XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Pierwszy moto

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Seffen
Posty: 2
Rejestracja: 12 lis 2018, 19:47
Lokalizacja: Toruń

Witam,
jak w temacie chciałbym kupić swoje pierwsze moto i przeglądając ogłoszenia wpadł mi w oczko xt x/r. Mimo lat na karku moto te wygląda dość świeżo. No ale przed kupnem chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy m.in. która wersje polecacie? Ogólnie to chciałbym moto do jazdy po mieście,do pracy ale i zabawy terenie (szuter, błota, piaski, przejazdy przez jakieś potoki, chciałbym brać tez udziały w takich rajdach na orientację w terenie, takie ala polski dakar)

Czytałem co nie co i dowiedziałem się ze wersja x ma z przodu 4-tloczkowy hamulec brembo i chyba większą tarcze natomiast R-ka zwykły zacisk i mniejsza tarcza. Czy ta różnica aż tak rzutuje na sile hamowania? I jak to cenowo wychodzi w razie jakiejś naprawy, wymiany?

Podobno oryginalne wydechy mocno przenoszą wibracje na kierunkowskazy i mogą się przez to połamać/odpaść?

Czytałem tez najakims innym forum ze ten singiel Yamahy tez przenosi duże wibracje, jak to z tym jest? I czy naprawdę ten silnik jest tak trwały ze prawie bez awaryjny?

Jak się ogólnie tym moto jeździ? Czytałem tez ze ma wysoko położony środek ciężkości. Jak że stabilnością na nim?

Dużo ludzi wymienia tez oryginalne podnóżki na crossowe. Dlaczego?

Czy są jakieś różnice między motorami wyprodukowanymi w 2004r a dużo młodszymi? (Chodzi mi np o jakieś wady fabryczne czy inne rozwiązania konstrukcyjne jak to ma miejsce w samochodach ze te z końca produkcji są bardziej dopracowane niż te z poczatku)

Myślałem też nad dokupieniem dodatkowych felg z oponami w teren lub na szose w zależności od wersji moto jaka bym kupił. Wiec w takiej sytuacji było by kupić lepiej R z kołami szosowymi czy X i koła terenowe. Jak z zawieszeniem tych moto? Podejrzewam ze R ma bardziej miękkie zawieszenie.

Który moto byłby wygodniejszy na jakieś dłuższe wypady za miasto po trasie?

Na co zwróci szegolnie uwagę przy kupnie takiego moto?

Chyba wszystkie moje pytania?

Chciałbym poznać tez Wasze opinie i zalety tych moto? Co jeszcze różni te dwie wersje? Po ulicach nie zamierzam jakoś szaleć bo niedawno zdałem prawko i nie mam tak wprawy za bardzo za to w lesie mógłbym dać upust emocjom. Typowe enduro tez bym nie chciał bo za duże i za ciężkie, brat ma afryke i nie czuje się na tym moto za dobrze, chciałbym coś mniejszego gabarytowo i wagowo. Wiem ze yamaha tez swoje waży ale jak do tej pory jeździłem MZ 150 po lasach i suzuki gladiusem na kursie wiec masa raczej by mi nie przeszkadzała. Trochę się rozpisałem ale wole rozważyć wszystkie za i przeciw żeby nie wtopić ciężko zarobionych pieniędzy dlatego liczę na waszą pomoc za którą z góry dziękuję :-)
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

To tak, pierwsze co to wypada się przywitać i przeczytać regulamin. Na większość twoich pytań odpowiedź jest na forum, wystarczy użyć funkcji 'Szukaj'.

Moto jest niemal bezawaryjne. Olej i filtr i tylko lać paliwo i jeździć. Wersja R ma nie tylko inne koło ale również inne zawieszenie. Cenowo podobnie. Oryginalne kierunkowskazy jak i zadupek do wymiany raczej. Ale każdy użytkownik Xt-ka się raczej z tym liczy.

Wibracje są dość spore ale idzie się do tego przyzwyczaić.

Podnóżki wymienia się zęby noga się lepiej trzymała bo na oryginalnych jak wjedziesz w błoto i się zalepią to nie utrzymasz nogi.

Wad fabrycznych raczej nie było poza TPS-em ale ten zostaje wymieniony w ramach akcji serwisowej.

To nie tylko koła ale również cały zawias do wymiany. Lepiej kupić R-kę i ewentualnie próbować do tego koła SM jakieś. Myślę że chłopaki na forum doradzą. Ja ze swojego doświadczenia mówię że kupisz X-a i po pierwszym zlocie będziesz chciał z niego zrobić R-kę.

Na dłuższe wypady to chyba nie ma różnicy między X a R. Ja zjechałem w tym sezonie kawał Polski i jestem zadowolony.
Loud pipes, saves lives.
Panocek
Posty: 125
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Seffen pisze:Ogólnie to chciałbym moto do jazdy po mieście,do pracy ale i zabawy terenie (szuter, błota, piaski, przejazdy przez jakieś potoki, chciałbym brać tez udziały w takich rajdach na orientację w terenie, takie ala polski dakar)
Może być nierealnym pogodzić taki zestaw oczekiwań w jednym motocyklu z jednym kompletem opon, niezależnie od tego czy bazą jest X czy R. Opony uniwersalne to wciąż jest kompromis, więc pytanie co chcesz poświęcić na rzecz czego :-)
Seffen pisze:Czytałem co nie co i dowiedziałem się ze wersja x ma z przodu 4-tloczkowy hamulec brembo i chyba większą tarcze natomiast R-ka zwykły zacisk i mniejsza tarcza. Czy ta różnica aż tak rzutuje na sile hamowania? I jak to cenowo wychodzi w razie jakiejś naprawy, wymiany?
X oprócz większej tarczy i mocniejszego zacisku ma fabrycznie przewód hamulcowy w stalowym oplocie. R nie ma, więc stary przewód, w połączeniu z słabszym zaciskiem może być odczuwalnie gorszy na drodze. Z drugiej strony hamulce żyleta są niewskazane w offie szeroko pojętym. I nie widzę specjalnej różnicy w cenach części.
Seffen pisze:Podobno oryginalne wydechy mocno przenoszą wibracje na kierunkowskazy i mogą się przez to połamać/odpaść?

Czytałem tez najakims innym forum ze ten singiel Yamahy tez przenosi duże wibracje, jak to z tym jest? I czy naprawdę ten silnik jest tak trwały ze prawie bez awaryjny?
Wibracje są, czy od nich łamią się kierunki to nie wiem, u mnie są na całkiem elastycznym mocowaniu. Natomiast z klejem do gwintów i kluczem dynamometrycznym to będziesz musiał się zapoznać, bo ten emiter pozytywnych wibracji lubi gubić śrubki :-)

Z wad fabrycznych to wspomniany TPS, czasami się zdarza problem luźnej nakrętki wału, co objawia się napier... z dołu silnika i na dłuższą metę może być niezdrowe.
Seffen
Posty: 2
Rejestracja: 12 lis 2018, 19:47
Lokalizacja: Toruń

A powiedzcie tez jak to jest z kolorystyka? Chodzi mi o to ze np moto ma niebieskie plastiki a kanapę siwo czarna? Wychodziły z fabryki w takich mieszanych wariantach czy mogę się spodziewać ze był on w jakiś sposób składany/ sztukowany?
Panocek
Posty: 125
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Był artykuł na stronie Yamahy poświęcony XT660R/X, na którym były zdjęcia wszystkich opcji kolorystycznych we wszystkich rocznikach, niestety link już nieaktualny. Może Tobie uda się odnaleźć ten artykuł
https://www.yamaha-motor.eu/designcafe/ ... &id=447063
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Seffen pisze:A powiedzcie tez jak to jest z kolorystyka? Chodzi mi o to ze np moto ma niebieskie plastiki a kanapę siwo czarna? Wychodziły z fabryki w takich mieszanych wariantach czy mogę się spodziewać ze był on w jakiś sposób składany/ sztukowany?
Były takie wersje, zerknij tutaj
Awatar użytkownika
TexaS
Posty: 214
Rejestracja: 11 sie 2014, 23:49
Lokalizacja: Lubelskie

maciokrk pisze:Wibracje są dość spore ale idzie się do tego przyzwyczaić.
Dość spore?
Nie przesadzajmy... :-o
ODPOWIEDZ