Yamaha XT660 forum Strona Główna Yamaha XT660 forum
Polish XT riders

FAQFAQ  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  FAQRegulamin  RejestracjaPowitalnia  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
zakup XT w wersji R lub Z
Autor Wiadomość
Grzybu 

Motocykl: ntvx2/lc4SM
Dołączył: 08 Lis 2018
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-09, 12:20   zakup XT w wersji R lub Z

Czołem zgromadzonym. Przywitanie juz mam za sobą i chciałbym się was poradzić w kwestiach zakupowych. Jak już pisałem w przywitalni po użytkowaniu lc4 supermoto spodobało mi się ganianie po szutrach i drogach mniej przeznaczonych dla pojazdów szosowych. LC4 miała super zawieszenie jednak twarde siodło i wibracje po 150 km były tak dokuczliwe że odechciewało się jeździć. Inną kwestią jest to, że ostre dzidowanie już nie dla mnie a raczej stawiam na wygodę i komfort (również obsługi) a do tego planuję zabieranie na wycieczki córki (7 lat). Wymyśliłem sobie że chcę moto na wtrysku bo mam dość gaźników i wyszło że będzie to albo BMW F650GS albo właśnie XTR. Bardziej skłaniam się oczywiście ku Xtkowi. A gdyby jeszcze był tam kardan :) ... No ale za dobrze być nie może.

Podsumowując dajcie znać na co głównie zwracać uwagę przy zakupie (typowe dolegliwości) itd. Na tą chwilę znalazłem z ciekawszych ofer takie:

Ta jest droga ale prawie nowa
Podoba mi się strasznie ale musiał bym mocno naciągnąć budżet. Niby raz się zyje i została by ze mną na długie lata ale jakoś nie jestem do końca przekonany.

To jest nr dwa o które chcę zapytać Stoi w Opolu ale jakaś taka trochę dziwna dla mnie. Pomijając fakt przebiegu wydaje mi się trochę niepewna. Może toś z was podpowie czy warto by jechać obejrzeć.

A dzisiaj zakochałem się w numerku 3 czyli nr 3 od forumowicza I brałbym pewnie w ciemno gdyby stała bliżej. Niestety nie mam teraz możliwości pojechać obejrzeć i wyłożyć kasę na stół.

Na koniec zostawiłem taka oto niebieską strzałę chyba całkiem ładną Może ktoś z was ją zna albo mógłby pomóc w oględzinach. Cena jak dla mnie bardzo ok. Bardziej obawiam się prawdziwości przebiegu i ogólnego zamęczenia.

No cóż dajcie znać co myślicie o mojej propozycji nr 2 i 4 albo może ktoś z was rozważa pozbycia się wersji R ewentualnie Z.
 
     
bonzo 
Paweł


Motocykl: XT660R
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-09, 17:48   

Rozrzut cenowy masz spory. Wrzuciłeś też tenerkę, to bardziej turystyczna wersja od R. Córce może się spodobać kanapa. Ta pierwsza to ciekawa opcja bo masz w sumie fabryczny sprzęt i masz wiele lat bezproblemowej jazdy. Z dodatków ma osłonę silnika to koszt nie mniej niż 500zł. Ta druga po zdjęciach też niczego sobie. Brak tylko okleiny i gum wydechów. Do tego tłumiki ktoś przerobił na przeloty, tablica ciekawie przerobiona, mi osobiście nie podoba się ta przeróbka. Tu myślę że sporo może się pojawić ciekawostek ale to na żywo widząc egzemplarz. Trenera spoko tylko musisz się przymierzyć i sprawdzić czy to jest to czego szukasz, bo z tego co pisałeś to albo mały GS albo XTR. A Zka jest cięższa, wyższa i trochę żyrafa, jeśli nie masz odpowiedniego wzrostu w cięższym terenie mogą być kłopoty dlatego polecam przymiarkę przed zakupem. Ostatni sprzęt jest w innym przedziale cenowym i sporo starszy co nie znaczy że gorszy. XT jak w miarę ktoś dba to bardzo wdzięczny i niewymagający serwisów sprzęt.
Podsumowując zastanów się czy chcesz R czy Z. Najlepiej przejdź się na jednym i drugim (również z córką). Tańszy sprzęt kupisz zostanie na różne dodatki. Nowy to też swojego rodzaju przyjemność z jazdy, ale jak zaczniesz dokładać dodatki to możesz znacznie przekroczyć swój budżet.
Pozdro 660
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
     
maciek400 


Motocykl: XT660R
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: Piękny wschód
Wysłany: 2018-11-09, 19:58   

Rozważ moją ofertę
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=8325
_________________

 
     
Grzybu 

Motocykl: ntvx2/lc4SM
Dołączył: 08 Lis 2018
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-09, 22:08   

Jak kolega zauważył rozrzut spory, ale chyba jestem w stanie naciągnąć budżet bo coś czuję, że będzie to moto na dłuższy czas. Młody już specjalnie nie jestem i wiem w którym kierunku będę się rozwijał motocyklowo a raczej już trwał ;) na 'stare' lata. To, że oba modele się różnią jestem świadomy jednak oba przypadły mi do gustu. Głównie biorę pod uwagę R jednak ładną Z-ką nie pogardzę. Moje LC4 też było wysokie jednak trochę lżejsze bo na papierze trochę ponad 160 kg ale ile naprawdę to nie wiem.
Na tą za 23k PLN trochę mi szkoda bo jeszcze dojdą koszty rejestracji, dowozu, ubezpieczenia, akcesoriów jak płyta pod silnik i kuferek na tył żeby małej nie zwiało i zrobi się z tego 25 tysięcy albo i lepiej... A gdybym położył ją w terenie to zapłakał bym się chyba. Sprzęt używany, lekko wizualnie podniszczony mi nie przeszkadza, mechaniczne ma być ideał.
Kolego maciek400 sprzęt zacny jednak widzę że bytujesz raczej daleko ode mnie a ja ruszę się maks do 150 km od Wrocławia jak dobrze pójdzie. A wątpię żebyś chciał fatygować się do mnie i wracać pociągiem:)

Kiedyś na waszym/naszym forum czytałem że r i z różnią się kompem i trybem serwisowym. Prawda to? No i jeszcze mam pytanie czy były jakieś lifty w ciągu produkcji i czy ewentualnie wniosły coś ciekawego.
 
     
Panocek


Motocykl: XT660X
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2018
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-10, 09:57   

Ta "prawie nowa" Rka już ma płytę ochronną, która przy okazji chroni kolektory.

Tak, R/X mają tryb diagnostyczny w zegarach, Z wymaga już osobnego złącza. Lifting był w 2007r, kiedy doszła sonda lambda i kosmetyczne zmiany - kolor lag zawieszenia, nieco inne osłony tłumików (R/X), inna lampa i owiewki (X)

Jeżeli brać z początku produkcji tzn 2004 i 2005, to rzuć okiem na nr ECU i czujnik położenia przepustnicy (TPS) - te były poniekąd wadliwe powodowały szarpanie podczas jednostajnej jazdy i losowe gaśnięcia. Nr ECU kończący się na 00 powodował problemy, nr TPS zaczynający się od 31 i 32 kwalifikowały się do wymiany. ECU wymaga zdjęcia plastiku pod siedzeniem po lewej stronie motocykla (1 śruba), TPS jest widoczny z prawej strony przy, jakby nie patrzeć, przepustnicy :-)

Co do uterenowiania Rki, gdybyś stwierdził, że potrzebujesz więcej niż jednośladowy SUV to kolektor boczny 2w1 jest chyba największą ingerencją - większy prześwit i znaczna redukcja wagi, gdyż fabryczny wydech waży ok 13kg? :mrgreen:

Tylko wtedy pozostaje kwestia płyty ochronnej, z tego co wiem to tylko OTR robi płyty do XT660 z kolektorem bocznym. Alternatywa to inwencja własna lub próba adaptacji płyty z tenerki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM


Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15