łańcuch ociera o wahacz

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

Witam wszystkich.

Wydawało mi się, że mądry jestem :-) ale to mnie przerosło.
Mianowicie łańcuch ociera mi o wahacz jeszcze przed ślizgiem.
Wymieniłem napęd, ustawiłem luz łańcucha (aż instrukcję przeczytałem) i... i gdzieś podczas jazdy uderza o wahacz. Zawieszenie z tyłu mam ustawione na 2 od pozycji najmiększej.
Instrukcja mówi, by łańcuch naciągnąć na centralce i aby podczas naciągania napinacz nie dotykał łańcucha? po podniesieniu moto na prowizorycznej centralce nie ma opcji by łańcuch nie dotykał napinacza. Jeśli zrobię luz 40-55mm to będę miał zrysowany cały wahacz (już mam). Ślizgu nie wymieniałem jeszcze bo wydaje się być dobry, poza tym... nie ma go tak czy siak w miejscu gdzie mi ociera.

Strasznie to dziwne, jakieś rady? najgorsze jest to, że jak kupiłem moto, to problemu nie było. Jak zacząłem się bawić luzem łańcucha ponieważ wymagał już wymiany, problem się pojawił i mam wrażenie że jest do dziś. Muszę zamalować starty wahacz i zobaczyć czy zetrze farbę aczkolwiek, wydaje mi się, że tak.

Z góry dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3182
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

mikgar może zrób zdjęcie i wklej będzie łatwiej coś powiedzieć.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Naciąg łańcucha sprawdzasz na stojącym normalnie na kołach moto.
i faktycznie zrób kilka fotek, bo to co piszesz jest ........ :shock:
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

Wojtek pisze:Naciąg łańcucha sprawdzasz na stojącym normalnie na kołach moto.
i faktycznie zrób kilka fotek, bo to co piszesz jest ........ :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Witaj mikgar
musisz chyba zrzucić parę kilo bo Ci łańcuch ociera!

Od dawna latasz na XT?, jakieś inne doświadczenia posiadasz. Skąd jesteś i jak masz na imię.
Takie rzeczy w dziale
Przywitaj się
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

arkadius0 pisze:Witaj mikgar
musisz chyba zrzucić parę kilo bo Ci łańcuch ociera!

Od dawna latasz na XT?, jakieś inne doświadczenia posiadasz. Skąd jesteś i jak masz na imię.
Takie rzeczy w dziale
Przywitaj się
Proszę Cię :-) ważę lekko ponad 70kg :-)
Na XT latam sezon, motocykl zakupiłem dla spróbowania po Tigerze 1050 którego skasowałem :-( nie wspominam o chwilowym jeszcze romansie z SV650.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

mikgar, nie wiem kto tłumaczył tą instrukcję, ale w twoim moto centralnej podpórki to ja nie widzę :roll:
Boczną za to masz.
Tak czy siak ja ustawiam zawsze na stojącym nie obciążonym moto, co faktycznie nie wiele zmienia w pomiarze w stosunku do podpartego na bocznej.

Tu raczej potrzeba opinii kogoś kto ma alu wahacz- bo to mi wygląda na wadę fabryczną :-|
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

Już na zdjęciu widać że łańcuch jest napięty jak "baranie jaja"

Popuść ten łańcuch bo aż żal :cry:
Regulacja na stopce bocznej :!: :!:
Jak będziesz tak kombinował to zajedziesz łańcuch,zębatki,wachacz i łożyska na wałku :idea:Obrazek
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

Łańcuch napiąłem po trasie, nie jeździłem na takim. Przy obecnym napięciu i tak ma ok 2 cm luzu. Tak, wiem, że to mało, poluzuje przed trasą. Niestety to nie rozwiązuje mojego obecnego problemu :-)
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

Po ślizgu widać że łańcuch chodzi Ci lewo-prawo.Tak mi się wydaje :-/ Zębatka jest osiowo do przedniej?
Ja w nowym motocyklu nie mialem tak mocno skręconej regulacji jak TY :shock:
Z drugiej strony jest tak samo :?:
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

Oczywiście z drugiej strony jest tak samo, mierzone suwmiarką nawet, dla pewności.
Ogólnie wydaje mi się, że jakimś strasznym laikiem nie jestem... ale obecna sytuacja daje do myślenia. Ślizg zamówię, jednak dla mnie niewiele zmieni, także, nie mam koncepcji.

Łańcuch 110 ogniw, zębatki 15/45
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3182
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Panowie z nowymi wahaczami też macie takie ślady od łańcucha?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
qcyk
Posty: 122
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:31
Lokalizacja: Kraków

Dokładnie! łańcuch masz przeciągnięty jak nic. Przed zmianą napędu u mnie miałem podobną sytuację. Łańcuch miałem nierównomiernie naciągnięty i w jednym położeniu był napięty a w drugim wisiał. Po próbie regulacji łańcucha za bardzo go naciągnąłem i też mi przerysowało wahacz tylko mniej. Po zmianie łańcucha i trzymaniu fabrycznego luzu 4,5cm na bocznej stopce przestało trzeć o wahacz. Po prostu łańcuch też musi mieć miejsce gdzie pracować.
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Ja również przytarłem wahacz przed pierwszą zmianą napędu. Sprawdź, czy możesz go 'ściągnąć' z zębatki i czy nie masz za dużych luzów na zbieraku.
ODPOWIEDZ