Wężykowanie XTX

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Valdi75
Posty: 84
Rejestracja: 22 lis 2012, 16:05
Lokalizacja: Tarnów

Przy mojej wadze 118 kg nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem :)
Nie jeździj szybciej niż , twój Anioł Stróż potrafi latać!
Awatar użytkownika
wojas3
Posty: 80
Rejestracja: 14 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Gubin

Zapomniałem dopisać że przednią opone mam już w średnim stanie, i nie wiem czy dobrze wyważoną, na nowej dobrze wyważonej oponie na pewno by było lepiej.
A co do opon to kiedyś w gsx-f 750 wężykował mi przez tylna oponę w złym stanie, zmieniłem tylną opone i było ok.
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Ja w supermociaku mam 2,1 przód i 1,9 tył. Zawieszenie ustawione przód i tył na połowę regulacji.
Też miałem szimy ale po wymianie oleju w przednim zawiasie lecę 170 bez problemu a wcześniej strach przy 150.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Olej 10 w
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
yomek
Posty: 52
Rejestracja: 12 kwie 2015, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Valdi75 pisze:Przy mojej wadze 118 kg nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem :)
No i kolega rozwiał wszelkie watpliwosci. Trzebwa warzyć wiecej

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam: :)
Awatar użytkownika
bydgoszcz1
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

U mnie (XT 660X) 120-130 wężykowanie, że latam na prawo i lewo trudno to utrzymać ważę 70 Kg, Jak jadę z pasażerem tego zjawiska nie ma.
novvy
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2018, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Niedawno przesiadłem się z XT 600 na XT R i jest o wiele gorzej w temacie wężykowania, zupełnie gorzej bo XT 600 nie wężykował niezależnie od prędkości, ciśnienia czy opon. Przy XT R mam wrażenie, że kierownica skręca bardzo lekko i nie wiem czy to nie ma wpływu na wężykowanie. Nie ma znaczenia czy jadę sam czy z kimś, ciśnienie w oponach też zmieniałem ale często po przekroczeniu 100 wężykuje, szczególnie na gorszej niż idealna nawierzchni lub przy małych porywach wiatru. W zakrętach też wydaje mi się znacznie mniej stabilna niż 600. Mam wrażenie, że przód jest bardzo lekki albo, że kierownica chodzi zupełnie bez oporów. Czy mocniejsze skręcenie łożysk główki ramy może tutaj coś pomóc?
novvy
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2018, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Po dokręceniu łożysk główki ramy wężykowanie znacznie zmniejszyło się. Teraz prowadzi się stabilniej i na zakrętach i na prostej. Minus jaki zauważyłem to slalom czy też nagły skręt - o ile do prędkości 80-90 jest w miarę dobrze to powyżej 90 trzeba użyć dużej siły do nagłej zmiany kierunku jazdy a przy slalomie nie można już go tak swobodnie przerzucać jak wcześniej. Teraz mam wrażenie, że motor waży 2 razy więcej i zwiększyła się jego bezwładność przy przerzucaniu z boku na bok
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

novvy pisze:Po dokręceniu łożysk główki ramy wężykowanie znacznie zmniejszyło się. Teraz prowadzi się stabilniej i na zakrętach i na prostej. Minus jaki zauważyłem to slalom czy też nagły skręt - o ile do prędkości 80-90 jest w miarę dobrze to powyżej 90 trzeba użyć dużej siły do nagłej zmiany kierunku jazdy a przy slalomie nie można już go tak swobodnie przerzucać jak wcześniej. Teraz mam wrażenie, że motor waży 2 razy więcej i zwiększyła się jego bezwładność przy przerzucaniu z boku na bok
Czy łożysko dokreciles odpowiednim momentem według serwisowki?
novvy
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2018, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Zleciłem to mechanikowi, wierzę że miał odpowiednią wiedzę na ten temat
ODPOWIEDZ