Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Krótkie wyjaśnienie co znaczą paski, dla opon motocross:

Red stripe - premium tyres for motocross competition
Yellow stripe - special version of tyres for country cross
Green stripe - special version of tyres for county cross extreme
Double green strip - tyre with softer carcass and extra soft tread compound
suitable for extreme hard enduro competition
White stripe - special tyres for winter use. Special winter compound
enables great elasticity of the tyre up to -15°C.
Tyres without a stripe - standard motocross tyres.


Z katalogu sava/mitas


Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

czyli do xtry c-21 przód z czerwonym?
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Ja bym właśnie wybrał żółty, cross country bedzie, przynajmniej w teorii, trwalsza.

Bartek
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Witam.
Czy ktoś wie jakiego przebiegu mogę spodziewać się po oponach karoo 3?

Użytkowane zgodnie z przeznaczeniem czyli 50/50.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Może być ciężko bo ta opona jest świeża na rynku.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
pavloman
Posty: 158
Rejestracja: 10 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Piaseczno

mario79 ja zjeździłem 3 szt. 1 przód i 2 tyły. Przód wytrzymał mi 12tys a tył około 9tys. Z tym że u mnie to raczej było 80/20 więcej na on. Bardzo dobra opona cicha, wytrzymała świetnie sprawuje się na asfalcie jak i pozanim. Brakuje jej trochę trzymania bocznego no ale nie ma ideałów. Jestem z niej naprawdę bardzo zadowolony. Teraz dokańczam 2 tył i po 8 tyś z tym że 20/80 w off nadal jest na niej duzo mięsa. Polecam
Live to ride - Ride to live
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Dzięki Pavloman.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ja mam najechane ok 10 tys. na tyle i jeszcze trochę bieżnika jest. Ale opona zrobiła się mega śliska. Na mokrym asfalcie strach dodawać gazu. Ostatnio wyłożyłem się na łuku jadąc dosyć powoli i ze stałym gazem.
Wcześniej miałem TKC80 i nigdy nie było tak ślisko, także raczej nie wrócę już do Karoo 3. :-/
Terefere
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Cześć.
Właśnie na trakcji na mokrym też by mi zależało.
Uślizgi mogą być spowodowane po prostu zużyciem/wiekiem opon.
Z resztą po moich obecnych wszystko będzie lepsze i na mokrym i w terenie..
;-)
Awatar użytkownika
pavloman
Posty: 158
Rejestracja: 10 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Piaseczno

mroova jak się schodzi na kolano na każdym winklu to się kółko może uślizgnać :D. Jak napisałem dla mnie opona po 9tys chociaż jeszcze był na niej bierznik to została zakwalifikowana do wymiany. I tak w porównaniu do TKC wychodzi 2:1 bo TKC po 5tys to juz smietnik.... Przy około 7tys pojechałem na niej do Rumunii i dała rade nawet w deszczu także ja podtrzymuje opinie i polecam.
Live to ride - Ride to live
Awatar użytkownika
turas
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2015, 10:50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Wyrwałem właśnie świeżutki, może nawet jako pierwszy w Polsce, komplet Conti TKC 70 w rozmiarze konkretnie dla Xa, czyli 120/70 i 160/60.
Na internetach dalej nie ma. :mrgreen:
Continental miał pół roku opóźnienia z produkcją i wreszcie się odrobili.
Opony wg mnie rewelacyjne! Żona ma założone na małym GSie i na prawdę robią mega robotę! Na suchym i mokrym trzymają jak dobra opona szosowo- turystyczna, można trzeć podnóżkami i bez problemu je zamknąć bez najmniejszego poczucia utraty trakcji.
W GS po zmianie z Anakee 3 różnica na szutrach była taka jakbyśmy zmienili motocykl a nie gumy. Wreszcie zaczął stabilnie jechać na szutrówkach. Wcześniej przeskakiwał pomiędzy kamieniami. No i zużycie... Teraz mają przejechane 12 tys km. Przód delikatnie zząbkował, ale zużycia na głębokości nie widać. Tył miał nominalnie 10,5 mm bieżnika, teraz na środku ma ponad 6 mm :-) Do 20 tys. km na pewno dociągną.
Mam nadzieję, że podobne odczucia będę miał na Xie. Tutaj z racji szerokości opon wysokość bieżnika została minimalnie spłycona, ale i tak tył ma 8,5 mm.
Na sam asfalt zostawiam sobie moje ulubione gumy, czyli Pirelli Diablo Strada.
Te opony z kolei pozwalają na tyle, że ostatnio na prawym zakręcie Xowi brakło już prześwitu i podniósł się na dźwigni hamulca.
To moje dwa ulubione i sprawdzone modele opon :-)
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

Jaka cena za taki komplet tkc 70 w rozmiarze do X?
Awatar użytkownika
turas
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2015, 10:50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

No i tutaj jest ciemna strona medalu...
1100 zł

Chociaż za MT60RS też kiedyś dałem 1000 zł. One wytrzymały 6 tys km. Tutaj jest nadzieja, że dużo więcej.
Awatar użytkownika
DAVIDOS
Posty: 37
Rejestracja: 25 sie 2010, 23:03
Lokalizacja: BEŁCHATÓW

Co sądzicie o oponie MITAS E10, następcy opony E09 ? Ma/miał ktoś z nią do czynienia ? Myślę o tyle w rozmiarze 140/80/17 ( obecnie Metzeler Karoo 3 w tym samym rozmiarze, ale po 6 tys. zjedzona ). Przód też Karoo 3 prawie nietknięty, więc zostawiam. Jazda 30%/70% asfalt/teren. Co myślicie ? Ewentualnie jaka alternatywa ?
"Idę wciąż wyprostowany, wśród tych co na kolanach."
Blitz
Posty: 18
Rejestracja: 12 wrz 2016, 7:41
Lokalizacja: Göteborg

Jak chcesz to powiem cos za 2-3 tyg. Dzisiaj bede je wlasnie zakladal na tyl :)
ODPOWIEDZ