Witam
chciałbym zmienić opony na teren z tyłu interesuje mnie mitas e 09 i nie wiem jakie wymiary zapodać, jaką opone założyć z przodu? Nawet nie wiem czy mam opony bezdętkowe czy dętkowe. nie mam mozliwosci sprawdzenia jakie mam aktualnie ,gdyż moto zimuje u rodziców 180 km z mojego miejsca zamieszkania. Ktoś pomoże ?
Opony XTX terenowe
Opony masz dętkowe. Natomiast co do rozmiaru to właściciele XTX pomogą.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Miałem taki zestaw.
Tył Mitas E-09 w rozmiarze 150/70/17, przód 4.60x17 lub inaczej 120/90/17
Chłopaki jeżdżą na Shinko, ja miałem z przodu Bridgestona TW-302. Był dobry jako kompromis, bo na asfalcie jeździło się komfortowo i nie trzepało kierownicą, ale słabo czyścił się z błota. Pomyślałbym teraz nad Pirelli MT21 gdybym miał kupować.
Tył Mitas E-09 w rozmiarze 150/70/17, przód 4.60x17 lub inaczej 120/90/17
Chłopaki jeżdżą na Shinko, ja miałem z przodu Bridgestona TW-302. Był dobry jako kompromis, bo na asfalcie jeździło się komfortowo i nie trzepało kierownicą, ale słabo czyścił się z błota. Pomyślałbym teraz nad Pirelli MT21 gdybym miał kupować.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 paź 2016, 20:12
- Lokalizacja: olsztyn
Jak jeździłeś na asfalcie miałeś dobrą kontrolę na zakrętach ? Trasy na asfalcie były by ok 700 km rocznie i tu się nasuwa czy nie wziąść cos pół na pół typu mitas e07.
Generalnie nie wybrałbym takich opon jako jedynych do X-a. Nie ma co ukrywać - po asfalcie jeździ się stosunkowo źle na takim balonie z przodu. Motocykl dużo ciężej się kładzie i nie ma takiej kontroli nad kierownicą. Wiadomo, da się i jak nie będziesz jakoś mocno cisnął po zakrętach, to spoko. To jest kompromis - uterenowienie X-a kosztem zachowania na asfalcie. Super łyka wtedy szutry, ale gorzej jeździ po asfalcie. Piszę szutry, bo na błocie szybko zweryfikują się Twoje zapędy. Tam już tylko kostka pomoże i wąska opona. Czyli nie XTX a XTR...
Nie masz za bardzo możliwości założenia opony pół na pół, bo taki e07 nie ma rozmiarówki. Zakładasz tylną oponę z oferty Mitasa na przednie koło. Wg mnie jeżeli już iść tą drogą, to założyć oponę jak najbardziej terenową, żeby tam właśnie robiła robotę.
Jeśli nie masz zapędów na błoto i ciężki off a robisz spokojne przebieżki polnymi drogami (suchymi) plus szutry i asfalt to pomyśl nad Pirelli MT60RS lub Continental TKC70.
W standardowym rozmiarze. Wtedy motocykl zachowuje się standardowo
Nie masz za bardzo możliwości założenia opony pół na pół, bo taki e07 nie ma rozmiarówki. Zakładasz tylną oponę z oferty Mitasa na przednie koło. Wg mnie jeżeli już iść tą drogą, to założyć oponę jak najbardziej terenową, żeby tam właśnie robiła robotę.
Jeśli nie masz zapędów na błoto i ciężki off a robisz spokojne przebieżki polnymi drogami (suchymi) plus szutry i asfalt to pomyśl nad Pirelli MT60RS lub Continental TKC70.
W standardowym rozmiarze. Wtedy motocykl zachowuje się standardowo
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 paź 2016, 20:12
- Lokalizacja: olsztyn
Zmieniając rozmiar opony aktualnie mam z tyłu Dunlop 160/60 na 150 /70 muszę kupywac dentkę pod ten rozmiar czy bedzie dobra aktualna?
Będzie dobra
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 15:39
- Lokalizacja: Poznań
Dałeś radę włożyć na przód 120/90/17? Mam tak mały odstęp od błotnika z przodu (ok 1cm), że nie wiem, czy jestem w stanie coś wcisnąć na większym profilu. Jest jakiś sposób na podniesienie błotnika?turas pisze:Miałem taki zestaw.
Tył Mitas E-09 w rozmiarze 150/70/17, przód 4.60x17 lub inaczej 120/90/17
Chłopaki jeżdżą na Shinko, ja miałem z przodu Bridgestona TW-302. Był dobry jako kompromis, bo na asfalcie jeździło się komfortowo i nie trzepało kierownicą, ale słabo czyścił się z błota. Pomyślałbym teraz nad Pirelli MT21 gdybym miał kupować.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
- Lokalizacja: Dęblin
Trochę odgrzany kotlet :ppawels@wp.pl pisze:Dałeś radę włożyć na przód 120/90/17? Mam tak mały odstęp od błotnika z przodu (ok 1cm), że nie wiem, czy jestem w stanie coś wcisnąć na większym profilu. Jest jakiś sposób na podniesienie błotnika?turas pisze:Miałem taki zestaw.
Tył Mitas E-09 w rozmiarze 150/70/17, przód 4.60x17 lub inaczej 120/90/17
Chłopaki jeżdżą na Shinko, ja miałem z przodu Bridgestona TW-302. Był dobry jako kompromis, bo na asfalcie jeździło się komfortowo i nie trzepało kierownicą, ale słabo czyścił się z błota. Pomyślałbym teraz nad Pirelli MT21 gdybym miał kupować.
Osttanio post z 16 roku .
Mam x-a i opony z tyłu mitas c-02 a z przodu kenda k 270 w rozmiarze chyba 4.10 cala . Tył to co byś nie włożył czy mitas e09np czy coś podobnego jak ja będzie ogień . Z przodem jest problem. Bo wąsko nisko i 17 cali. U mnie weszła kenda po wielu namowach kolegi z drz i jeździ się wyśmienicie względem tego co miałem czyli SM potem jakoś mitas chyba e09 modyfikowany przeze mnie bo za szeroki był .
Błotniczek dolny podniosłem na dystansach z rurki aluminiowej o jakieś 4 cm i jak np jakaś szyszka czy kamień wpadnie to wypada, inaczej mozesz go stracić
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 15:39
- Lokalizacja: Poznań
W dniu, w którym napisałem tego posta, to znalazłem na zagranicznym forum że TKC 80 są robione w rozmiarze 120/70-17. Ale patent podniesienia błotnika może się przydać.krzsiekjab pisze: Trochę odgrzany kotlet :p
Osttanio post z 16 roku .
Mam x-a i opony z tyłu mitas c-02 a z przodu kenda k 270 w rozmiarze chyba 4.10 cala . Tył to co byś nie włożył czy mitas e09np czy coś podobnego jak ja będzie ogień . Z przodem jest problem. Bo wąsko nisko i 17 cali. U mnie weszła kenda po wielu namowach kolegi z drz i jeździ się wyśmienicie względem tego co miałem czyli SM potem jakoś mitas chyba e09 modyfikowany przeze mnie bo za szeroki był .
Błotniczek dolny podniosłem na dystansach z rurki aluminiowej o jakieś 4 cm i jak np jakaś szyszka czy kamień wpadnie to wypada, inaczej mozesz go stracić
Kotlet może odgrzany, ale dla mnie problem świeży