Witajcie
Od wczoraj mam moją Tenerkę XT660ZA czyli tą nowszą w wersji z ABS.
Pojeździłem już trochę, a że mój wzrost nie jest wygórowany to odczuwam potrzebę jej obniżenia. Wiem, że wersja ZA jest trochę inna niż wersja Z
Różnice dotyczą wysokości siedzenia (XT660Z 896 mm XT660ZA 865 mm), rozstawu osi (5mm), prześwitu (55mm), skoku amortyzatora przedniego (50mm) i tylnego (55mm).
W związku z tym zastanawiam się, czy takie akcesoria jak te:
http://www.lustracing.co.uk/suspension/ ... -kits.html
http://www.off-the-road.de/XT-660-Z-Ten ... -50mm.html
mogą być zastosowane w XT660ZA mimo, że były projektowane dla XT660Z ???
Czy dadzą się w ogóle zamontować - na pierwszy rzut oka wydaje się, że tak, ale czy na pewno? Czy nie wpłyną negatywnie na bezpieczeństwo jazdy, np. w jakiś sposób wpływając na pracę ABS w jakichś warunkach? Czy nie spowodują jakichś innych negatywnych skutków? Co o tym sądzicie? Ma ktoś jakieś doświadczenia, opinie?
Dzięki!
Andrzej
Obniżanie XT660ZA Tenere, czyli tej nowej wersji z ABS
Nic się nie zmieni poza tym, że będzie słabo wyglądać. Musisz zmierzyć kurze łapki od wersji Z i ZA jeżeli są takie same to możesz śmiało zamawiać taki set.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
Hej. Mam 172 cm i 78kg. Gdy motor stoi na asfalcie dotykam podłoża mniej więcej 1/2-1/3 podeszwy butów. Pięty mam jakieś 5-7 cm nad asfaltem. W sumie na asfalcie nie jest to takie najgorsze, ale dotąd miałem cruisera a było on jakieś 30cm niższy... Niepewnie się czuję. Obawiam się co będzie gdy zjadę z asfaltu i będę musiał podeprzeć się w błocie/koleinie/trawie/itp., ... czy mi nie zabraknie nogi... Na razie zrobiłem 60km i posłucham się rady wstrzymując ze zmianami aż zrobie pierwszy tysiącWojtek pisze:Lepiej nic nie zmieniaj- zrób z tysiączek i wtedy zacznij robić zmiany.
Ile ważysz?- Obniż może trochę napięcie tylnej sprężyny
W XT660ZA tylne zawieszenie nie jest regulowane. Więc nic tam zmienić nie mogę.
Pozdrawiam
Andrzej
Napięcie sprężyny musi być regulowane!! Masz 172 i obniżasz Ja na XT-R ledwo palcami sięgam (mam trochę wyższy niż inni). W terenie sobie radzę Przyzwyczaisz się!!
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
W błocie będziesz miał bliżej do ziemi o tyle ile się zapadnieszash71 pisze: Obawiam się co będzie gdy zjadę z asfaltu i będę musiał podeprzeć się w błocie/koleinie/
Ja też mam podwyższoną R-kę ponad normę o jakieś 2cm-- sięgam stopami tyle ile Ty
Potwierdzam zdanie przedmówców. Dodam, że też miałem ten sam problem gdy kupowałem w tym roku swoją tenere. Nawet na moment zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ jak ty sięgałem do ziemi tylko palcami stóp. Mam 178 cm wzrostu i tenere bez ABSu. Po tym jak zrezygnowałem z jej kupna, właśnie z uwagi na to, że wcześniej jeździłem na streetach i w głowie siedziały mi zasady obie nogi muszą stabilnie dotykać ziemi, pojechałem na targi. Tak się złożyło, że na nich było sporo podróżników na ciężkich GSach i kilku kolesi z klubów motocrossowych. Pogadałem i każdy jak jeden powiedział, co wydaje się zresztą logiczne, że dla kogo produkowali by te motocykle jak miał bym dotykać całymi stopami do ziemi? Dla koszykarzy ?:) Rozmawiałem z kolesiem który był o głowę ode mnie niższy i przejechał na 250 kg GSie pół świata. Po prostu musisz przyzwyczaić się do innej techniki jazdy. Już nie dwie nóżki na ziemię tylko jedna z lekkim przechyleniem moto i to w zupełności wystarczy Zwracaj uwagę na krawężniki, nie zatrzymuj się podczas podjazdu na nie i będzie git A przeróbka to zły pomysł moim zdaniem. Tak jak ci napisali przejeździj trochę i gwarantuję ci że bardzo szybko stwierdzisz, że jakiś ten motór zrobił się mały i poręczny Ja jak wsiadałem na niego na początku to po streecie wydawało mi się jak bym śmigał ciężarówką. Teraz wydaje mi się jakiś przymały i poręczny Tyle, że po tym czasie jak wsiądziesz na streeta to będziesz się czuł jak na motorku dla dzieci Dodatkowo co ważne moim zdaniem. Jak sam zauważyłeś z uwagi na wysokość tenery konstruktorzy postanowili wersję z ABSem obniżyć. Niestety kosztem zawieszenia. Jeśli jeszcze będziesz je dociskał to co ci w końcu zostanie z jego skuteczności ?
Pojeździj zanim cokolwiek obniżysz.
Pozdrawiam
Pojeździj zanim cokolwiek obniżysz.
Pozdrawiam
Panowie!
Poczytałem to co napisaliście, pojeździłem dzisiaj pare kilometrów po leśnych drogach z koleinami i błotem [pierwszy raz w zyciu: ], pomyślałem dłużej i doszedłem do wniosku, że chyba macie rację. Jakoś tak jakby niżej dzisiaj się siedziało... Szok po przesiadce z VN900 przeszedł Plan obniżania na razie wstrzymuję. Myślę, że dużo mi pomogliście. Dzięki!
Andrzej
Poczytałem to co napisaliście, pojeździłem dzisiaj pare kilometrów po leśnych drogach z koleinami i błotem [pierwszy raz w zyciu: ], pomyślałem dłużej i doszedłem do wniosku, że chyba macie rację. Jakoś tak jakby niżej dzisiaj się siedziało... Szok po przesiadce z VN900 przeszedł Plan obniżania na razie wstrzymuję. Myślę, że dużo mi pomogliście. Dzięki!
Andrzej
Odświeżam temat, tylko ja bym chętnie podniósł XTX.
Osoba przede mną musiała obniżyć bo mam dwie nogi na czarnym a wzrost 181...
Jeśli ktoś chętny na zamianę lub ma oryginalne części na podniesienie to ja poproszę
titto
Osoba przede mną musiała obniżyć bo mam dwie nogi na czarnym a wzrost 181...
Jeśli ktoś chętny na zamianę lub ma oryginalne części na podniesienie to ja poproszę
titto
Titto wysłałem Ci PW
nie pytałeś już o to przypadkiem na forum.supermoto.pl ?
Znam takich co gąbki dokładali do siedzenia ale nie słyszałem o takich, którzy by ją wycinali (mam tu na myśli kanapy z xt)
Ostatnio miałem w domu rozłożoną na części pierwsze kanapę z xtr i z tego co pamiętam to nie ma w niej tyle gąbki aby można było na tym ugrać dużą zmianę wysokości siedzenia. Jeśli musisz sporo obniżyć moto (wspominałeś o 5cm) to chyba nie pozostaje nic innego jak wymiana łączników wahacza na dłuższe i wsunięcie przedniego zawieszenia w półki o tyle o ile obniżysz tył.
Minus tego patentu jest taki że zmniejsza się prześwit moto (w przypadku xtx nie jest to tak ważne jak w xtr) oraz tylny zacisk może wtedy na hopach dobijać o wydech.
Samo poluzowanie tylnej sprężyny nie za wiele da bo to tylko tył pójdzie w dół i to też niewiele a po drugie może się okazać że masz tył za miękko ustawiony w stosunku do swojej i motocykla wagi.
Na temat samych łączników więcej info znajdziesz tu:
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=1096&po ... ik&start=0
z tego co zauważyłem to kolega ceem miał na łącznikach moto obniżone o 40mm podpytaj go jak się motocykl z takim patentem spisywał.
Sprawdź też w pierwszej kolejności jakiej długości łączniki masz u siebie, może już ktoś wcześniej przed Tobą coś tam grzebał tylko że w odwrotnym kierunku (chciał moto wyżej posadzić)
Ostatnio miałem w domu rozłożoną na części pierwsze kanapę z xtr i z tego co pamiętam to nie ma w niej tyle gąbki aby można było na tym ugrać dużą zmianę wysokości siedzenia. Jeśli musisz sporo obniżyć moto (wspominałeś o 5cm) to chyba nie pozostaje nic innego jak wymiana łączników wahacza na dłuższe i wsunięcie przedniego zawieszenia w półki o tyle o ile obniżysz tył.
Minus tego patentu jest taki że zmniejsza się prześwit moto (w przypadku xtx nie jest to tak ważne jak w xtr) oraz tylny zacisk może wtedy na hopach dobijać o wydech.
Samo poluzowanie tylnej sprężyny nie za wiele da bo to tylko tył pójdzie w dół i to też niewiele a po drugie może się okazać że masz tył za miękko ustawiony w stosunku do swojej i motocykla wagi.
Na temat samych łączników więcej info znajdziesz tu:
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=1096&po ... ik&start=0
z tego co zauważyłem to kolega ceem miał na łącznikach moto obniżone o 40mm podpytaj go jak się motocykl z takim patentem spisywał.
Sprawdź też w pierwszej kolejności jakiej długości łączniki masz u siebie, może już ktoś wcześniej przed Tobą coś tam grzebał tylko że w odwrotnym kierunku (chciał moto wyżej posadzić)