czym karmicie wasze maszyny ?
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Lałem 76,80,92,93,95,96,98- XT na wszystkim pojedzie.... najgorszy syf jaki zalałem ,kupiony w okolicach Krymu,miał deklarowane 95-teraz wiem jak brzmi spalanie stukowe w XT. W PL 95, bo mam jakieś takie dziwne wrażenie że im mniej oktan tym jakoś tak bardziej miękko pracuje-subiektywne odczucie,brak racjonalnego wytłumaczenia.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Z doświadczenia powiem ze, w Albani lalem ze słoików żółta jak komisariat w Sosnowcu aromatyczna ze przy 120 km/h czułem ja pod hełmem. Silnik chodził jak na etanolu ( który tez juz lalem) moc wydawała sie większa a spalanie duzo mniejsze. W DE. czasem leje 100 na Aralu i jestem pod wrażeniem, bo silnik sie zachowuje żwawiej, ze spalaniem standardowym.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
Zibi ja zajmuję się handlem paliwami od jakiś 14 lat. Rozmowy o paliwie już raz przewijały się przez nasze forum. Proponuję Tobie wziąść do ręki dwa atesty od 95 i 98 i porównać inne parametry niż liczba oktanowa np. Liczba motorowa. Nie od parady w starszych samochodach na klapkach wlewu podawali i liczbę oktanową i motorową.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
bonzo ja przecież nie twierdzę że nie znasz się na paliwach tylko wziąłem manual wydany przez yamahę i tam nic nie ma że tylko mamy tankować 95 ale że możemy też o większej liczbie oktanowej.
Można też o mniejszej liczbie oktanowej i też śmiga jak złoto. Crazy ma doświadczenie o wielu różnych paliwach i chyba tylko raz miał problem ale to chyba nalał 76
Moim zdaniem nie warto dopłacać za 98 no chyba że ktoś się lepiej z tym czuje lub ma zestrojony motocykl pod 98.
Moim zdaniem nie warto dopłacać za 98 no chyba że ktoś się lepiej z tym czuje lub ma zestrojony motocykl pod 98.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
W sumie warto też dodać przy okazji dyskusji, że benzyna jest inna w lecie inna w zimie. Mało kto wie że zmienia się parametr lotności, prężność par i trochę skład. Może to ma też wpływ na przebieg. Co ciekawe, niedawno wpadł mi w ręce atest niemieckiej benzyny (zdarza się że firma w której pracuję importuje) i parametry miała delikatnie gorsze niż tą którą głównie sprzedaje.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."