XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Szyba turystyczna

Trasy, przygotowania, wspomnienia
Awatar użytkownika
slawek
Posty: 32
Rejestracja: 29 sty 2009, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Czy możecie się podzielić wrażeniami z jazdy z szybą turystyczną? Czy ona jest dużo lepsza od standardowej ?
Awatar użytkownika
jabba
Posty: 85
Rejestracja: 20 sty 2009, 17:13
Lokalizacja: Milanówek

Witam,
moje osobiste odczucie to to że nie uciska klatki piersiowej powyżej 120 tak bardzo...powiem że tak naprawdę dużą różnicę da się odczuć po zdjęciu tej turystycznej najwyższej szyby i założeniu standardowej... :mrgreen: ...no i oczywiście to że lubi się połamać przy leśnych glebach :-/
pozdrawiam
Awatar użytkownika
slawek
Posty: 32
Rejestracja: 29 sty 2009, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dla mnie jazda 120-130 ze standardową szybą to męczarnia. Nie wyobrażam sobie długich, całodziennych wypraw . Mam nadzieję że dzięki szybie turystycznej to i większe prędkości nie będą uciążliwe.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Ja mam orginalną i nie narzekam , widziałeś może jak motocykl się prezentuje z taką szybą .?.?.? jak odkurzacz (skuter) . I żadna męczarnia kwestia przyzwyczajenia , ale jak założysz to będziesz wiedział o czym mówię . Sławek a ile masz wzrostu że się tak męczysz za standardową szybką ???
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
slawek
Posty: 32
Rejestracja: 29 sty 2009, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Początkowo wysoka szyba mi też się nie podobała. Ale teraz jak patrzę na xt-ki z kuframi, wysoką szybą i pakunkami to stwierdzam że jest OK. Opory powietrza na pewno są mniejsze niż przy standardowej bo jej to tak jakby nie było. No i wiadomo, po lesie nie można z nią śmigać.
Co do wzrostu to mam 180
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-02-17, 22:31 ]
Dzisiaj mnie zaskoczyli w salonie yamahy w Bydgoszczy. Pojechałem do salonu żeby kupić szybę. Wiedziałem że jej nie mają na stanie, domyślałem się że cena poszła w górę (bo euro drogie) ale nie brałem pod uwagę faktu że jest nieosiągalna. Podobno stare zapasy się wyczerpały a nie wiadomo kiedy będą nowe. Proszę pytać za miesiąc, może będzie.
Czy ktoś wie gdzie jeszcze mogę zamówić to cudo?
bodziu
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2009, 22:01
Lokalizacja: gorzow

to mi się udało bo zamówiłem i właśnie w tym tygodniu przyszła :-/
xl1000
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

slawek pisze:Czy ktoś wie gdzie jeszcze mogę zamówić to cudo?
A udez do MOTO-SEVEN do Toronto 56 6599088 albo do Suzuki Wilmat tam na Gdanskiej... oni tez maja dostep do niektorych czesci yamahy ale numeru nie znam, sprawdz w Google :-P
Awatar użytkownika
slawek
Posty: 32
Rejestracja: 29 sty 2009, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ta sama sytuacja - brak Troche poczekam i spróbuję za miesiąc.
bodziu
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2009, 22:01
Lokalizacja: gorzow

A może da się zamówić w MGG
xl1000
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Witam szybę turystyczną MGG możesz sokojnie zamówić w Moto Motion, ja taką mam i jest super, choć moja XTX jest właściwie przerobiona na R i jeżdżę głównie w terenie.
Podam Ci bezpośredni numer do Tomka z MM 609222062 , powołaj się na Wojtka z Tuszyna!
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

Wojtekfir pisze:choć moja XTX jest właściwie przerobiona na R
Mógłbyś opisać ta modyfikację
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Witam-przeróbka to tył opona enduro HEIDENAU K60 w rozmiarze 150/70 B17, na max usztywnione tylne zawieszenie , przód opona HEIDENAU model Super-Moto Super-Rain w rozmiarze: 120/70-17 (58H), zmieniony olej w amortyzotorach na 20W MOTUL(bardziej gęsty), max wysunięte lagi w dół, handbary plastik-alu, gmole Givi z dorabianą właśnie płytą. Przełożenie łańcucha z org. 15/45 na 14/48 zębów.
Przód to lekki kompromis bo latam też po asfalcie, najlepiej byłoby i pewnie to zrobię zamienić sprężyny na twardsze, lub całe lagi z kołem od R + też twardsze sprężyny ( R też ma za miękki przód).
Kolega się śmieje, że lepiej dokupiłbym WR 450 i zostawił XTX w oryginale . W przypadku zmiany przodu + opisana reszta, faktycznie cenowo bym niewiele dołożył ?
Pojeżdżę przez sezon i zobaczę ? Jeśli chodzi o szybę MGG to zamocuj ją przez miękkie gumowe podkładki, jest dość mocna ale zwiększysz przez to jej szanse przetrwania.
PS Ja jestem trochę starej daty i za mojej młodości lata 70/80 wszystko trzeba było dorabiać i przerabiać. Mój syn jeździ na DERBI DRD off-road, a więc większość części nie eksploatacyjnych też dorabiamy.
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

a jak ze złużywają Ci się te oponki??
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Awatar użytkownika
slawek
Posty: 32
Rejestracja: 29 sty 2009, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wojtek, czy możesz wrzucić kilka fotek twojego moto?
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

sprawdzałeś filtr powietrza ?
jakieś błędy w trybie diagnostycznym wyskoczyły ?
ODPOWIEDZ