Yamaha XT660 forum Strona Główna Yamaha XT660 forum
Polish XT riders

FAQFAQ  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  FAQRegulamin  RejestracjaPowitalnia  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Piasta tył xt660z
Autor Wiadomość
fizolof 

Motocykl: Yamaha xt660z
Dołączył: 10 Mar 2017
Skąd: Wr
Wysłany: 2018-11-16, 20:51   Piasta tył xt660z

Witam,

ostatnio tak niefortunnie rozpadło się łożysko w tylnym kole od strony tarczy hamulcowej, że górna bieżnia przesunęła się na tulejkę wewnętrzną i rozklepała ją oraz się zespoliły/zespawały, dolna bieżnia musiała mieć dużą temperaturę bo dosłownie kruszyła się. Żona jezdziła w sporym błocie i dopiero po wyjeździe na asfalt zauważyła że tył "pływa". Trochę to zreanimowałem, bo trzeba było sprowadzić moto do domu. Obecnie gniazda łożysk zewnętrznych (przy hamulcu i przy zębatce) mają delikatny luz tzn. łożyska można wsunąć lekko, nie trzeba ich wbijać.
Opcje są 4
1. zakup nowej/używanej piasty i zabieraka
2. zmiana całego koła na 18
3. nabicie tulei
4. wklejanie łożysk

Ad 1.Nowe piasta to ok 1300zł i dochodzi koszt przeplecenia koła
Ad 2. nowy Exel z off the road to ponad 4 tyś
Ad 3. dobry tokarz zbierze delikatnie wewnętrzną warstwę i wbije tuleję ale obawiam się, że to osłabi piastę
Ad 4. w razie W ciężko będzie wybić uszkodzone łożysko w trasie bez ściągacza

Ktoś ma jakieś pomysły, uwagi. Ew. dobrą piastę w dobrych pieniądzach :mrgreen:
 
     
fizolof 

Motocykl: Yamaha xt660z
Dołączył: 10 Mar 2017
Skąd: Wr
Wysłany: 2018-11-16, 20:54   

I jeszcze jedna sprawa. To normalne, że są "wgłębienia" w piaście tam gdzie są serki? Czy to możliwe, żeby się tak wytarły od gumy?

 
     
delirium 

Motocykl: xt660z
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2015
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-11-16, 21:03   

raczej mało możliwe żeby gumy tak wyrzeźbiły, ja bym kupował używane całe koło lub piaste.
 
     
fizolof 

Motocykl: Yamaha xt660z
Dołączył: 10 Mar 2017
Skąd: Wr
Wysłany: 2018-11-16, 21:09   

Jak patrzyłem na używki to generalnie moja piasta była najładniejsza z dostępnych na rynku wtórym :shock:

To na pewno serki wyrzeźbiły bo idealnie pasują w to miejsce, tylko czy nowa piasta ma tam fabryczne wgłębienia czy się wytarło? Nigdy nie widziałem innej piasty z Tenery więc nie mam porównania. Tenera z 2008r.
 
     
pawulon182 

Motocykl: xt 660 z tenere
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-26, 11:57   

fizolof - moja z 2009 roku tez ma wytarcia od serków w zabieraku. One z czasem twardnieją a że piasty w naszych tereskach są z g.wnolitu to i się te miejsca wycierają. Poza tym kto na czas wymienia serki...dopiero jak szarpie i tłucze łańcuchem to się kombinuje :)
Co do reanimacji to tulejowanie wygląda na najlepsza opcję - można tuleje wytoczyć z naddatkiem i potraktować ciekłym CO2 a piastę ogrzać - jak to się zespoli to śmierć k.tas i zniszczenie - nie do rozłączenia :)
_________________
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
 
     
trolik

Motocykl: F650gs, XT660Z 2016
Dołączył: 24 Kwi 2016
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2018-11-30, 09:30   

pawulon182 napisał/a:
Poza tym kto na czas wymienia serki...dopiero jak szarpie i tłucze łańcuchem to się kombinuje

Ja co prawda nie wymieniam serków, ale regularnie wymieniam kawałki grubej dętki, które wpycham między serki, a gównolit. Uważam że to najlepszy patent biorąc pod uwagę cenę nowych serków.
pozdrawiam trlik
 
     
pawulon182 

Motocykl: xt 660 z tenere
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-02, 18:03   

trolik - robię tak samo :) Dętka albo grubaśna motocyklowa co swoje już przeżyła idzie na kawałki klejone wstepnie do serków na klej obuwniczy żeby się ten układ nie rozdwoił podczas montażu, a jeśli nie da spasować (2 dętki moto za grube, 1 za cienka) to dokładam kawałki cięte z dętki downhillowej od mojego roweru - jest w połowie grubości między zwykłą rowerową a grubą motocyklową. Lubię utrzeć nosa koncernom co zarabiają na częściach zamiennych, patrz koszt nowych serków, które to nowe i tak bywają za luźne ze względu na ww. wytarcia piasty. Czuwaj :)
_________________
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
 
     
trolik

Motocykl: F650gs, XT660Z 2016
Dołączył: 24 Kwi 2016
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2018-12-02, 22:31   

pawulon182 napisał/a:
trolik - robię tak samo :) Dętka albo grubaśna motocyklowa co swoje już przeżyła idzie na kawałki klejone wstepnie do serków na klej obuwniczy żeby się ten układ nie rozdwoił podczas montażu, a jeśli nie da spasować (2 dętki moto za grube, 1 za cienka) to dokładam kawałki cięte z dętki downhillowej od mojego roweru - jest w połowie grubości między zwykłą rowerową a grubą motocyklową. Lubię utrzeć nosa koncernom co zarabiają na częściach zamiennych, patrz koszt nowych serków, które to nowe i tak bywają za luźne ze względu na ww. wytarcia piasty. Czuwaj :)

Kurde że też o tym kleju nie pomyślałem:-)
dzięki za podpowiedź!
pozdrawiam trolik
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM


Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14