raczej mało kto pałuje podczas deszczu i większość stara się jeździć ostrożnie. Jak pisałem ja w sezonie robię przebiegi 2-3 tyś na miesiąc i muszę się liczyć z kosztami eksploatacji. Ale dzięki za rade.
Kamil właśnie biorąc pod uwagę Twoje misięczne przebiegi to zainwestowałbym właśnie w dobre opony, które pozwolą pewnie i bezpiecznie te kilometry pokonać. Bez strachu o glębę i czy czasem na jakimś zakręcie nie położysz moto bo naprzykład przód ucieknie.
I napewno zaoszczędzona kwota na oponach nie pokryje naprawy moto o ile to skończy się tylko naprawą.
Naturalnie cena jest ważna, ale w tym przypadku decydować powinny przedewszystkim parametry opon i opinie ich użytkowników.
Ale to moje zdanie i może się nie znam...
Jak chcesz dobre i pewne opony 50/50 to polecam Metzelera Sahara 3 - przy spokojnej jezdzie przód zrobi jakieś 15000-18000km, tył ok 12000-15000. Na mokrym zachowują się bardzo pewnie w porównaniu do innych podobnych opon. Tylko cena ok 650 - 700 kpl nie zachęca, ale wytłumaczenie dla tego czynnika już omówiłem powyżej.
Przy założeniach 20 lekki teren - 80 trasa to nie bawiłbym się w jakiekolwiek opony kostkowe tylko w opony typu np w Metzeler Tourance itp... Na tych oponach masz na czarnym przedewszystkim bezpieczeństwo = przyczepność ( także na moktrym ) dodatkowo komfort jazdy jest także o wiele większy, są o wiele cichsze i na kierownicy nie masz drgań jakie powstają przy oponach kostkowych co w dłuższych trasach może denerwować, a o zużyciu już nie wspominam bo to oczywiste.
pozdr.
ja założyłem jakiś miesiąc temu Mitasy E-07. Zrobiłem na nich do tej pory około 500km w błocie, na szutrach, na łąkach i na asfalcie w słońcu i w deszczu. Nie powiem złego słowa. Wręcz odwrotnie. Zajefajna oponka i w rewelacyjnej cenie. Jak pada deszcz i jest ślisko trzeba po prostu zwolnić. XTek daje radość z jazdy z każdą prędkością, nie trzeba zapierdzielać
Kumpel jeździ na E-07 od zawsze, zjeździł już kilka kompletów. W zeszłym roku zrobił na nich ponad 20000km jak był w Ułan Bator na XT600 i wymieniając na nowe przed kolejną trasą na tych jeszcze był bieżnik. Jego XTek ma już ponad 120000km. :D
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=615699
http://www.advrider.com/forums/showthre ... ight=yeuop
Kumpel jeździ na E-07 od zawsze, zjeździł już kilka kompletów. W zeszłym roku zrobił na nich ponad 20000km jak był w Ułan Bator na XT600 i wymieniając na nowe przed kolejną trasą na tych jeszcze był bieżnik. Jego XTek ma już ponad 120000km. :D
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=615699
http://www.advrider.com/forums/showthre ... ight=yeuop
Ja już dokonałem zakupu miałem brać mitasy E-08 ale trafiły się bridgestone trial wing 48. I te kupiłem. jak się będą sprawowały to dopiero napiszę za parę miesięcy. Szkoda WAC że wcześniej nie napisałeś ale już po ptokach.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
nie ma co żałować. gumy na pewno masz super jak je zedrzesz to kupisz tańsze, może E-07. Jak ktoś jeździ z głową to na każdej gumie polata. Ja miałem kiedyś w Trampku Continentale i wcale nie uważam żeby były lepsze od Mitasów (a dwa razy droższe). Nie przekraczam 120km/h i dla mnie e-07 jest to super guma do wszystkiego.
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Pytanie do mających większe doświadczenie w terenie:
Co mi da zmiana tylnego kapcia na szerszy? Chciałbym zmienić Mitasa E09 130/80/17 na 140/80/17.
Ma sens taka zmiana?
Daje to jakieś odczuwalne efekty?
Jaka jest różnica w błocie na szerszym , a jaka w piachu?
Na piach lepsza szersza guma do Jadźki czy węższa?
A co z przodem?
Co mi da zmiana tylnego kapcia na szerszy? Chciałbym zmienić Mitasa E09 130/80/17 na 140/80/17.
Ma sens taka zmiana?
Daje to jakieś odczuwalne efekty?
Jaka jest różnica w błocie na szerszym , a jaka w piachu?
Na piach lepsza szersza guma do Jadźki czy węższa?
A co z przodem?
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
wg moich odczuć w piachu sypkim lepiej wybierała szersza E09, w błocie.. nie wiem nie potrafię tego określić, błoto to błoto chociaż na chłopski rozum powinno być lepiej
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Dzięki Herflick Czekam na kolejne sugestie. Tomi, Wojtek.....
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej